674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Motorcykel dele med i bagagen til USA? Motorcykel dele med i bagagen til USA?

Hej. smiley Jeg står og skal til USA i næste måned for at deltage i en konkurrence.. Den motorcykel jeg har i USA skal sættes op til mig og derfor skal jeg ha nogle dele med, er der nogen der ved om man kan ringe et sted hen og få en godkendelse på det man vil medbringe, eller måske nogle her inde kan fortælle hvad jeg ikke må medbringe?
Jeg er med på at jeg ikke lige skal hive en motor med i kufferten smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel dele med i bagagen til USA?
  • #1   15. aug 2017 Hej Mike
    Generelt må du ikke tage "sellable goods" med og lade den blive i USA. Hvis du har dele med til din MC der er dine egne og som du agter at tage med hjem igen burde det ikke give problemer i tolden, specielt ikke hvis det er synligt brugte dele med brugsspor.

I flyet skal du udfylde en tolddeklaration, der skal du bl.a. angive hvis du agter at indføre dele der kan videresælges og i givet fald værdien af disse. Der skriver du bare "0" da det jo er dine egne dele.

I forbindelse med mit arbejde har jeg flere gange både haft håndværktøj og prototype dele (printkort f eks) med i kufferten og det har aldrig givet problemer.

Du skal forhåndsgodkendes til indrejse via https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ men det ved du nok i forvejen. Er den ok tror jeg ikke du vil få problemer med indrejse

God tur

• #2   15. aug 2017 desuden anbefales det at spørge flyselskabet til råds om hvad de godtager at flyve med.
    Jeg havde engang en kunde i lufthavnen, som måtte efterlade et TV i cph, da han ikke måtte have det med i flyet, han fløj med

• #3   16. aug 2017 Per & Carsten. Det fik i jo forklaret mig meget godt, tak for det. Jeg prøver at ringe til fly selskabet og spørge ad.
    Ellers så lyder det sådan rimeligt lige ud af landevejen smiley

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #4   29. aug 2017 Pak delene i en kuffer og check ind - at slæbe det med ombord er næsten en håbeløs mission.

Mht told så sker der ikke et hak - det er kun hvis du har noget meget iøjnefaldende med og ingen go forklaring på hvorfor du har det med.

Har efterhånden slæbt såmeget kirurgi og andet operationsudstyr med der repræsentere en temmelig høj værdi med uden de såmeget som løfter et øjenbryn.

Kommentér på:
Motorcykel dele med i bagagen til USA?

Annonce