1.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Brændt motorcykel - genbruge dele. Brændt motorcykel - genbruge dele.

Hej.

Nogle idioter stjal min MC og satte ild til den et par kilometer væk efter at have væltet ned af en trappe.

Så kan man genbruge en forgaffel der er blevet brændt, eller bliver metallet skørt af sådan en gang varme? Den er pænt sodet til med lidt smeltet plastik rundt omkring.

Der bliver selvfølgelig skiftet pakdåser, olie og lejer oppe ved styret mv.

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændt motorcykel - genbruge dele.
  • #1   29. sep 2015 uden at være ekspert på området, vil jeg mene at der skal en del mere varme til at gøre det skørt, end der opstår ved en lille brand.
    Men som sagt er jeg ikke ekspert, så jeg kan tage fejl

• #2   29. sep 2015 Det ville være nemmere hvis du havde lidt billeder af det, som udgangspunkt er ilden omkring tanken og toppen af motoren. Har selv brugt dele fra brændte cykler, men det er svært at sige uden at kunne se det smiley

• #4   29. sep 2015 Altså det der kan ske er at dit metal kan blive udglødet, også kaldet normaliseret. I praksis betyder det at det kan blive blødt, da det mister hældningen. Det du skal kikke efter på stål dele er om overfladen har skiftet farve, det er en guld eller blå farve som du skal se efter. Hvis det er tilfældet, så er det bare på møddingen med lordet, da det også ville have slået sig af varmen.

• #5   29. sep 2015 Det kan nemt være blevet skørt, specielt vis den er blevet slukket med vand efterfølgende da det skal tage stålet mellem 6 og 20 sekunder at falde fra 800 grader til 500 grader tager det for lang eller for kort tid vil stålet være skadet

• #6   29. sep 2015 Så vil det stadig have taget farve, det er en rimelig sikker indikator.

• #8   29. sep 2015 Jeg kan desværre ikke få et billed nu.

Jeg regner med at den har kølet af stille og roligt, da den lå samme sted weekenden over, indtil en fandt den.

Jeg vil prøve at se efter, om der er andre farver at se, når jeg engang får taget mig sammen til at skille den ad.

Tak for jeres svar - og husk at købe en GPS tracker. De koster vist kun 500 på ebay og kan spare jer for en masse ærgrelser.

Kommentér på:
Brændt motorcykel - genbruge dele.

Annonce