1.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Service af ny MC Service af ny MC

Hej med jer.

Jeg købte sidste år en helt ny Kawasaki z900 fra 23'

Normalt ville jeg altid bare selv lave service men da den er helt ny har jeg fået lavet 1000 km service hos forhandleren og tænker også at få lavet næste service hos forhandleren. (1år/10.000 km service).

Men hvad gør i andre med nye motorcykler.
Laver i selv service eller får i også forhandleren til det af garantimæssige årsager ?

Som jeg forstår det, så kan det være svært at få garantien til at dække, hvis man ikke får service lavet på et autoriseret værksted med mindre man gemmer kvitteringer af OEM dele og tager billeder af processen. Men selv der kan det være svært.

Derudover fortalte forhandleren mig, at service bliver registreret i den online servicebog men jeg kan ikke finde nogle mulighed hos Kawasaki for at se den.

Er det kun forhandleren der kan se det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service af ny MC
  • #1   16. mar Tænker, at hvis sådan et 10.000 km service blot består af olieskift, ventilcheck og evt. skift af bremsevæske, ja så ville jeg ikke være bleg for at gøre det selv. Især ikke hvis du har tænkt at beholde cyklen i en årrække fremover. Gætter på at det er nogenlunde "straightforward" at foretage på sådan en z900. Der er ihvertfald penge sparet ved at gøre det selv. Og så må garanti være garanti smiley

• #2   16. mar Ja, det er intet problem at lave det. Det er bare olie, filter, tændrør, kædeopstramning og kontrol af luftfilter osv osv.
    Tænker mere på garantien og evt. i forhold til salg senere hen.

• #3   16. mar På en Kawasaki er der 2 års fabriksgaranti, og den vil altid dække, så længe service er overholdt. Hvad enten det er autoriseret eller autoriseret.
    Dertil har importøren valgt at tilbyde en tillægs garanti på 3 år, så man i alt har 5 års garanti. Men for at den gælder i de 3 ekstra år, er der krav om autoriseret service.

Så det handler om hvorvidt det er vigtigt for dig at opretholde garantien.

• #4   17. mar Du kan heller ikke nul stille service lampen hvis den ikke kommer på Kawasaki værksted. Her er en service bog . https://www.4allpilots.com/userfiles/file/kawasaki_Z900_manuale_dofficina_en.pdf. Første service ved 1000km næste ved 6000km 12 , 18 , 24 hvis du køre 12000 km om året ellers er det hver år .

• #5   17. mar På min T7 fik jeg bare lavet første olieskift ved mekanikkeren, på den måde havde jeg garanti det næste år eller 10.000km hvilket var rigeligt til at se om den havde tendens til selvdestruktion, og derefter laver jeg alt service selv ??

• #6   19. mar Peter:
    Jeg kan desværre ikke åbne dit link.
    Men i min servicebog står der 1. service ved 1000 km og næste ved 12.000 km eller 1 år alt efter hvad der kommer først.

Fast Eddie: Jeg overvejer at gøre det samme.

Jesper : Jeg havde godt læst noget i den dur men har fået lidt forskellige svar fra Kawasaki så ved ikke hvad jeg kan regne med.

Kommentér på:
Service af ny MC

Annonce