1.774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

tilkørsel af ny mc tilkørsel af ny mc

Hej alle.
Jeg er en lykkelig ejer af en ny suzuki gsxr.
Da jeg købte den ny fra forhandler, oplyste han mig at jeg skulle tilkøre den de første 1000km, og Max 7000omdrej. Det overholder jeg selvfølgelig... Men så læser man sådan noget her?
https://www.magacin.dk/motorcykler/forbrug/tilkoersel-og-service-skroener-eller-fakta/

Hvad tænker I om de max 7000omdrej kontra det som står i artiklen?

Min har 5 år garanti.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilkørsel af ny mc
  • #1   11. jul 2021 Jeg retter mig efter hvad der står i instruktionsbogen. De 1000 km er meget hurtigt kørt, såå -

• #2   11. jul 2021 Ja, nemlig, men jeg tror nemlig at der er noget om snakken. ??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #3   11. jul 2021 Som udgangspunkt tager jeg ALDRIG noget der står på magacin.dk for gode varer.

Jeg tror fabrikanten har mere styr på det end alverdens internet krigere.... smiley

• #4   11. jul 2021 Husker en gang jeg skrev noget grimt om Magacin, så blev jeg ringet op af en meget aggressiv Tommy Rønn. Positivt nok, så kommer det ikke til ske igen smiley
    Magacin er cirka lige så troværdigt som vådt nytårs krudt eller lødig Thaimassage.

• Sajmon ™

#5   11. jul 2021 Hallo. Ikke ET ondt ord om thai massage! smiley

• #7   12. jul 2021 https://youtu.be/tg32DlveFiE

Hvis man ser denne video fra Kawasaki kører de direkte fra samlebåndet til rulle felt ...de kører ihvertfald ikke 1000 km først.

• Sajmon ™

#8   12. jul 2021 #7 - Ja det gør de for at teste om motoren yder som den skal.

Det er helt normalt. Har intet med tilkørsel at gøre. Det er først bagefter.

• #10   12. jul 2021 Enig..men hvis den tager skade af omdrejninger de første 1000 km gør den også under test . Min fabriksnye zx 10 rr er blevet kørt varm og intet andet...

• Sajmon ™

#11   12. jul 2021 #10 - Ingen siger den tager skade - ihvertfald ikke hvad jeg kan se nogen steder. smiley

Der er masser af diskussioner om emnet, og alle mennesker har en personlig overbevisning om det.

Min overbevisning er at der er en årsag til at fabrikanten skriver det i manualen - og at jeg derfor følger den. Men jeg skal ikke have flere fabriksnye cykler, så det er ikke så faens relevant for mig personligt. smiley

• #12   12. jul 2021 Hvor bliver Presennings Henning af?
    Mester i passiv Thai og tilkøring med fuld ild.

• Sajmon ™

#14   13. jul 2021 #13 - Race motorer er designet til max ydelse, og ikke lang levetid.

Om den bruger en smule ekstra olie, er ligegyldigt - den er i forvejen så løs som muligt i alle lejetilpasninger og stempelringe, for at presse de sidste hk ud af den.

En motor til en gadecykel, skal holde så længe som muligt, bruge så lidt olie som muligt, og overholde en masse støj- og emissionskrav. Ydelse er på tredje eller fjerdepladsen på prioritetslisten, når man bygger sådan en.

Der er ingen sammenligning mellem de to ting.

• #15   13. jul 2021 Tak for alle kommentarene.
    Så har jeg dummet mig, da jeg købte min nye MC fra Odense, skulle jeg køre den hjem til København, jeg holdte den konstant på 7100omdrj og da det så begyndte at regne, svingede jeg mellem 5000og 7700omdr. Så de første 150km har jeg kørt forkert(?). Det først efterfølgende jeg fik af vide at det var Max 5000 og aldrig konstant omdrejninger. Nu er jeg bange for at den bare æder olie og dårlig benzin forbrug. ????????

• Sajmon ™

#16   13. jul 2021 #15 - Ved du hvad...

Du kører bare derudaf. Nyd sommeren, og hold lidt øje med oliestanden - så går det sgu nok alt sammen. smiley

Solen står også op igen i morgen. smiley

• #17   13. jul 2021 Tak, det var lige det jeg havde brug for. Har nok bekymringer med fruen. ???? Nu skal jeg og min mc hygge os.

• #18   13. jul 2021 #15
    Min Bandit har lige rundet 100000km og bruger nærmest intet olie (har aldrig skullet efterfylde) og jeg tvivler på at det er prof indkørt. Nyd det fantastiske mc vejr vi har for tiden. Og hvis du skal mere end iskiosk turerne, så har Tyskland rigtig meget at byde på ligesom vores nordiske brødre også har.

• #19   13. jul 2021 Altså du kan finde artikler via Google hvor man har taget 2 identiske mc’er. Den ene blev kørt til efter forskrifterne, den anden fik kniven fra starten og meget af tiden. Der var ingen forskel.
    Jeg var ude og så på en ny Honda foren del år siden og snakkede så tilkøring med forhandleren. Han sagde bare: du giver den bare kniven, den skal nok holde.

• #20   15. jul 2021 Jeg har hørt flere mekanikere fortælle om tilkørsel, den må gerne køres hårdt i starten, så kører den bedre bagefter, i lige så lang tid som den der ikke er kørt hårdt, jo hårdere tilkørsel, jo bedre gastæthed.
    Spørg alle tunere og motorrenoveringsfirmaer.

• #21   16. jul 2021 Jeg tror tilkøring bare er fordi folk forventer en opskrift, og fordi forhandleren helst vil have, at man lige vender sig til cyklen før man giver den gas. Så at du har kørt en fin tur med lidt frisk fart betyder helt sikkert intet. Moderne motorer kan køre mange mange km uden mekaniske problemer, så bare ud og nyde den og tænk mindre på tilkøring smiley

• #22   16. jul 2021 Jeg er ret sikker på fabrikken, forhandleren og alle medtraffikanter, gerne vil have den bliver tilkørt nænsomt, for så kører du ikke ind i nogen, eller vælter og slår dig selv ihjel, for så kan de jo aldrig mere sælge dig en ny mc igen.

Hvad motoren har godt af er en anden sag, det skal ikke stå som opskrift i en brugermanual og det bør man overlade til en pofi som FV Motor, eller andre som har mulighed for at smide biken på rullefelt, eller hvis man selv har adgang til en lukket bane.

Kommentér på:
tilkørsel af ny mc

Annonce