786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Dele motorcykel eller extra? Dele motorcykel eller extra?

Godaften smiley

Vi overvejer i husstanden at få en nyere mc også deles om den, istedet for 2 ældre. Min kone synes det er dårlig ide, jeg er nok lidt mere på ideen. Min egen mc kørte 500km forrige år og 150km sidste grundet flere ting, bla husrenovering og barn. I år har vi så købt et nyt hus og der er jo masser der skal laves plus med et barn på 1,5 år, synes jeg tiden er knap til at vi begge vil få kørt sammen.

Jeg overvejer derfor en fælles mc, istedet for en extra til hende. Noget ala en Yamaha FZ6.

Er der nogen herinde som vil dele deres tanker og erfaringer hvis de har stået i samme situation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dele motorcykel eller extra?
  • #1   6. maj 2015 Herhjemme arbejder vi på at skulle have en cykel hver. Hun sidder indtil videre bag på mig, men det skulle gerne ændre sig i denne sæson. Det kan godt være at vi ikke altid har tiden til at køre sammen, men når vi har, så vil vi hellere køre på hver vores.
    Måske er konen, lige som min, ikke så vild med ideen om at sidde bagpå længere og vil meget hellere have sin egen? Det er jo heller ikke voldsomt dyrt at have en lidt ældre maskine stående når den først er købt smiley

• #2   6. maj 2015 Tænker lidt at jeg ville bare beholde de to ældre maskiner i har. Som Flex skriver så koster det jo ikk det vilde at ha dem stående, og så har i muligheden for også at køre en tur sammen hvis chancen skulle komme..

• #3   6. maj 2015 Hvis jeg kun kørte 500 om året solgte jeg min cykel.
    Men det ville være nemmer at forholde sig til hvis du skrev lidt om hvilke maskiner der skulle byttes, og til hvad...?
    Men med mindre de fem ture det bliver til om året køres sammen med konen, ville jeg da bare have en fælles, hvis man ellers kan blive enig om en cykel.

• #4   6. maj 2015 Hun har ikke gidet sidde bagpå længe her smiley Også derfor jeg tænker en ny fælles da jeg ikke kører ret meget og den jeg har, er for voldsom til hende der ikke har meget erfaring heller ikke engang fra scooter. Mine tanker går mere på at have en nyere maskine a ca 50.000 istedet for to a samme sum, som bliver brugt mindre. 50 rækker til en ca 10år gammel 600ccm hvor jeg får meget mindre vedligehold, også selvom den sikkert kører det mere, end jeg vil have på to +20år maskiner.

• #5   6. maj 2015 Jeg har ligenu en ZZR1100 D1 og tænkte at få en XJ600 eller Bandit 600 til hende eller noget lign til 20-25.000. Ellers hvis det skulle være en fælles så en FZ6-S

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #6   6. maj 2015 Denne her er noget billigere end de 50.000kr
    http://www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/yamaha/annonce/27719102-yamaha-fz6

• #7   6. maj 2015 Og det er din egen? smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #8   6. maj 2015 Ja, det er min.

• #9   6. maj 2015 Vil godt dele min kone men sgu ik min mc (ironi kan forkomme)

• #10   6. maj 2015 Ville nu helst ha en nyere og du vil også ha en bil i bytte smiley

• #11   6. maj 2015 Har været i samme båd. Vi har hver vores.
    Konen er super glad for den ER-5 hun kører på. Den har alt rigeligt med kræfter til hende, og hum synes den er let at køre på.
    Jeg synes den er træg og kedelig, og ville ikke undvære det sjov jeg får ud af min Husky.
    Problemet er, at hvis det skal være en MC det både kan køre med 2 når vi skal køre sammen, og samtidig kunne underholde os begge når vi kører solo, så et det en MC der ikke eksisterer. Ikke mindst fordi hun ikke er så høj.

Ha hver jeres hvis økonomien er til det. Så kan i køre på præcis den i bedst kan lide selv.

• #12   7. maj 2015 Vi kommer næppe til at køre samtidig på samme, altså en bagpå. Da jeg købte min var det med henblik på at kunne have en bagpå, det grundlag er jo væk og kunne nok fint leve med en mindre, den er jo rigelig stor.

Kommentér på:
Dele motorcykel eller extra?

Annonce