Dårlig tomgang og tænding Dårlig tomgang og tænding
Hel folkens, nyt i dette forum og beder om hjælp til dem der er lidt klogere end mig.
Jeg har købt mig en Kawasaki ninja 250sl fra 2016 og har nogle problemer med den.
Motorcyklen tænder fint koldstart, men eftersom den bliver varm, altså driftstemperatur har den en tendens til at slukke ved tomgang, samt hurtigt gasgivning. Så jeg skal derfor holde den i ca 3k omdrejninger for at den ikke slukker fx i lyskryds. Når jeg så kører kan den nogle gange have en tendens med at hakke ved ca7-8k omdrejninger. Når den så slukker har den det ekstremt svært med at tænde igen, også dør den igen hvis jeg ikke holder den i 3k omdrejninger.
Ting jeg har skiftet: tændrør sidste sæson men er allerede en smule sort, batteriet er lige skiftet til et originalt et , luftfilter renset og jeg kører kun oktan 100.
Mvh Peter
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 398
Skift evt benzinfilter og check også lige tankudluftning - evt lad dæksel stå på klem og se om det har en indvirkning..
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 174
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
Som det allerede er skrevet kan dine manchetter mellem karburator og filterkasser eller mellem karburator og motor være revnede og når de så bliver varme lukkes der falsk luft ind. Prøv når MC’en er varm et sprøjt lidt start spray på manchetterne - hvis omdrejningerne stiger er det fordi de er utætte.
Når tændrør er sorte tyder det jo dog nok mere på at blandingen er for fed, eller at der ikke er ordentlig tænding. Tæmdspolerne er også et sted man typisk ser at de virker fint når MC’en er kold , men ikke når den er varm. Se at få målt dem ud.
Inden du starter på noget af dette så skal du også lige have sikret dig at karburatorerne er rene og at de er synkroniserede. Hvis ikke dette er tilfældet kan det være svært med mange af de andre ting - da det kan give en del mærkelige symptomer. Jeg har bl.a. selv oplevet det med den meget høje tomgang når MC’en blev varm.
feb 2009
Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
Hvis jeg har ret, kan det fx være en defekt temperatur føler, så den får for meget benzin, når den er varm.
Dårlig tomgang og tænding