1.256 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hakkende/pruttende acceleration. Samt dårlig tomgang. Hakkende/pruttende acceleration. Samt dårlig tomgang.

Jeg har været godt kørende indtil nu…
Jeg er ejer af en caferacer, Suzuki GS400 fra 1977, som har kørt upåklageligt indtil nu.
Det startede med at jeg troede den var gået ud af korrekt tomgang indstilling, men det viste sig senere at stemplet havde sat sig - jeg rensede karburatorerne (2), og fik derefter liv i stemplet igen. Samt fyldte maskinen med 100 oktan. Nu kommer problemet så. Den hakker og prutter/sprutter meget i acceleration og er svær og få til og stå i tomgang…
Hvad kan jeg gøre for at få liv i hende igen?

Mvh Berk Printz

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakkende/pruttende acceleration. Samt dårlig tomgang.
  • #1   22. jun 2021 Hvis et af stemplerne har sat sig (eller begge), er der sikkert kommet rivninger i cylinder og stempel. Det kan være grunden til, at den tér sig som du beskriver. Du skal ikke køre videre før skaden er udbedret. (nyt stempel og honing evt opboring af cylinder).

• #2   22. jun 2021 Morten - Er der nogen måde jeg kan tjekke det på? Uden og skulle splitte motoren fuldkommen ad?..

• #3   22. jun 2021 #2
    Jeg tænker umiddelbart ud med et tændrør og et inspektionskamera derned, er det letteste

• #4   22. jun 2021 Præcist hvilket stempel er der tale om ?
    Jeg har en mistanke om, at det er "stemplet" i karburatoren du mener, det tager resten af motoren ikke skade af, så længe det ikke betyder, at den ubelastet har gået for fuld skrue i flere minutter.

• #5   22. jun 2021 Der er tale om stemplet i motoren - lige så snart jeg opdagede det (måske inden for 2-5 minutters kørsel) stoppede jeg, rensede karburatoren også virkede stemplet igen.
    Når jeg triller en lille tur på den nu, skyder den ind i mellem, ved indsugning og kan slet ikke accelerere

• #6   22. jun 2021 Kompressionstest, så vil du se den ene cylinder ikke duer længere.

• #7   22. jun 2021 Hvorfor Preben? Er den blevet beskadiget af ikke og fungere? smiley

• #8   22. jun 2021 Når et stempel i motoren sætter sig, vil det give rivninger i stempel og cylinder og den vil ikke kunne holde kompression.

• #9   22. jun 2021 Modtaget tak. Så må jeg se om det giver noget smiley

• #11   22. jun 2021 #10: Haha, den studsede jeg også over. Hvis et stempel sætter sig i en cylinder, så stopper maskinen NU. Det er ikke først bruger der standser efter et stykke tid. smiley smiley

• #12   22. jun 2021 #10 jeg tror stemplet stoppede med at virke fordi venstre kabu var beskidt, så det satte sig ikke fast, stoppede blot med og virke.
    Jeg havde selv tænkt på en synkronisering af kaburatorne smiley

• #13   23. jun 2021 Satte stempler og beskidte karburatorer?????

Tror du sammenligner pærer og bananer, hvad har karburatoren og gøre med et ødelagt stempel???
    Men uanset skal du da teste kompressionen for at komme videre.
    Og jo, karburatoren sørger for benzinblanding der ikke må være for tynd så du får en varmesætning. Men du kan ikke rense en karburator og et revet stempel dermed er repareret

• #15   23. jun 2021 Han mener nok bare, at den ene cylinder satte ud. Selv meningen med "sætte ud" er måske ikke kendt af alle.

• #16   23. jun 2021 Det kunne være en sommertrold.
    Hvis det ikke er en joke, er det nok en karburator med en svømmer der hænger, så den drukner.
    Et stempel der ikke virker, betyder sikkert, at den ikke går på en cylinder.

• #17   23. jun 2021 Mon ikke der stadig er tale om cv spjældet (stempel) i den ene karburator, ingen grund til kompressionstest. Fokuser på karburatorer. Kører cv spjældet op og ned nemt på begge karburatorer? Føles de ens? For det kan være membranen i toppen af spjældet der er revnet eller ikke sidder rigtigt på den ene karburator.

• #19   24. jun 2021 Tak Daniel!

Kommentér på:
Hakkende/pruttende acceleration. Samt dårlig tomgang.

Annonce