1.157 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

#¤!=`#"! Stadig problem med honda scooter #¤!=`#"! Stadig problem med honda scooter

For fanden da, nu kom den nye cdi hjem fra usa.. jeg ku næsten ikke vente med at komme på værkstedet og få sat den på.. har så lige været ude og montere den, og hva sker der....... ???? ja, fandeme nøjagtigt det samme som inden jeg skiftede cdi....
Det er en honda ch 125 elite fra 83....

den opføre sig sådan:
starter perfekt, kan køre ca 15-30 sek, og går så ud... man kan efter 10 sek starte den igen, og igen køre den ca 15-30 sek og går ud igen...

Det har jeg kigget på:
1) hele brændstof systemet, tjekket revner i slanger, skiftet filter , hele kabu skildt ad, alt renset og kigget efter, kigget og tjekket alle membraner, og intet at bemærke...
2) skiftet cdi efter det blev målt at den sku være kaput... ( nu er jeg sku i tvivl)

Hva fanden kan det være?
tænderør?
Tændespole?
kan der være en "sikkerhed" for service interval med olie, som gør den ikke kan? ( er der ikke nogen biler der har det?) under alle omstændigheder så har olien ikke kørt 1000km km endnu efter hva der står i service bogen.....

jeg er efterhånden rigtig rigtig tom for ideer!!! hjælp mig søde mc mennesker, jeg vil så gerne ud og køre på den.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  #¤!=`#"! Stadig problem med honda scooter
  • #2   20. maj 2014 ja, det kan jeg prøve ... skal lige ha samlet et par maskiner, så tager jeg lige en video her kl 8 og lægger op.

  • #3   20. maj 2014 det latterlige er, at det "lyder" som om den køre tør, men der er prob fuld af benz i kaburatoren, og den får masser af benzin, og hanen åbner og alt muligt.. øvøvøvøv

  • #4   20. maj 2014 http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse_mc/11641-problem_med_honda_ch_125_elite

    Såååå er der video... please lad det være en latterlig bagatel... giver gerne kvajbajer...


  • #5   20. maj 2014 Det kan være din "choker"
    Den sidder på din karburator med to ledninger (sikkert gul/grøn)

    Aero 125, Elite 80/125/150/250, Helix bystarter (choke)
    These models use an electric "choke". It's not a standard choke, in the sense that it doesn't choke off the flow of air (and make the fuel/air ratio richer). It is a device that shuts off the flow of air to the starting circuit as the scooter warms up. The bystarter is a small, black cylindrical device with two wires coming out of it. When the engine is running, 12V are applied to these wires. Over about 10 minutes or so, the bystarter warms up as the enging warms up. There is some wax in the bystarter (believe it or not) that is heated by a small heater. It expands, and extends the bystarter needle about 1/8". This is enough to close off the starting circuit.

    After a number of years, the device builds up electrical resistance and it doesn't do its job any more. A new bystarter has a resistance of about 4 ohms. When resistance builds to over 10 ohms, it should be replaced.

    To check for proper bystarter function, There is a complex test in the service manual that can be performed, but there is a simple test that works almost as well. Remove the bystarter and examine it. Are the wires in good shape? Is the needle in good shape? Nothing looks broken? Hook up a 12V source to the two wires. After about 10 mintues, the bystarter should become warm, and extend the needle 1/8" or so. Measure it with a pair of verneer calipers or whatever you have handy. If it extends properly it's probably ok. The only sure way to tell if it is bad is to do the full test as described in the service manual. This involves removing the carb and leaving the bystarter attached. Draw a vacuum in the starting circuit outlet. There should be little resistance when the bystarer is cold and plenty of resistance when the bystarter has been heated up. A bad bystarter will either not expand properly or not contract properly. Finding replacements can be difficult. The Elite 125 & 150 bystarters can be replaced with one from a '87 Elite 150. Honda still seems to be making these. The cost is around $65. Replacements for the Elite 250 bystarter can be obtained by ordering a Honda Helix part (they essentially share the same engine). The Elite 80, 125/150 and Elite 250 bystarters are not interchangeable, because they are different lengths.


  • #6   20. maj 2014 what the f... så den lille sorte dims på siden af kaburatoren kan lave alt det bøvl.. ??? smiley hvor fanden finder jeg så den henne i verden...

  • #7   20. maj 2014 Hej
    Det kan vel ikke være noget så banalt, som at den suge vacuum i tanken, prøv lige uden dæksel.


  • #8   20. maj 2014 det er prøvet .. og uden bedre resultat.. desværre smiley

  • #10   20. maj 2014 Du kan afprøve om den fejler noget inden du leder efter en smiley Følg anvisninger i teksten

  • #11   20. maj 2014 ved det.. skal ha den målt igennem senere.. hmmm, kan den køre hvis jeg piller ledningerne fra?? eller brænder den så af eller noget?

  • #13   20. maj 2014 Lyder din olielampe ikke hele tiden? - det er ikke fordi den automatisk slukker efter 10 sek hvis der stadig ikke er tryk?

  • #14   20. maj 2014 det er ikke et lys.. men en rulle. den køre fra grøn til rød.. den er bare ikke blevet nulstillet.. det gør man nemt med nøglen gennem et lille hul i instrumentbordet. den kommer hver gang du runder 1000 km eller sådan noget.

  • #15   20. maj 2014 Har du prøvet at give den en ekstern benzin forsyning? Altså uden om din tank. Som jeg også skrev i dit første emne smiley

  • #16   20. maj 2014 Ja det prøvede jeg. Det ændrede intet, den stoppede stadig. Kan det være lade regulatoren? Syntes voltmeteret i instrumenteringen går op i næsten det røde felt. Vil den så opføre sig sådan?

  • #17   20. maj 2014 Det undrer mig at der ligesom bliver slukket for den, det lyder som en startspærre der er defekt, men det er der jo ikke på den. Tændspole evt.?

Kommentér på:
#¤!=`#"! Stadig problem med honda scooter

Annonce