1.459 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
App til motorcykel parkering i Danmark. App til motorcykel parkering i Danmark.
Hej alle sammen.
Jeg har været træt af ikke at vide hvor man kan finde motorcykel parkering, jeg har derfor lavet en app til at finde motorcykel parkering,
Den kan findes her på https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.grayriver.motorcycleparkingdk, kvit og frit.
Den findes kun til Android desværre.
5 synes godt om
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
Afhængigt af hvordan du har lavet appen bør den være okay simpel at lave i iOS også.
aug 2015
Følger: 2 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 19
okt 2015
Følger: 66 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 45
aug 2015
okt 2015
jul 2012
Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 128
feb 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 17
Jeg forstår godt din sarkasme. Jeg er selv i gang med at finde ud af hvad der er hoved og hale i motorcykelparkering.
Du har faktisk ret i, at det i henhold til parkeringsskivebekendtgørelsen slet ikke er tilladt for motorcykler at parkere hvor der er tidsbegrænset parkering, men ikke krav om betaling.
Citat:
§ 1. På steder, hvor adgangen til parkering er tidsbegrænset, og hvor der ikke er stillet krav om parkeringsbilletter og/eller parkeringstilladelser, må kun parkeres biler, som er forsynet med parkeringsskiver.
Men det kan hverken kommuner eller politi finde ud af hvordan det skal fortolkes.
Nogen mener at det betyder, at der slet ikke må holde motorcykler, mens andre mener, at parkeringsskivebekendtgørelsen kun omhandler biler, og motorcykler derfor ikke skal tage sig af det.
Jeg har fået svar fra 92 kommuner og 4 forskellige politikredse. Det stritter i alle retninger. Selv FDM fortolker det anderledes end nogen af politikredsene ! ! !
Hvis der er nogen, der har lyst til at nørde lidt med tallene, er der et link her:
http://www.weidick.dk/parkering.pdf
Problemet er, at nogle kommuner citerer FDM som sandhedsvidne og det er noget skidt, hvis det faktisk er forkert det som FDM skriver under "Tidsbegrænset parkering" på dette ink:
http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/parkeringsregler-mc
Nu har jeg bedt Transport-, bygnings- og boligministeren om at fortælle hvad bekendtgørelsen betyder
Jeg vil samle op på det Motorcykelgalleri, når (hvis) jeg får fod på det.
aug 2015
Er der dedikerede motorcykel pladser i Herning?
okt 2015
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 114 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 443
stenløse har nogle mc båse hvis det er.
jul 2013
thumps up for det her! er med på at logge adresser i kbh og Nordsjælland
aug 2015
Laver en opdateret version, hvor det er lidt nemmere at tilføje nye pladser.
jul 2013
aug 2015
God idé, det havde jeg ikke selv lige tænkt over.
Andre forslag og forberinger modtages gerne
aug 2015
App til motorcykel parkering i Danmark.