167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Skift af tandhjul.. uden at skifte kæde.. Skift af tandhjul.. uden at skifte kæde..

Hej alle..

Er det no go at skifte tandhjul for uden at skifte kæde og bagtandhjul.. jeg synes der er delte meninger.. nuværende setup har kørt blot 1500km så ville være ked af at skifte det hele pga den lavere gearing..

Vh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af tandhjul.. uden at skifte kæde..
  • #1   i går kl. 21:15 På min VFR 800 kørte jeg 40.000 km på kædekittet. Så var forreste tandhjul nedslidt. Kun det blev skiftet og jeg nåede at køre 2000 km mere inden cyklen blev solgt. Hvor langt køber kørte før der blev skiftet, ved jeg ikke.
    Der blev hele tiden kørt med Scottoiler og nok smurt lidt rigeligt.

• #2   i går kl. 21:20 De er så billige de fortandhjul så hellere prøve at skifte det og se hvor længe det holder, end smide det hele ud til at starte med.
    Det tandhjuls slid følger vel snarere resten systemets slid, end den anden vej rundt.
    Har selv gjort det flere gange og har ingen anelse om det fik kædekittet til at holde kortere end hvis jeg bare havde lod vær med at ændre gearing...
    Men det holdt ihvertfald længere end hvis jeg smed det på hylden eller i småtmetal hver gang smiley

• #3   i går kl. 21:21 Du kan sagtens skifte det tandhjul uden problemer, sæt igang og ud og nyd sommeren 2025 smiley

• #4   i dag kl. 00:21 Hvis du kun har kørt 1.500 km med det nuværende kæde-kit, er det nok begrænset hvor slidte tandhjul og kæde er. Så ja i det her tilfælde er det OK kun at skifte det forreste tandhjul smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #5   i dag kl. 08:31 Du skifter bare. Specielt når det har kørt så få km.

Kommentér på:
Skift af tandhjul.. uden at skifte kæde..

Annonce