{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Dårligt 2. gear - ØV ! :-( {{forumTopicSubject}}

Min 750 Gixxer ( oliekølet 90'er ) er for alvor begyndt at hoppe ud af 2. gear.... Er der nogen "nemme" løsninger på problemet ?

Hvis jeg alligevel skal ha' motoren ud, skildt ad og ud at finde "dyre" stumper overvejer jeg et motorskift.
Og så kunne man jo også overveje om man skulle lave en 7/11-ombygning nu man var igang... ;-b...

Er der nogen der har erfaring med denne ombygning og er der evt. nogen der har en go' GSX-R 1100 - motor "på hylden" til en rimelig pris.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårligt 2. gear - ØV ! :-(
  • #1   23. aug 2013 Skiftet gearkassen på min... Går som en drøm smiley kunne se tænderne var slidt og når var knækket af samt gaflerne var skam slidte... Så ja - det holder ikke evigt. Min gearkasse var nem og skifte smiley

• Bent S
    Bent S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #2   27. aug 2013 Har anden motor i ring evt 40831040

• #4   27. aug 2013 Arghhh... Den har kørt 3 somre siden da... Så der er kommet godt 20 tusind mere på tælleren...

• #6   29. aug 2013 Jeg syntes bare ikke jeg har mod på at splitte gearkassen ad, men det ka' være modet og lysten kommer i løbet af vinteren...

• #7   15. sep 2013 Har skiftet lejer et gearhjul, oliepumpe og en aksel i min. Det er ikke så galt ud med motoren, også på hovedet med den. Det hele kan laves nedefra, så top og cylinder skal ikke af.

Mvh.

• #8   15. sep 2013 smiley okay... Det lyder jo ikke så slemt...
    Hvor købte du gearhjulet ?

• #9   15. sep 2013 Forsøgte først at købe delene ved mc-huset, men droppede ideen efter at have snakket med dem (det er sgu en underlig butik) Så ved et tilfælde fandt jeg en i nabolaget, der lå inde med en motor der havde tabt en ventil. Lejer pakdåser og pakninger er købt ved Böwadt & Hansen i Flensborg, de kan få originaldele hjem næsten fra dag til dag, til en god pris.
    Grunden til havari af gearkassen på min var det nåleleje der sidder ved siden af 2. gear. lejet blev smadret, så akslen kørte rundt i lejeskålen (fra Harzen og hjem smiley ). Så hvis du alligevel har den åben så er det nok ikke en dårlig ide at kontrollere/skifte det.

Mvh.

• #10   16. sep 2013 Jeg takker smiley

• #11   17. okt 2013 min fzr har lige gjort det samme, jeg skiftede 6. gearet da tapperne på det som skal gribe i 2. gearet var slidt, jeg vil tro det er det samme med din.

• #12   17. okt 2013 Det tror jeg også... Jeg giiiider bare ikke splitte det hele ad smiley

• #13   17. okt 2013 det gad jeg heller ikke, købte cyklen i sommer uden gearet virkede, og har kørt lidt på den, men lige så snart jeg kommer i 2. går der 3 sek. så hoppede den ud.. valgte at leve med det da den kørte fint.. men da den så alligevel skulle i vinterhi valgte jeg alligevel at gå i gang med det. det er rigtig nok at langt de fleste gearkasser kan flækkes på midten så man kan lave det nedefra uden at skulle have stempler og knast ud, det kunne man dog ikke på min de der sidder to bolte ved krumtappen mellem de to halvdele af gearkassen så jeg måtte have ud af min.
    hvilket så blev lidt dyre fordi jeg så valgte at skifte stempelringene også når jeg nu var derinde. men selve gearkassen er nu nem nok at lave, og man kunne tydeligt se tapperne til indgrebet var slidte mener jeg ga omkring 600,- for et nyt 6. gear og så var skiftegaflen også slidt... alt hvad du skal bruge kan findes på EBAY jeg vil gerne hjælpe dig hvis du fortæller mig hvilken model du har kan du lave det nedefra kan det sagtens laves for under en 1000,- skal du derimod have toppen af så 1500 - 2000,- da du skal påregen et pakningssæt, men kan igen findes på EBAY uden problemer..

• #14   18. okt 2013 Jeg takker... Det ka' da godt være at jeg holder dig op på det med hjælpen... smiley

• #15   18. okt 2013 du skal være velkommen, boede du nu lidt tættere havde jeg gerne givet en hånd med

Kommentér på:
Dårligt 2. gear - ØV ! :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce