903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

APRILIA RSV1000 R APRILIA RSV1000 R

Hej alle.

Jeg går lidt med overvejelser om at skifte min honda blackbird ud med en APRILIA RSV1000 R / factory

Er der noget man skal være særligt opmærksom på omkring disse maskiner ?? Jeg har søgt og søgt efter bruger anmeldelser men har hidtil kun fundet nogle få på 123mc og en DEL ikke danske på YouTube.. og de lyder umiddelbart gode omkring holdbarhed og kørsels egenskaber.

Jeg for lidt fornemmelsen af at der er et hav af meninger om aprilia men hvad er den "rigtige" virkelighed ?

Holdbarhed?
Elektronik?
Osv.

Takker på forhånd for svar ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  APRILIA RSV1000 R
  • #1   13. mar Hvilken årgang?

• #2   14. mar 2003 - 2004 smiley

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #3   14. mar Lidt svært at kommentere på en sjælden fugl på vores breddegrader.
    Der er nok kun at prøve maskinen og google rundt i foraer.

• #4   14. mar 2003 er den gode gamle RSV Mille med Rotax motor, 2004 bliver så den nye model.
    Hvilken taler vi om? Begge “går” under RSV 1000 jo.
    Der er en voldsom forskel på hvordan de to er at køre på.
    Men hånden på hjertet, på en mere end 20 år gammel maskine, her skal man ikke bekymre sig om børnesygdomme og generelle problemer .
    Kender rigtigt mange der har kørt Aprilia igennem årene, mig selv inklusiv.

• #5   16. mar Okay det lyder jo ret positivt ! Den jeg havde kigget efter var en 2003 smiley men jeg kender ikke rigtig til apilias motorcykler overhovedet ??

• #6   17. mar Nu var min en Tuono ellers identisk med RSV Mille.
    Tuono var det det brede styr ret bøllet, solgte min da jeg ønskede at opleve mine børn vokse op - for jeg kørte som en røv når jeg kom ud på den.
    Det var jo ikke motorcyklens skyld, men kunne ikke lade være.,
    Den kørte fantastisk, og uden problemer.
    Motoren i disse modeller er fra Rotax, og ret så skudsikker.
    En RSV Mille er en relativ rummelig sports motorcykel, som faktisk også er ok til længere ture. Den lyder helt fantastisk med en åben udstødning.
    Skal det være, så find en factory med Öhlins affjedring og smedede hjul. Der har været flere til salg som jeg har kigget på med våde øjne.
    Men min tid med noget der indbyder til at “køre rigtigt stærkt” er forbi, for kan ikke lade være med den slags motorcykler.

profilbillede
  • #7   18. mar Har selv haft både den gamle og "nye" model, og ja de er lækre maskiner. Men alt efter din højde så er komfort ikke det vilde hvis du som mig er 196 ish. Jeg måtte have styrforhøjer på, så jeg kunne justere mig ud af det.
    Den nye model har lidt elektronik problemer især ved speedo, så den kan komme til og nulstille alt. Men hey så har du en "frisk" cykel med 0 km på uret smiley
    Vedr motor og fuck den er vild faktoren, nu ved jeg ikke hvad du er vant til og køre på. Men synes de begge ligger sådan ok placeret, selvf er den nye mere letkørt og pænere. Men ja der jo en smagssag smiley Men ud og prøv begge maskiner, og se hvad der passer dig. Og selvf factory er den med de lækre stumper på, den ville jeg helt sikkert gå efter hvis det en mulighed.

• #8   18. mar Det er første gang jeg overvejer at gå efter en sports cykel efter opdagelsen af aprilia rsv V-twin og også hondaes sp1 og suzukis tl100 R.
    Aprilias var dog dem der var mindst information om så jeg takker for svar ?? så det jo bare vejret og temperaturen der mangler for at prøve en ?????

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    okt 2024

Følger: 12 Svar: 1
    #9   19. mar Jeg lånte i en kortere periode en RSV1000 i stedet for min BMW R1100S, og det er helt sikkert teknisk en lækker maskine. Jeg var dog ikke specielt meget fan af resten. Kørestillingen er ekstrem, og med 185cm inviterede den absolut ikke til andet end korte ture. Sammenlignet med BMW'en er den også noget videre død i sværen under 4000 omdr.

• Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 9
    #11   19. mar Jeg har en 02 falco... har dog ikke kørt mange km på den .. dog skal den have godt med omdrejninger for at v2eren virkelig rykker

• #12   19. mar Jeg har haft 12 mc, deriblandt 3 stk 1000ccm V2 og senest en Aprilia rsv 1000rr factory fra 2007. Absolut den bedste maskine jeg har haft. Kører helt fantastisk, solidt optræk og sprød lyd. Ingen problemer. Spejlene er dog mest til pynt. Den er skabt til race og kan godt være hård at køre på, især i byen. Solgte den fordi jeg er glad for mit kørekort, men savner den hver gang solen skinner…

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   20. mar Kender den kun ud fra enkelte ture hvor jeg har lånt en.

Den er ret stærk og kører ret sportslig.
    Men er man bare lidt komfortabelt anlagt skal man kigge en anden vej efter min mening. Den er voldsomt hård at køre på.
    Men hvis det var min egen kunne man måske justere sig ud af det. Kørte med den opsætning den havde fra ejers side.
    Det er en r model med øhlins dæmpere jeg har kørt på.

• #14   21. mar Nu mikser folk RSV Mille og RSV 1000 op.
    En Mille er en ret rummelig sports motorcykel, hvor RSV 1000 der kom i 2004 er med “helt frø stilling” når man kører.
    Der er en verden til forskel på modellerne.

Kommentér på:
APRILIA RSV1000 R

Annonce