769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Mærkelig lyd fra motor Mærkelig lyd fra motor

Det drejer sig om en Suzuki gsx 600 f fra 1992, som bare bliver ved med at give problemer:/ Da jeg købte den lyd den helt fin i tomgang. Jeg har skiftet koblings pinden, og kobling sneglen da de var i stykker. Og ellers lavet service med nye tændrør, olie, olie filter og luftfilter

Efterfølgende kommer der en lyder fra motoren, det lyder som et stykke løs metal inde i motoren, som giver en "klik" lyd, som kommer meget tilfældigt. Lyden kommer uanset om den er i gear, og om koblingen er trykket ind eller ej.
Skal jeg til at skille det hele af, som jeg helst gerne vil undgå. eller hvad tænker i?

Jeg kan ikke få lov til at vedhæfte en video. Så tjek gerne linket ud

https://drive.google.com/file/d/1WBGbhzZJ-rW1oSHQoGuIW3eGS_NiYyIO/view?usp=drivesdk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig lyd fra motor
  • #1   11. mar Hvis nogen skal kig på den IRL, så ind i FB gruppen MC reparation, skift af sliddele.

• #2   12. mar Lille opdatering. Jeg er nu næsten sikker på lyden kommer fra gearbox'en. Hvis jeg skal der ind, skal jeg vel skille hele motoren fra hinanden? smiley

• #3   14. mar Ja, hvis du vil se til gearkassen så skal motoren skilles ad på midten. Jeg har set videoen, jeg ved fisemig ikke hvad det kan være. Men jeg tror ikke du finder noget ved at åbne motoren. Det er meget svært at stå og kigge på en masse mekanik og diagnosticere en lyd. Og siden motoren kører lystigt videre, så er det ikke katastrofalt det der giver lyden. Og så er det endnu sværere at finde fejlen på en skidt motor smiley

• #4   14. mar Tak for svar Ace.

Der kom kæde på idag, og jeg prøvede at køre en lille tur.

Ved første gear under kørsel, kommer der et konstant højt hak...hak...hak...( Lyder ret skidt) Men tager fint fat i 1. gear

Alle andre gear lyder fint. Men der kommer sgaidvæk en klik lyd lidt tilfældigt, lige meget hvilket gear. (Samme lyd som i kan høre i videoen)

Så jeg går ud fra at første gear i gearkassen må være beskadiget... ? smiley

• #5   15. mar Så er der nok røget en tand på 1 gear

• #6   18. mar Ja det vil også være mit bedste bud. Dog er det over mine kompetencer at skille det hele fra hinanden, og samle det igen. Nogle der kan anbefales til sådan et job, i Aarhus/ Midtjylland. Til en billig penge ? smiley

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 63
    #7   19. mar Hej Louie.
    Det er da godt nok en grim lyd på din video. Andre har givet nogle gode kommentarer.
    Mit indspark må blive, at sådan mislyd må afsætte mærker et eller andet sted inde i mekanikken.
    Og vil du have tilfredsstillet din nysgerrighed, kan du måske med støtte fra en god kammerat pille maskinen ud og åbne den. Det er også lærerigt.
    På videoen lyder det som støj mellem roterende tandhjul, men meget er muligt, lige fra en gennemslidt glideskinne eller andet, hvor der er unormal friktion.
    Jeg kender jo ikke dine fremtidsdrømme om motorcyklen, men hvis du gerne vil beholde den, kan du jo tage en tur til Tyskland. For Euro svarende til mindre end kr. 10.000 kan du få en komplet motorcykel med lav km-stand. Og hvis heldig har den gode dæk, skiver m.v. Og så kan du jo høre motoren i gang, før du hopper op på den og køre retur, pille maskinen ud og montere i dit stel.
    Du kan selvfølgelig også bare sælge din som reservedele og så hente en anden hjem fra Tyskland, betale reg.afgift og køre på den.
    Mulighederne er altid mange, du skal blot vælge.
    God fornøjelse
    Poul

• #8   19. mar Prøv at tappe olien af og se om der er metalstumper i den. Den kan måske fortælle lidt om hvad og hvor der er skader.

Kommentér på:
Mærkelig lyd fra motor

Annonce