2.538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hyosung er det godt nok? Hyosung er det godt nok?

sad lige og kigget lidt og faldt over deres cykler og ikke mindst priser.. ved selvfølgelig godt at pris og kvalitet hænger nogenlunde sammen. men hvis jeg søger en "racer" cykel og det er min første cykel nogen sinde. og lige skal finde ud af hvaad jeg vil ha... er det så godt nok eller er der andet i hellere vil anbefalde?

http://hyosung.dk/modeller/8001045.htm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyosung er det godt nok?
  • #1   22. jun 2011 Tonny s >> okay det lyder jo meget godt eller hvad? har intet forstand på det fik mit kort for 1 uge siden, så nu skal jeg bare ud og ha lidt erfaring men stadig på en cykel som er ok og virker.

• #2   22. jun 2011 Både min bror og jeg har haft en, jeg havde en karburator 2007 model 650, og han havde en 2009 med sprøjt. Vi nåede begge at køre omkring 12000 km på dem uden nogen problemer. De nyere modeller med sprøjt er nok at foretrække, da ældre har haft nogle lidt kedelige sygdomme. Jeg kan anbefale at købe brugt, da værditabet er stort på dem. Men helt klart en fin cykel.
    Og i øvrigt er motoren deres egen, og har intet med suzuki at gøre. Hyosung laver ganske rigtigt motorer til suzuki, men det er 1 cylindrede 450cc:-)

• #3   22. jun 2011 det er formentlig lige så godt som alt andet, der kommer fra Korea. Da deres biler kom, var de muligvis lidt gammeldags - husk lige at ADAC i Tyskland har udråbt Kia Ceed som best value for money de sidste to år:-)

• #4   22. jun 2011 HYOSUNG er et ganske fint mærke.

har med dem og gøre til dagligt.

• #5   23. jun 2011 Peter M
    http://www.atvatv.dk/hyosung_te450/
    Hyosung TE450, en stor konkurrent til Dinli 450cc 901/904, de er begge med en 450cc motor, den ene en kopi af Suzuki´s LTZ 400 motor, som er opgraderet til en 450cc, mens Dinli er bygget op omkring en 450cc Subaru motor.

Enten ved importøren/forhandlere ikke hvad han sælger, eller også har du misforstået et eller andet?

• #6   23. jun 2011 Om det er godt eller skidt, har ihvertfald været RIGTIGT skidt !
    Kig på nettet der er langt mellem de gode erfaringer, mange ejere har oplevet et abnormt værditab, grædt snot over en mængde små problemer, siddet med en næsten ny cykel med rust som på en gammel Citroen.

Det er sikkert ok til prisen og klart blevet bedre på de nye modeller, men er stadigt gammeldaws, tungt og slet slet ikke på højde med lignende cykler fra Japen. Jeg kørte lidt rundt på en af de første modeller 650'erere, den styrede og bremsede som en pose pølser sammellignet med en SV'er .. og nåh ja den havde lige rundet 10.000 km. stel var rustens, skruer var rustne, alu og motor var irret.

• #7   23. jun 2011 Værditabet er ikke større end hvad mange sv650 ejere har oplevet.
    Mht til de en-cylindret motorer så har hyosung i mange år lavet haft et samarbejde med Suzuki, og producere også motorer for dem, bla nogle af deres en-stampere. Om LTZ motoren er en af dem ved jeg ikke.

I dag vil jeg ikke være bange for at hoppe på en Hyosung, men ja, som med alle andre mærker, er der penge at spare hvis man køber brugt.

• #9   23. jun 2011 http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=33349 ville osgå vælge brugt, og her er en uden børnesygdomme.

• #10   23. jun 2011 Der er stadig mange fordomme om Hyosung. Men langt de fleste fra folk der ikke har prøvet dem på egen krop. Sådan er det jo oftest. Jeg er superglad for min GT650N. Den styre og bremser bedre end en min gamle Kawa ZXR750 og jeg kan snildt følge gutterne når vi køre på små veje.
    Jeg gav 45 k for min nye 2008 med sprøjt. Muligt at den taber det halve i værdi på et par år. Men det er stadig kun 20 - 25 k og intet i forhold til hvad mange andre mister.
    Som andre skriver kan du sikkert finde en brugt med sprøjt og lidt ekstra lir på til fornuftige penge.
    Se også Hyosung gruppen for mere info

• #11   23. jun 2011 LRT: ZXR750 er en mc folk vandt løb med på baner. Hvis du mener den styrer og bremser dårligere end din nuværende GT650 skyldes det at kawa'en har været i en skidt stand. Smid begge på en teknisk bane, og ZXR vil køre i cirkler om en Hyosung

• #12   23. jun 2011 der var også mange fordomme om skoda da de de kom ....

• #13   23. jun 2011 Deres 650'er har jo en kampvægt som en Bold'or

Meninger er jo som røvhuller, noget vi alle har - så om jeg mener at Hoyo er noget billigt kineser gøjl et egentligt lige gyldigt. Min mening er ikke til debat.

• #14   23. jun 2011 Alle de store japanske mærker mente folk også var noget bras da de kom frem. Hyosung er efter min mening en ganske udemærket cykel. Byggekvalitet og materiale valget bla stålstel er måske ikke helt på holde med honda osv men det er prisen heller ikke. Jeg ville ikk betænke mig ved at købe en, andet end ved værditabet, men det kan jo være ligeså stort ved andre cykler

• #16   23. jun 2011 Jeg ville tage en CBR600 F3 - VFR7500, eller tilsvarende fra andre japanske mærker. Dem kan du sagtens finde for 40.000kr og der sætter du maks 5000kr til på prisen hvis du køre en eller 2 seassoner på den!

• #17   23. jun 2011 Bjarke: plus de noget højere serviceomkostninger.

• #18   23. jun 2011 Jeg har også overvejet at købe en Hyosung - men den skal være brugt for at prisen er fordelagtig.

Nyprisen på en GT650R er 74.999 kr. og nyprisen på en SV er pt. nedsat til 79.999 kr. I så faldt havde jeg valgt en ny SV,

• #19   23. jun 2011 Nypris GT650r 69.962

http://www.dba.dk/hyosung-gt-650-r-650-ccm/id-67217762/

Men vil dog stadig give de andre ret, som skriver at brugt nok er vejen frem.

De 20-25k du vil miste i værdig ved at køre på denne maskine et par sæsonner, er dog intet ift. hvad du ville miste ved at købe en eksempelvis GSXR 600 fra ny.

• #21   23. jun 2011 Er du heldig kan du finde en 2008 R model med 0 km til 55k endnu?
    Ring evt til NP motor i Tappernøje

Kommentér på:
Hyosung er det godt nok?

Annonce