2.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Er det farligt?? Hyosung Er det farligt?? Hyosung

Hej jeg er så småt på udkig efter en mc her til sommeren. Det skal siges at jeg ikke har haft mc før.
Men jeg har set en fin Hyo ved en forhandler.
Det er en GT 650 fra 2005 med fuld kåbe den har kørt 7.800 km.
Jeg både har hør gode og dårlige rygter om Hyosung og ville derfor høre hvad i har at sige om denne maskine. Er den værd at bruge knapt 40.000 på eller er der noget andet i kan anbefale i denne prisklasse og stil.

På forhånd tak
Johannes


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det farligt?? Hyosung
  • #2   12. apr 2011 Du kan købe en helt ny for omkring 50000 kr. De første modeller var behæftet med fejl, så kik efter en der er nyere... og 40000 kr er nok lige i overkanten for en 05´er
    Se lige prisen på den 04 her der er renoveret for 30000 kr
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91953


  • #3   12. apr 2011 Det kan godt være jeg tager fejl men jeg syntes og have set sprit ny en for 45 eller 50 grå. hos mc hjørnet i Hillerød
    så jeg ville ikke købe en brugt til den pris.


  • #4   12. apr 2011 Nypriser

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #5   12. apr 2011 hvis det er en cykel i den størrelse du er ude efter, er du meget bedre tjent med at købe en SV650'er ..



  • #6   12. apr 2011 hold da op en vægt, 208kg er det tørvægten..

  • #7   12. apr 2011 hoysung er nogle gode maskiner... de vejer lidt mere en de fleste min motoren er fra suzuki men har fået ca 10hk mere end den har på sv650... men du skal ikke give 40kg for en 05 det er simpelthen for dyrt...

  • #8   12. apr 2011 motoren er IKKE en suzuki motor.. men en suzuki konstruktion. dvs Hoysung har fået lov at efterligne den.

    hold dig til SV'eren hvis du vil have en god MC


  • #9   13. apr 2011 Hyosungs GT650 havde en del børnesygdomme i starten, men fra '06 og frem er de fleste fejl blevet løst. Den du har i kikkerten virker for dyr - hvad med denne: http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=26302

    Alternativt kan se efter en Suzuki SV650. Det er en bedre motorcykel, men enten vil den være væsentligt dyrere eller som denne væsentligt ældre: http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm-03/id-71121358/

    Her kan du læse en shootout mellem Hyosung GT650 og Suzuki Gladius (der har SV-motoren): http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2011-hyosung-gt650-vs-suzuki-gladius-shootout-90590.html


  • #10   13. apr 2011 Jeg kender en der havde en af de første (04'er eller 05'er) og den havde godt nok mange fejl.
    Jeg vil gå ud fra at de er rettet på de lidt nyere, men jeg ville gå efter en der er mindst et par år nyere end den du har set på.


  • #11   13. apr 2011 Jeg gav 45k for min -08. Jeg er super tilfreds med min. Og den kan IKKE sammenlignes med en SV650, som jeg også har prøvet. Den styre bedre og virker i mine øjne også som en bedre kvalitet.
    Hvis du skal købe brugt skal du enten sikre dig at der er skiftet topstykke (hvis det er 04 - 06 modeller) eller gå efter en med sprøjt. Så er du sikker på at få en opdateret.

    Og alle dem der siger til dig at det bare en Suzuki kopi aner ikke hvad de snakker om.
    Bare hop med på Hyo bølgen og skil dig lidt uden for flokken smiley


  • #12   13. apr 2011 Hader disse tests hvor man sætter en hel ny Suzuki op mod en hel ny Hyo, når prisen er så meget anderledes på de to modeller. De skulle prøve at sætte en ny Hyo, eller bare en lettere brugt med sprøjt, op mod en prismæssigt tilsvarende (brugt bliver det så) Suzuki. Så ville vi se at Suzuki skulle til at stille med den helt gamle SVer, ofte med km. tal over 50.000 og kaburator. Gad vide hvordan den test ville falde ud. Hvis Suzuki skulle stille med noget prismæssigt tilsvarende fra ny, ville det blive GS 500, og ved god hvad jeg ville vælge der.

  • #13   13. apr 2011 Eller start på denne: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=93785
    Det er sgu en skarp pris. Og 250'eren går 175 - 180 på toppen og er nem at tumle med indtil du får lidt mere erfaring


  • #14   13. apr 2011 Hmm jeg havde nok købt en brugt cbr 600 til den 40

  • #16   13. apr 2011 Jeg havde også taget alt andet en Hyosung, jeg har ikke meget fidus til sådanne noget gøjl..

    208 kg til en så lille cykel ? vægt er det sidste man gider på en mc..


  • #17   13. apr 2011 -Vildand
    Jeg syntes det er fair nok at sætte dem op mod hinanden. De er i samme klasse og henvender sig til de samme købere. Så kan man selv vurdere om prisforskellen er berettiget eller ej.
    Det er jo sådan de fleste tests er. Jeg har f.eks selv en Bandit og den er ved mange lejligheder sat op mod langt dyrere maskiner i samme klasse qua dens latterlige lave pris.


  • #18   13. apr 2011 det er jo afgiften er skyld i den store prisforskel, prisforskellen er væsentlig mindre uden afgift, så giver det pludselig mere mening at sammenligne..

  • #19   13. apr 2011 208kg er da ingenting en Zuki 650 bandit mønstre fuldfede 240kg, så hvad er det i piver over smiley

  • #20   13. apr 2011 GT 650 fra 2005 til 40.000 NEEJ ! det er helt ude i hampen.

    Kørte kortvarrigt rundt på netop en model magen til den du har kig på, og uha uha den har godtnok mange problemer, den styrer og bremser som en pakke pølser. Modellen jeg havde til rådighed led allerede efter et år af rust, ir, den virkede alt i alt ledløs og føltes gammel.

    De nyerere modeller skulle som skrevet være bedre, men hold dig langt væk fra de gamle. Havde den stået til 22.000 kunne du overveje det, men 40.000 for en 6 år gammel Hoyo gøjser??


  • #21   13. apr 2011 Jeg ville være lidt nervøs for brugtprisen, hvis du skulle skifte en dag

  • #22   13. apr 2011 @Jeppe (Amager) A
    Ja naturligvis, mit indlæg var også mere rettet til brugtmarkedet for ældre SV. Med den prissætning må sælgerne jo mene at en 12 år gammel SV er lige så meget værd, og kører endnu bedre, end en næsten ny Hyosung. Og det er ikke fordi det er pære og bananer her, da modellerne jo ofte konkurrerer i tests, som set ovenfor.
    Til sammenligning (Hyoen er endda fra forhandler) :
    http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?referer=search&order=asc&ordertype=year&dealer=&biltype=&brand=Hyosung&model=GT 650&ccm_start=0&ccm_end=9999&year_start=1900&year_end=2012&km_start=0&km_end=999999&pris_start=0&pris_end=99999999&afgift=&color=&periode=&area=&key_search=&pics=&nysyn=&serviceok=&ad_type=0&search_offset=&offset=3

    http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?referer=search&order=asc&ordertype=year&dealer=&biltype=&brand=Suzuki&model=SV 650&ccm_start=0&ccm_end=9999&year_start=1900&year_end=2012&km_start=0&km_end=999999&pris_start=0&pris_end=99999999&afgift=0&color=&periode=&area=&key_search=&pics=&nysyn=&serviceok=&ad_type=0&search_offset=&offset=7


  • #24   13. apr 2011 -Vildand
    Der er vi slet ikke uenige. Der er mange sælgere, der har et urealistisk billede af værdien på deres motorcykler. En gammel SV'er mener jeg burde koste under 40k.
    Den '03 SV til 48k, jeg også linkede til tidligere, er dog bestemt en overvejelse værd kontra en GT: http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm-03/id-71121358/


  • #25   13. apr 2011 Johannes: Prøv a gå ind på Hyosung gruppen og se hvor mange der er utilfredse der. Så er du overbevist.
    Og det er ALLE nogen der har prøvet Hyo og ikke en masse med fordomme over et mærke de ikke finder anerkendt!


  • #26   13. apr 2011 Mit indlæg var ikke en fordom men en konstatering - efter at have kørt noget rundt på en ja så fik jeg fordomme for alt der hedder Hoyo'neser. Sikke nogen havelåger de 650'erere. Den Hoy gruppe der henvises til er jo vist for tilhængere af mærket - ikke for dem der er utilfredse eller dem der blev klogere efter et dyrt ejerskab.

    Nu drejer det her sig jo om den gamle model - her skal man vist være inkarneret Hoyo'neser fan for at kunne sige noget som helst positivt om modellen. Men det er selvfølgeligt heller ikke anderledes end mange med hang til ældre Engelsk samt Italiensk - sidstnævnte har dog charme og udstråling - en GT 650 2004 ja hvad har den?


  • #27   13. apr 2011 Netop også derfor jeg skriver at det skal være 04 - 06 med nyt topstykke eller en med sprøjt så han er sikker på at få en opdateret model!

  • #28   13. apr 2011 Hej Johannes

    Jeg vil helt klart anbefale at du hopper på en SV650'er frem for Hyosungen!!!

    Det var konklusionen her er begrundelsen. Jeg havde selv en dejlig sv650'er, som jeg var meget glad for. Min første mc :o) Kvaliteten er en del foran Hyo og køre-egensakberne ligeså. Min kone købte en Hyo i 2007, så den har jeg også kendskab til og kørt en del på. De ekstra kilo der sidder på Hyo gør den altså ret kluntet. Den føles meget billigere at køre på end SV'eren og der er en hel del ting du skal have fokus på i forhold til småfejl på de forsk. årgange.

    Det eneste der kan tale til Hyo'en er standardpotten, som lyder bedre end standardpotten på SV'eren. Jeg synes ikke at jeg vil sige at Hyo'en direkte er en dårlig cykel, for den er da ok. Men er langt fra SV'eren, hvis du spørger mig.

    Min kone har lige solgt sin Hyo og det var noget af en kamp at komme af med den.

    Et andet kæmpe plus for SV'en er at du kan få billig forsikring gennem Suzuki-forsikring. På Hyo'en står du på egne ben og det ved vi jo alle hvordan er...

    Held og lykke med jagten...


Kommentér på:
Er det farligt?? Hyosung

Annonce