3.114 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Nummerplade og omregistrering Nummerplade og omregistrering

Hej MCG

Jeg har lige købt min første mc. Den har ikke plade på, fordi den har stået stille i længere tid.
Mit problem ligger i at jeg skal have cyklen synet og omregistreret og plader på. Jeg er bare ikke færdig med at tage kortet endnu desværre.

Kan jeg godt få cyklen omregistreret i mit eget navn og få plader på, uden kørekort til mc, eller skal jeg virkelig vente til jeg har fået kortet. Jeg vil jo gerne ha' det hele klar til jeg får kortet så jeg kan kkomme ud og køre med det samme smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El tavle 750 kr.
  • Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nummerplade og omregistrering
  • #1   2. maj 2011 Der kræves ikke kørekort for at have en MC registreret, så bare sæt i gang

• #2   2. maj 2011 Jeg skulle bare vise kørekort for at få en engangsplade til at få den transpoteret hjem med... Er det ikke det samme ?

• #3   2. maj 2011 Nej

• #4   2. maj 2011 Fino, jeg prøver smiley Tak

Fin mc du har forresten smiley

• #5   2. maj 2011 takker -og velkommen til MC verdenen

• #6   2. maj 2011 Ang prøvepladen vil de jo se dit kørekort fordi den der køber nr pladen, klistermærket, jo skal have førerbevis for lovligt at kunne føre den!
    Sendte engang min gamle mor efter en prøveplade, den kunne hun ikke få, da hun ikke havde førerret til mc!

• #7   2. maj 2011 Allan R

ja, det forstår jeg godt, men for at få en rigtig nummerplade skal man så ikke også vise kørekort ?.. Det virker da mærkeligt hvis man kan få en rigtig munnerplade uden kort, men man skal have kort for at få en engangs ..

• #8   2. maj 2011 Prøveplade er personlig, det er en blikplade ikke! Du kan jo godt have en mc registreret som din kone kører på, fordi hun har kortet, så taler vi om en ejer og en bruger!
    Du lærer det nok:)

• #9   2. maj 2011 Ja jeg skulle også hente prøve plader til min cykel, men var også igang med at tage kortet, så tog en kopi af min svogers kørekort og kørte de 31 KM til skat, for så at få at vide at en kopi ikke var nok, skulle også have haft en fuld magt med når det ikke var mit kørekort.....

Men jeg har lige fået min MC synet, inregistreret og plader på, og jeg har heller ikke MC kort endnu. Den er også forsikret og alt...

• #10   2. maj 2011 Jeg skulle tegne forsikring i dag og jeg kunne ikke tegne en med mindre jeg kom med pladen til forsikringen så de havde den mens jeg tager kortet til mc, er det ikke underligt? Kan de blande sig i det? Jeg mener hvis man nu har en bil, må andre jo sagtens kører i den, hvis man selv står som ejer.

• #11   2. maj 2011 Du skal tegnet noget der hedder et forsikrings bevis, så behøves du ikke at have plader, og så når du har fået den omreg. og har fået pladerne, så giver skat automatisk dit forsikrings selskab besked om at du har fået plader.

Jeg var nede ved forsikringen og få skrevet op at jeg har købt den MC og at jeg vil ansøge om at få den indregistreret i DK. Så fik jeg en lille seddel med som var forsikrings beviset, da jeg fik prisen for hvad indregistreringen ville koste, så tog jeg ud til skat, betalte indregistrerings afgiften, fik den omregistreret og fik betalt for plader med det samme, grunden til at jeg kunne få plader med med det samme var fordi jeg havde det forsikrings bevis med, men det kræver at du tager ind til dit forsikrings selskab og snakker med dem (gjorde det ved mig) og en uges tid efter jeg havde fået pladerne så fik jeg så en giro kort fra forsikringen.

• #12   2. maj 2011 Tak for svaret Michael må jeg prøve i morgen så.

• #13   3. maj 2011 Det var da så lidt.

• #14   3. maj 2011 I Haderslev ligger forsikringbeviser på Skat som du selv kan udfylde!

• #15   3. maj 2011 Så er jeg blevet snyt for en 29 KM ekstra.... smiley Det vil være synd at sige at skat gør det nemt for nogen som helst.

• #16   3. maj 2011 Købte en bil ved en her den anden dag og han skulle sørge for omreg. Det er nemt for beviserne ligger på Skat sagde han!

• #17   4. maj 2011 ahh ok, fik bare at vide at man skulle have snakket med sit forsikrings selskab inden, men hvis det lykkedes for ham ved bare at gøre det på skat, så skal det nok passe.

Kommentér på:
Nummerplade og omregistrering

Annonce