Klargøring.. {{forumTopicSubject}}
Hejsan alle mine fine venner.. eller.. bekendte.. eller.. folk herinde.. hehe..
Jeg har lige et par spørgsmål!
Jeg prøvede og starte kværnen, men det fungerede ikke helt som den skulle, da batteriet er old as shit... så har købt nyt batteri og skal snart ud og fyre op i dyret igen.
Men hvor sidder karburatorene på en CB 500? Så jeg kan tømme de huse for gammel benzin osv..
Ville det være en god ide at tjekke tændrør og se hvordan de har det?
og så ville jeg høre om jeg skal hælde noget karburatorsprit i tanken og hvor meget oder was?
Er lidt rookie på området.. godt nok har jeg haft en puch maxi, men det er jo ikke ligefrem en mc
Så gode råd søges..
Mange tak!
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
men tø du dem bare og skru skruen i igen. bagefter hælder du ca 2 dl. karburatorsprit i tanken og ryster cyklen fra side til side eller frem og tilbage ved at trille frem og bremse hårdt.
de to tændrør kan du tage ud. de skal være lysebrune. men de er nok sorte fordi den er gået ud for dig. så snup en stålbørste og giv dem en tur for enden. skru den forsigtigt i igen. og spænd ENDELIG ikke for hårdt. maks. 1/4 omgang med tændrørsnøglen. evt køb to nye ved thansen. de koster lige under 30kr stykket.
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
KARBURATORERNE SIDDE, BAG CYLINDRENE, DU SKAL PILLE SÆDE OG TANK AF FOR AT KOMME TIL DEM..
Vær meget opmærksom på at samle alle slanger og studser omkring luftfilter og luftfilterkasse meget omhyggeligt. Når du nu er der nede, så kig på tændrørene, men allerførst, så kig god på denne side. Den er guld værd for en gut som dig.
www.dansmc.com/MC_repaircourse.htm
Og det er ikke en puch maxi du har nu, så lad være med at pille topstykke og cylindre af - sener måske, men ikke nu:-)
Klargøring..