{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Sommer klargøring? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Hvad synes i man skal have gjort ved sin mc for at den er sommerklar?
Satser lidt på at køre den til Tyskland for at få justeret karburator, nyt bagdæk og tjekket væsker.. Ellers andet der er vigtigt?
Nogen der har erfaring med at få lavet service i Tyskland er det okay pris blir ved Bruno Yamaha ved citti i Flensborg..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommer klargøring?
  • #1   28. dec 2012 nye dæk, kædekit og væsker så er man da sikker på sommeren blir ren fornøjelse og det altid flot med nye dæk og kædekit og koster jo ikke alverden


  • #2   28. dec 2012 Nye dæk og kædekit kan man da ikke få for under 3000,- så billigt og billigt...

  • #3   28. dec 2012 Mangler egentligt kun nyt bagdæk.. Men ville det være dumt ikke at skifte begge? Og hvis kun et skal det vel være samme mærke? Umiddelbart er kæden også fin ska bare smørres...

  • #4   28. dec 2012 nej da ikke begge dele.

    kæde kit koster ca en 1000 kr, vis man tager noget lækker hjem fra udlandet,

    og dæk afhænger så af hvad man kan li
    men jeg smed brigstone på sidste år og de kørte kun 1000 km så de får denne sommer med også,

    men dæk koster ved 2000-2500 så 3000-3500 hvert år det da ikke dumt og så man bekymringsfri på det punkt


  • #5   28. dec 2012 skifter altid dæk par vis men det også fordi jeg kun har prøvet forskellige dæk indtilvidere men ville aldrig køre på et dæk fortil og et andet bag til , tror dog ikk det har nogen betydning men syns mæssigt ser det underligt ud

  • #6   28. dec 2012 Drej nøglen og kør. Gjorde den da klar inden den blev sat væk

  • #7   28. dec 2012 Jamen gjorde jeg jo ikke;)
    Nogen der har fået lavet service i Tyskland? Var i tilfredse?


  • #8   28. dec 2012 Desværre ikke - men jeg kender en, der har fået lavet service i Danmark. Han var vildt tilfreds.
    ;O)


  • #9   28. dec 2012 Okay godt må håbe det er det samme i Tyskland bare lidt billigere Hehe

  • #10   28. dec 2012 Sommer klar Det er bare at sætte nøglen i og så er den klar

  • #11   28. dec 2012 Mon ikke der findes et lokalt godt Dansk værksted der kan til samme gode Tyske pris, hvis man krejler lidt
    Hellere en Dansker i arbejde end en Tysker.....


  • #12   28. dec 2012 Øh der er forskel på sommerklargøring og service.. Man skifter sgu ikk kæde og dæk for sjov, nogle kan få en kæde til at være 20.000km og hvis man kører 4k km om året så skifter man ikk bare ?!

  • #13   28. dec 2012 Nej vil jeg nu heller ikke.. Mangler nyt bagdæk men så ved jeg ikke om jeg ska ha nyt fordæk med det samme og ellers ska der tjekkes væsker og kæden smørres.. Og stilles i karburator..

  • #14   28. dec 2012 Mit første år kørte jeg 25.000 km. Det åd to sæt dæk og skiftet kæde kit. Siden der skifter jeg bare hvert år for så ved jeg det fungere lige meget om jeg tager en spontan tur til Spanien. Istedet for den først skal gøres klar

  • #15   28. dec 2012 Men det gør du kun fordi at der er behov for det, det hedder service efter km tal, du ville ikk gøre det hvis fv MAX kører 4000km om året

  • #16   28. dec 2012 Er selv sur over at alle arbejdspladser flytter til udlandet så jeg vil ikke bidrage til den tendens.... Jeg har iøvrigt prøvet et DANSK værksted, og det var over alt forventning, er meget tilfreds

  • #17   28. dec 2012 Hvem snakker om det er service jeg gør? Det har intet med service og gøre det sommer klargøring. Som overskriften siger. Anbefaler ikke service steder eller andet;)

  • #18   28. dec 2012 ja service i tyskland er vel billigere , (medmindre der er lavet en fejl ,så man må afsted igen )
    Mirza ,har fuldstændig ret , find ud af hvad der er slidt og få det skiftet,
    dæk , jeg bruger ca 2 bagdæk til et fordæk. og skifter dem selvsagt ikke samtidigt.


  • #19   28. dec 2012 Jamen er jo fint Jesper, men nu er det sådan jeg bor tæt på Tyskland og har nu ikke tænkt mig at køre længere for at få noget lavet dyrere;)
    Men ja er da trist alt flytter ud af landet men er jo så igen en helt anden snak..


  • #20   28. dec 2012 Michael l, det er for pokker ikke sommer klargøring at skifte kæde og dæk, hvis skidtet er 2000km gammelt.. For dig er det måske ja, men det er fordi du har et km behov der KRÆVER det.. smiley

  • #21   29. dec 2012 Sorry Trode manden spurte hvad VI gjor. Sorry. Ja så er det bare og følg instruktions bog og service hæfte. Og rengøring:)

  • #22   29. dec 2012 øhm.. jeg kontrollerer benzin og olie og så starter jeg den.. vinterklargøring bestod i at sætte den på central støtteben.. ikke alt det fimserri omkring MC'en.. den skal køres ikke pilles ved smiley

  • #23   29. dec 2012 Hvad kører du på Andreas?

    Torben: du kan spare en del ved at køre til Tyskland, hvis du bor lige op af grænsen.

    Jeg ville nok bare købe et sæt dæk, de kan fåes til omkring 2000.. Bagdækket er alligevel det dyreste..
    Når det og diverse væsker er skiftet ville jeg ikke gøre mere, andet end at smide den på støttefoden, som Andreas.


  • #25   30. dec 2012 Jonas jeg kører på en kawa GPZ1000RX hvor jeg har monteret en ZX10 motor.
    det er jo ikke hele sandheden at jeg aldrig piller ved den, men som Michael skriver så gør jeg det nødvendige, når det er nødvendigt.
    men jeg gør INTET bare fordi den nu skal stå i 5 måneder ubrugt (lader dog lige batteriet en enkelt gang i løbet af perioden) og jeg gør INTET bare fordi den om nogle måneder snart skal startes igen. for den trænger ikke til noget udover at få nøglen i smiley

    burde også få oprettet cyklen herinde..


Kommentér på:
Sommer klargøring?

Annonce