{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

"Sommer klargøring" {{forumTopicSubject}}

Ja nu har cyklen jo været inde og er blevet sprøjtet til med wd40 på alle metal dele, mit spørgsmål er så, hvordan får jeg det nemmest af, noget specielt "vidunder middel" det tager det nemmere end andet, eller er det bare at komme igang med vand og sæbe?

Derudover, hva skal jeg så sørger for at få gjort inden sæssonen starter?

Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Sommer klargøring"
  • #2   20. feb 2008 Jeg fjerne det nu også:

    Sprøjt hele cuklen ind i motorvask og lad det sidde 5 minutter.

    Derefter vasker du cyklen med alm vand eller autoshampoo og tørrer den.

    Nu er cyklen affedtet, så alle dele skal have voks og udvendige led, håndtag og skiftearme o.l skal have en klat fedt eller i hvert fald en dråbe olie


  • #3   20. feb 2008 Knud: Jeg skal vel ik give stellet og bagsvinger voks, eller hva? og så skal der bare lidt olie ved de bevægelige led?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #5   20. feb 2008 WD40 på en cykel vinteren over...?

    Stakkels lak, mand. smiley


  • #6   20. feb 2008 Kenneth

    Jo jeg ville rense og okse det hele - metallet er jo affedtet!

    Leddene skal selvfølgeli smøres.

    Saimon/Proxie :

    Der sker absolut intet ved det, men det skal selvfølgelig af, og det skal det fordi, hjernes det ikke efterlader det en tynd film af højmolekylær paraffin, der får alt til at hænge fast. En sæson eller to, så har man virkelig sammensparet et stykke polerarbejde:-)


  • #7   20. feb 2008 Pas på med decideret motorrens, det kan have en vis negativ effekt på lakken på en MC-motor i modsætning til en "jernklump" i en personbil.

    Ellers findes der udemærkede MC-rettede produkter, Shell har f.eks. en "Bike Cleaner" som jeg bruger med stor fornøjelse på alt fra motor til lak, effektivt og lavet til formålet (svinedyrt men hvad dælen, en flaske til ca. 100 kr. (1L), holder godt en sæson.

    JLL


  • #8   20. feb 2008 JLL:

    D har ret vedr. motorrens. det skal ikke sidde for længe:-)

    Man kan også bruge fælgrens og det skal have lov at sidde endnu kortere:-)

    Det er nu ikke min erfaring, at der sker noget, men man skal ikke glemme, hvad man er i gang med, og man skl heller ikke glemme at alle de tilgængelige led bliver affedtede:-)


  • #9   20. feb 2008 WD40 på bremseskiver er også noget gris.

    1. Den bremser ad helvede til.
    2. Det er et helvede at rense af bagefter!

    Ud og fyr raketten af!


  • #10   20. feb 2008 jeg ville da nok nøjes med vand og sæbe motorrens er da til ting der er noget mer beskidt end de fleste motorcykler er

  • #11   20. feb 2008 C1:

    Nu gør du også regning uden vært:)

    Hvis du nu læser, hvad der er skrevet om vinterklargøring, så er der her en voldsom NB! netop om skiver og klodser:-)

    Yes Skiver ruster, og efter to bremsninger er de pæne igen.
    Ikke desto mindre er der faktisk folk der afmonterer deres bremseskiver, olierer dem for om foråret at affedte dem igen - jeg er ikke imellem smiley


  • #12   20. feb 2008 Kåre:

    Kan man også godt, men det kræver en del mere arbejde at få WD40 af så.


  • #13   20. feb 2008 Knud:

    Nu har jeg ikke læst hvad du har skrevet. Jeg smurte alle botle og metal ind i WD40 smiley Vaskede hele cyklen inden første køretur. Glemte bremseskiverne foran smiley


  • #14   20. feb 2008 C1 smiley

    Kan godt se, at du kun har læst fragmenter:-)


  • #15   20. feb 2008 Fejlen gentager sig aldrig igen.

  • #17   20. feb 2008 nu læste jeg lige på Knuds hjemmeside, at alle dele som ikke bliver for varme, skal have en til flere omgange voks.

    vil det sige, at også stel samt kaburater smøres ind i voks???


  • #18   20. feb 2008 Stel - absolut, Karburatorer kan du jo vokse på ydersiden, jeg ville nu aldrig gøre det. Men f.eks krumtapshusets dæksler, diverse blanke dæksler uden på ventildæksler o.l.

    Man behøver jo ikke gøre det, men alu oxiderer ikke nær så let og chrom/ristfrit bliver ikke nær så let anløbet.

    Den forskrift handler om,hvad man kan gøre ret overkommeligt og alligevel have en cykel, som holder sig og er let at holde pæn gennem sæsonen.

    Det er på ingen måde nogen autoriseret metode - det er bare noget, der virker for mig smiley


  • #19   20. feb 2008 okay. tak.

    men nu har jeg en GS500e naked, og den har jo på ingen måde samme krom belægning som din Intruder. smiley

    f.eks. stellet er belagt med grå maling, skal derstadig voks på, er en olie som WD40 ikke bedre, og tildels lettere.?


  • #20   20. feb 2008 Jeg overvejer Pava rustbeskyttelse for at være 110% på den sikre side. Er bare ikke til sort.

  • #21   20. feb 2008 Emil C et eller andet på det malede stel.

    Jeg ville selv foretrække voks. Det er lidt sværer at lægge på, men tilgengæld er det smadderlet at vaske og tørre bagefter. WD-40 er meget let at lægge på, men møget hænger fast idet, så det er noget sværere at vaske - og så skal du sprøjte efter ved hver vask.

    I bund og grund skal metalflader . lakerede eller ej - bare ikke stå ubeskyttede - hvis de skal holde sig pæne:-)


  • #22   20. feb 2008 Tror lige jeg vil ned og se om der er noget tilbage af cyklen, for den har været smurt ind i WD40 i 9 måneder nu smiley

Kommentér på:
"Sommer klargøring"

Annonce