2.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

indkøring med eller uden db-killer? indkøring med eller uden db-killer?

Jeg synes lyden er mest behagelig med db killer i potten. Er der effektforskel? har nogen prøvet begge indkøringer på modellen? Har hørt der skulle være mere at hente uden db killer??

jeg tænker forlængede indsugningstragte, pc5 og rullefelt hos Ole.

tak


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indkøring med eller uden db-killer?
  • #2   25. nov 2012 Hej Michael. Jeg var såmænd taknemmelig for dine svar dengang, men de svarede ikke på forskelle med og uden db killer.(Jeg har lyttet) Der er andre der mener der er væsentlig større forskel end det du skriver her. Jeg kører helst med db killer, men skulle der være stor forbedring uden, må det jo tages til genovervejelse.

    Når det så er sagt, så er der vist uenighed mht. indsugningstragte. En prof. herre på området har oplyst mig at der skulle være 6-7 hk at hente i det helt lave område, og det må siges at være en del. Antager man at cyklen har 40 hk ved 2300 omdr. (gæt) vil en førøgelse på 7 hk være 17,5% forøgelse, hvilket må siges at være mærkbart.

    Jeg stiller selvfølgelig disse spørgsmål fordi der er flere meninger og erfaringer end lige dem du har. Håber derfor at alle byder ind for at hjælpe.. Det handler jo bl. a. om vidensdeling, således at vi alle bliver gladest muligt for vores cykler.

    mvh Allan


  • #4   25. nov 2012 Hej.
    Selv om min FZ1ér er solgt kan jeg da godt lige adde et par erfaringer.

    Jeg har kørt både med og uden db killer med en Miiv GP potte, og med og uden lange indsugningstragte.

    Min erfaring er at snakken om nogle få hk mere eller mindre er ret ligegyldige.
    Som du selv har erfaret er lyden mere behagelig med db killer. Prisen er muligvis hk. det har jeg ikke interesseret mig for, men prisen er at du mister meget topfart, og din power fader ud ved meget lavere omdrejninger, hvilket generede mig meget, så jeg endte med at leve med den meget forøgede "støj" for det kan virkelig mærkes. Ikke fordi topfarten var vigtig, men det er nu federe når den trækker helt vildt op til de høje omdrejninger.
    Med hensyn til indsugnings tragte. så syntes jeg at du for en meget beskeden investering får en meget mere jævm momentkurve, tragtene hjælper med at give luft i mellemområdet hvor motoren har det lidt anstrengt og dykker lidt i ydelse.

    Når så det er sagt så kan du ikke komme med en standart løsning på din opsætning. Det afhænger jo meget af dit temperament og kørestil.
    Jeg er helt vild med kraftig jævn acceleration og helt ligeglad med topfart, og ser du på de efekt tal jeg opnåede (står i min profil) så har jeg faktisk opnået et lille dyk i hk. som jeg lige husker det eller kun en lille forøgelse. Men har et vildt moment der på kurven er helt jævn og med meget forøget effekt i mellemområdet.

    Den største pris du betaler for denne opsætning er dit brændstof forbrug. På en en "kedelig dag" 15 km/l og oftes omkring 10 km/l eller lidt under. Og da jeg også brugte min mc til at køre på job 70 km om dagen, endte jeg med at sælge den med dette store forbrug som det mest afgørende parameter.

    Så min konklution til dig og andre der tænker på at modificere.
    Beskriv for ham der skal mappe og sælge dig stumper hvad du forventer dig af investeringen, så kommer det til at virke for dig også. Men husk også at gøre op med dig selv hvad du skal bruge din cykel til, for der er altid ulemper også.

    God fornøjelse med dit forehavende
    Mvh
    Lars


  • #5   26. nov 2012 En lidt overset ting i forhold til ovenstående kunne måske også være gearing...
    For helt ærligt har man vel ikke ret meget at bruge 255 km/t til på en cykel uden kåbe.
    Der er også mange fordele ved at skifte til lettere hjul.

    Hvis cyklen vejer 192 kg og har 150 hk så er forholdet 0,78 hk/kg
    Hvis du barberer 7 kg af (enten cykel eller sig selv) så er forholdet 0,81 hk/kg

    Det svarer sådan set til at give cyklen 5-6 hk mere.
    Tuning er mere end blot motor og handling / feeling er vigtigt... blot mine 5 sek.


  • #7   26. nov 2012 Hvis jeg gearer den én tand ned foran, vil den så ikke have et ret kort 1. gear?
    Men bestemt en overvejelse værd. Jeg er helt normalvægtig, så at tabe mig har ikke interesse. Men rigtigt at man burde se på det først. Håber ikke det støder nogle..

    Jeg tror jeg vil tale med hr. dyno om en pæn kurve, samt mere bund og mellemtræk. Så finder vi nok en løsning jeg bliver tilfreds med. Jeg kører heller ikke stærkere end 130 km/t i 98% af tiden.

    Michael: Hvad var begrundelsen for at FV frarådede dig at ændre på tragtene? Lavede han andre ting ved lf-kassen? eller gjorde du selv?



  • #9   26. nov 2012 Det er bare typisk at der er så forskellige holdninger til så enkle ting. Den ene mener tragte er godt, den næste det modsatte. Jeg vil gerne ringe og høre FV motor, men synes det er for langt at køre. Specielt hvis man skal reklamere eller andet.
    Den info om tragtene var netop at de skulle give i bund og mellemområde, som jeg skrev tidligere. Der er der jeg ønsker jævn kurve.


  • #10   26. nov 2012 Jeg takker for indlæg, går i tænkeboks og ser hvad der bliver råd til over vinteren...

Kommentér på:
indkøring med eller uden db-killer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce