2.411 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

powercommander indkøring eller standardmap? powercommander indkøring eller standardmap?

Jeg har købt en yamaha fz1 n og det eneste der er gjort ved den er en Leo vince potte.

Jeg vil gerne have den til at trække mere jævnt, have "endnu" mere bundtræk og flere hk.

Hvilke muligheder har jeg? Gerne med ca. Priser.

Overvejer powercommander med standardmap passende til min udstødning eller indkøring. Er det meget bedre med indkøring.? Kan man selv montere sådan en pc3 eller 5? Kan godt lodde og lidt hvis nødvendigt. Følger der software med til pc og bruger man så et usb stik?

Måske er det en idé at prøve standardmap først, også få den kørt ind hvis ikke det er godt nok??

Nogle nye erfaringer i kan dele ud af.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  powercommander indkøring eller standardmap?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
    #2   30. okt 2012 <i>Hvilke muligheder har jeg? Gerne med ca. Priser.</i>

Der er flere. Powercommander er bare en af dem. Bazzaz og Ignijet laver vist også bokse som dur til den - men fordelen ved Dynojet (Powercommander) er at stort set alle kender den.
    Normalt får man rabat hvis man køber en Powercommander og bestiller tid til indkøring ved samme lejlighed.
    (link fjernet)

<i>Overvejer powercommander med standardmap passende til min udstødning eller indkøring. Er det meget bedre med indkøring.?</i>

Kort fortalt: JA!

<i>Kan man selv montere sådan en pc3 eller 5? Kan godt lodde og lidt hvis nødvendigt.</i>

Der skal ikke loddes - kun adskilles og samles et par stik. (plug'n play)

<i>Følger der software med til pc og bruger man så et usb stik?</i>

USB->Mini USB stikket følger med.
    Nyeste version af PC softwaren hentes på www.powercommander.com

<i>Måske er det en idé at prøve standardmap først, også få den kørt ind hvis ikke det er godt nok??</i>

Det styrer du selv. Min erfaring er at de maps man henter på nettet, ikke er videre brugbare. Der er ikke brugt tid på dem, andet end at de giver lidt mere eller mindre benzin i forskellige større områder.
    Din motor vil sikkert overleve uden at tage skade, men jeg tvivler på du vil kunne mærke en positiv forskel. Et custom map laves til den pågældende MC motor, og vil derfor altid være det mest korrekte, da ikke to motorer er ens.
    Jeg prøvede download maps, men valgte i begge tilfælde at få cyklerne kørt ind til det, og har ikke fortrudt et eneste sekund.

• #3   30. okt 2012 Tak, det var brugbart. Har fået monteret og indkørt 2 tidligere, men overvejer at spare penge...

Hvor meget er der at hente ved at modificere luftfilterkassen??

• #4   30. okt 2012 På præcis en FZ1 er der, så vidt jeg husker, MEGET at hente ved at få ændret på luftfilterkassen!! Specielt i bund - og mellemområde. Men også på topeffekten.
    Og når denne ændring foretages kommer du ikke udenom en PC3/5 med custom-map af ordentlig kvalitet. smiley

Fin cykel forresten. - Tillykke med den.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #5   30. okt 2012 Dynojet låner en mc med den pågældende potte af privatpersoner, mod at indrulle. Det påstås, jeg har også set efterlysninger på deres hjemmeside ( eks: Gsxr 600 k4- 5 med M4 slip on.). Jeg tror ikke det er salgsgas. Hvis din ecu ikke er ændret, kan en af deres maps virke ok.

• #6   30. okt 2012 Dumt at spare et par tusind her. Tænk på at det handler om hver eneste sekund du fremover skal sidde på din cykel. Et par tusind kr for et custom map er godt givet ud selv om det kun giver et par "%" bedre motorgang imo!

• #7   30. okt 2012 det kan ikke betale sig at ændre noget på en fz1 ,meget billigere at køre som den er

• #8   30. okt 2012 Det er smartere at betale et par 1000 for noget brugbart i stedet for andre håndtag til 3 kilo osv.

• #9   30. okt 2012 Det handler vel ikke om at alt skal kunne betale sig økonomisk... Man kan sq spare så mange andre steder, og så fyrer pengene i sin hobby, man skal vel også bruge nogle af de penge man tjener på noget man kan lide mens man lever.

Anyways, tænker at du skriver du vil ha' bedre bundtræk. Kan dette ikke også opnås ved at gearer den lidt ned? Ved ikke om det er noget du har tænkt over. da jeg gik fra 14/45 til 15/43 fik jeg et virkelig øget træk. Det kan give følelsen af flere hk somehow, hvis man ikke er til vild accelration smiley

• #10   31. okt 2012 Elias mon ikke du gik fra 15/43 til 14/45?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
    #11   31. okt 2012 Det tror jeg... smiley

• #12   31. okt 2012 Jeg er mest interesseret i en jævn kurve, og det hjælper gearing ikke på. ved 2500-3000 omdr. er der et slags hul...

Tror jeg napper den med indkøring engang over vinteren

• #13   31. okt 2012 Jep.. Men tag lige en snak med dot-e eller FV-motor. Der er altså en del at hente i at modificere luftfilterkassen. Mener jeg har set FZ1'ere der laver ca. 150 hk på hjulet, og har et moment som er et helt andet, og bredere, end standard.

• #14   31. okt 2012 du bør geare en tand ned foran ,så spiller det

Kommentér på:
powercommander indkøring eller standardmap?

Annonce