powercommander indkøring eller standardmap? powercommander indkøring eller standardmap?
Jeg har købt en yamaha fz1 n og det eneste der er gjort ved den er en Leo vince potte.
Jeg vil gerne have den til at trække mere jævnt, have "endnu" mere bundtræk og flere hk.
Hvilke muligheder har jeg? Gerne med ca. Priser.
Overvejer powercommander med standardmap passende til min udstødning eller indkøring. Er det meget bedre med indkøring.? Kan man selv montere sådan en pc3 eller 5? Kan godt lodde og lidt hvis nødvendigt. Følger der software med til pc og bruger man så et usb stik?
Måske er det en idé at prøve standardmap først, også få den kørt ind hvis ikke det er godt nok??
Nogle nye erfaringer i kan dele ud af.??
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
Der er flere. Powercommander er bare en af dem. Bazzaz og Ignijet laver vist også bokse som dur til den - men fordelen ved Dynojet (Powercommander) er at stort set alle kender den.
Normalt får man rabat hvis man køber en Powercommander og bestiller tid til indkøring ved samme lejlighed.
(link fjernet)
<i>Overvejer powercommander med standardmap passende til min udstødning eller indkøring. Er det meget bedre med indkøring.?</i>
Kort fortalt: JA!
<i>Kan man selv montere sådan en pc3 eller 5? Kan godt lodde og lidt hvis nødvendigt.</i>
Der skal ikke loddes - kun adskilles og samles et par stik. (plug'n play)
<i>Følger der software med til pc og bruger man så et usb stik?</i>
USB->Mini USB stikket følger med.
Nyeste version af PC softwaren hentes på www.powercommander.com
<i>Måske er det en idé at prøve standardmap først, også få den kørt ind hvis ikke det er godt nok??</i>
Det styrer du selv. Min erfaring er at de maps man henter på nettet, ikke er videre brugbare. Der er ikke brugt tid på dem, andet end at de giver lidt mere eller mindre benzin i forskellige større områder.
Din motor vil sikkert overleve uden at tage skade, men jeg tvivler på du vil kunne mærke en positiv forskel. Et custom map laves til den pågældende MC motor, og vil derfor altid være det mest korrekte, da ikke to motorer er ens.
Jeg prøvede download maps, men valgte i begge tilfælde at få cyklerne kørt ind til det, og har ikke fortrudt et eneste sekund.
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
Hvor meget er der at hente ved at modificere luftfilterkassen??
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Og når denne ændring foretages kommer du ikke udenom en PC3/5 med custom-map af ordentlig kvalitet.
Fin cykel forresten. - Tillykke med den.
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.023
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
Anyways, tænker at du skriver du vil ha' bedre bundtræk. Kan dette ikke også opnås ved at gearer den lidt ned? Ved ikke om det er noget du har tænkt over. da jeg gik fra 14/45 til 15/43 fik jeg et virkelig øget træk. Det kan give følelsen af flere hk somehow, hvis man ikke er til vild accelration
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
Tror jeg napper den med indkøring engang over vinteren
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
powercommander indkøring eller standardmap?