1.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

erfaringer vedr. syn af ombygget mc erfaringer vedr. syn af ombygget mc

da jeg er ved at købe en ombygget mc som ikke har været indregistreret i et par år vil jeg da lige høre om der er nogen der har erfaringer med hvor meget synsfolk går op i den slags ting
cyklen er over 30 år gammel
cyklen har fået udskiftet fælge og for/baggaffel plus den har en lidt større motor på
hvad tror i kan skidtet mon synes... skal lige siges at arbejdet er lavet rigtig flot så der er ikke umiddelbart lavet noget fusk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaringer vedr. syn af ombygget mc
  • #2   14. maj 2008 Svært at sige, det kommer vist meget an på synsmanden, men du bør nok finde en mindre privat synshal og så prøver om du skulle ha heldet med dig der :o) Pøj pøj med det
    Den nemme løsning er jo at købe min cykel :o) hæ hæ

Mvh
    Rolf

• #3   14. maj 2008 ja rolf dem er der jo heller ikke så meget arbejde tilbage i de er jo flotte... men til gengæld skal jeg nærmest gælgsætte mig for at købe dem hehe så jeg springer lige over

• #4   14. maj 2008 vil det lyde som en tovlig ide at lave en aftale om at jeg kan få pengene igen hvis den ikke kan synes pga disse ændringer... jeg skal dog selv lave lidt på den før den kan køres til syn som jeg ikke ville forlange af få noget for at lave hvis den nu ikke kan synes

sæjgeren er overbevist om at den kan synes og jeg er også rimelig overbevist om at det ikke bliver noget problem så kan næsten ikke se hvorfor han ikke skulle gå med til sådan en aftale

• #5   14. maj 2008 Pas på med at "lave aftaler" som disse, man skal vogte sig meget når tilliden har noget med penge at gøre smiley - Blot et godt råd, der er nogen som er FOR godtroende... og når først handelsen "er i hus" får den ene af parterne "pludselig" hukommelsestab"....

• #6   14. maj 2008 Hvorfor ikke bare lade ham syne den på din regning og gi´ ham et par hundredlapper eller 5 for ulejligheden?

• #7   14. maj 2008 Du kan betale halvdelen af cyklen nu og den anden halvdel når cyklen er synet?

Det kunne jo være en mulighed at gøre det på den måde. Kan den ikke synes vil sælger garanteret ikke være med til det.

• #8   14. maj 2008 Har den været synet før i DK?

Hvis ja, skal du undersøge om den er afgiftet som veteran.
    Så skal den stå 100% original. Hvis der skiftet så meget som til en uoriginal skærm, så skal der betales fuld afgift af den. (Veteranafgiften er noget lavere end den almindelige).
    Men hvis cyklen er over 30 år gammel, så er det ikke sikkert at forskellen er så stor. Men prøv at undersøge det.

Min Triumph er fuld "afgiftet", derfor må man bygge den om. Havde den været importeret og med veteranafgift, skulle den stå original.

• #9   14. maj 2008 hey jeg fik synet min gamle triumph tiger fra 1952. med fremflytter sæt anden forgaffel med skivebremse istedetfor. det var bare et sats og køre til syn med den,da ingen ku fortælle mig om det ville gå. min personlige mening er at,mener sælger den kan synes, så må han også køre til syn med den hvis han er interersseret i salg. jeg vil da med glæde betale ham for syn hvis jeg stod som køber og ikke var 100 procent sikker. det er ikke besværet værd at stå med noget man ikke er sikker på kan synes. især hvis man ikke lige ved hvor man skaffer de originale dele. held og lykke med købet =)

• #10   14. maj 2008 skal lige siges jeg har stået i samme situation med den triumph, da det ikke var mig som havde bygget den. fik bare at vide den var synet som den stod. og som de siger gør man meget dumt når man er forelsket, så jeg tog den med med det samme.

• #12   16. maj 2008 bliver nød til at rette... typegodkendelsen kom i 74.... derfor er de gamle kawa z 900-1000 fra før 74 så svine dyre...

Kommentér på:
erfaringer vedr. syn af ombygget mc

Annonce