{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

udluftning af bremser. {{forumTopicSubject}}

Skal have min forbremse til at virke, den er samlet og det hele der skal bare olie i systemet.. skal jeg så ikke fylde den lille oliebeholder op med olie og løsne den lille udluftningsskrue som sidder på kaliberen og pumpe på håndtaget til der kommer olie ud og stramme skruen til imens olien kommer ud, og derefter pumpe 5 - 15min til bremsen virker??
Er det ikk sådan man skal gøre eller er jeg helt forkert på den ??
Mvh mads.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udluftning af bremser.
  • #2   5. jun 2007 ja bremsevæske, sorry kom til at kalde det olie

• #3   5. jun 2007 1. Fyld beholderen op.
    2. Pump tryk på systemet med klingen og hold denne ind - slip IKKE!
    3. Så løsner du udluftningsskruen og strammer igen når klingen er helt inde ved styret.

Gentag en milliard gange, og så skulle det gerne spille. smiley
    Husk at fyld væske i beholderen når det er ved at være nede. Det er surt at suge luft ind i systemet igen!

• #4   5. jun 2007 Eller som simon siger, men i stedet for at sidde og stramme og løsne skruen så efter hans punkt 3 sørger du for at din colaflaske eller hvad du bruger har bremsevæske i sig og at slangen er under det, så kan du pumpe og pumpe uden at skulle sidde og stramme og løsne.

• #5   5. jun 2007 Ved du ikke hvad du laver så få en til at vise dig det live, ellers hold snitterne væk, bare min mening

• #6   5. jun 2007 Nik S: Det kunne man, ja.. Men det luftbobler, der kommer ud i slangen kan jo bare blive suget ind igen så! smiley

• #7   6. jun 2007 Nik S 's metode fungerer fint, men man skal sørge for, at der hele tiden er væske i beholderen!, når der ikke kommer mere luft ud af caliperens udluftning,så hold klingen inde, men udluftningsskruen spændes.

Pump derefter tryk - voila!

Men Mads - har du ikke prøvet før, så få en tilat hjælpe dig første gang - det er din forbremse (80% af effekten) og dermed dit liv, du arbejder med her.

• #8   6. jun 2007 Det bedste r at løsne luftskruen lade bremsevæsken løbe ned selv, så får du alt luften ud, sæt en slange på skruen og ned i en flaske og sørg for der hele tiden r væske på beholderen, når væsken kommer ned i flasken r der ikke mere luft i systemet spænd skruen og du kan køre

Kommentér på:
udluftning af bremser.

Annonce