2.717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Udluftning af bremser Udluftning af bremser

Hej. Skal have udluftet mine bremser (evt. ny væske på). Jeg vil gerne være helt sikker på, at det bliver gjort ordentligt (No shit Sherlock). kan denne dims bruges til formålet, eller er det kun til biler?

http://www.thansen.dk/bil/autovaerktoj/bremsevaerktoj/bremseudlufter-one-man-brake-bleeder-kit/n-449988385/pn-449988383/

Evt. en, der kunne give en kort beskrivelse af hvordan den virker? Kan ikke finde noget info om den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udluftning af bremser
  • #1   5. apr 2015 Der står ellers brugsvejledning lige under teksten.
    Jeg bruger den her model til mine bremser og den har fungeret fint
    (link fjernet)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #2   5. apr 2015 Den dur fint til MC'er også, men det eneste du får ud af det, er at det er nemmere at få udluftningen i gang - og så et par flade hjul, for det er dem du skal tage luften fra... smiley

Du ender alligevel med "pumpe-3-gange-åbne/lukke-luftskrue" metoden for at få det sidste ud. Har du aldrig luftet bremser ud før?

• #3   5. apr 2015 ahhh - det var vist en brain-fart. Så den er kun til bil? Kan ikke lige helt gennemskue det

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #4   5. apr 2015 Den er til alle køretøjer, men du skal bruge luften fra hjulene til at drive den.

• #5   5. apr 2015 Nej har aldig luftet bremser ud før. Så det kan gøres "uden udstyr"? Må lige læse lidt op på det så.

• #6   5. apr 2015 Jeg har sådan en fætter her, virker glimrende.
    http://www.harald-nyborg.dk/search?q=Udlufter

• #7   5. apr 2015 Prøv alternativt at tjekke tutorials på youtube. How to bleed motorcycle brakes etc. Det giver dig hurtigt en ide om hvordan det kan gøres.

• #8   5. apr 2015 Hej Anders

Har næsten lige hjulpet en kammerat med selvsamme, så mon ikke jeg stadig kan huske det smiley

Hvor i Midtjylland bor du? Kunne jo være man kunne overtales til at komme forbi dig ;-).

Mvh. Morten

• #9   5. apr 2015 Cyklen står i Jelling, men jeg bor selv i Ringkøbing, og vil gerne have cyklen herover hurtigst muligt. Jeg har planer om at rode lidt med det i morgen formiddag i Jelling - så det er selvfølgelig lidt kort varsel smiley . Hvis det ikke lykkes, kan det være jeg giver lyd Morten smiley

• #10   5. apr 2015 Ja i morgen passer sku ikke så godt.
    Men håber du finder ud Af det smiley

Ellers sig til

• #11   5. apr 2015 Jeg har lige gjort det med drej, klem, luk og slip metoden det fungerede fint og var ret nemt. Tjek youtube.

• #12   6. apr 2015 En meget nem måde er : ca en meter klar plastikslange fx sprinklerslange sættes på udluftningsskruerne og op i en beholder som placeres så højt over kaliperne som muligt. Så åbner du udluftningsskruerne og pumper stille og roligt med grebet. Så bliver de fyldt med væske, og hvis der er luft, vil det stige op gennem væsken og ikke komme med tilbage i kaliperne. Husk hele tiden at fylde væske i beholderen. Når der kommer ren væske i slangerne lukker du for skruerne igen. Nemt, ikke mere luft og ny væske i systemet.

• #13   6. apr 2015 per a: der kommer da ikke ny væske i hvis du bare putter slangen retur til masteren, så pumper du da bare det samme væske rundt, med mindre du har suttet beholderen tom først, også fyldt nyt på... men så bliver det nye stadig blandet med det gamle.

langt det nemmeste er da at putte slangen i en flaske, også åbne/lukke et par gange, så har man ren væske og hård håndtag.

er sjovt der er så mange der har problemer med det, det er da lige så nemt som at klø sig der hvor det klør.

• #14   6. apr 2015 #13: Prøv lige at læse Per A's indlæg igen. Du har vidst ikke læst hvad han skriver...

• #15   6. apr 2015 ikke godt nok kan jeg se, min fejl

Kommentér på:
Udluftning af bremser

Annonce