2.124 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

GPZ starter ikke GPZ starter ikke

Hej Forum.

Jeg kan sku ikke få liv i min gpz fra 1985, er der nogen som kender denne mc med gode gammeldags karburatorer på?

Jeg har forsøgt alle gode råd som der findes her i forum, men uden det store held. Med startspray kan jeg få hver cylinder til at hoste en gang og få lidt omdrejninger på dyret, men den dør med det samme igen.

Hvad er forsøgt:
Karburatorerne er renset, og med nye dyser 110 - 37,5
nyt batteri 13.8V målt
nye manifolde på sugeside af karb.
ventiler er stillet med brikker 0,8-0,18 og der er kompression
Der er tænding på alle 4
Den får benzin fra en beholder, for at eliminere tanken/ventil
Jeg har købt en cdi boks på Ebay, som det eneste jeg kan finde, ikke stemmer 100% på modstandene ifølge Haynes manualen

Min fornemmelse er at den ikke får benzin nok

Hvad hulen er det der gør at den ikke bare starter, er der en i forum som har en erfaring med denne type motor, og måske har et svar?

Håber på lidt hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPZ starter ikke
  • #1   15. jul 2018 Hvad med nye tændrør og måle spænding på 12v siden af tændspoler?

• #2   15. jul 2018 Det er helt nye tændrør, og jeg har målt ohm på tændspolerne. Men vil lige prøve at måle spænding til spolerne

• #3   15. jul 2018 Så har jeg målt spændingen til polerne, og på 1 er der 12v og på 2 er der ca. 8v.

• #4   15. jul 2018 Ja - de 8V er ikke godt nok.. Har du målt ohm på spolerne?

• #5   15. jul 2018 Ja og både primær og sekundær, svarer til hvad der er angivet i manualen

• #6   16. jul 2018 Prøv lige at bytte rundt på tændspolerne og prøv så at måle igen.. Hvis resultatet er det samme med de 8 v på samme ledning har du en fejl på ledningsnettet - hvis fejlen er på den samme spole som før - er der alligevel problemer med den.

• #7   16. jul 2018 Jeg har lige en rettelse, jeg har har målt spænding på udgangen fra cdi boksen til tændspolerne og der er 12v til 1 og 0,2 volt til 2, har prøvet at tørne motoren for se om det ændrede sig,

• #8   16. jul 2018 Har lige haft liv i mekanikken, temp målt på udstødning cyl. 1 og 2 - 250 grader, og cyl. 3 og 4 - 50 grader, billedet er fra cyl. 3 lige efter. kan det have noget med cdi modulet at gøre?

Det er sku for mærkeligt, findes der en mc mekaniker i korsør området man kunne hyre et par timer, så er det nok det jeg skal gøre smiley smiley

profilbillede
  • #9   17. jul 2018 Vil det sige at du kan starte den nu - men at den kun kører på cylinder 1 og 2?

• #10   17. jul 2018 Hvis den går på cyl. 1 og 2 har du et karburatorproblem, for venstre tændspole tænder cyl. 1 og 4, højre tændspole tænder cyl. 2og tre, den tænder også i udstødningstakten, så våd som stemplet er, så tror jeg måske svømmeren hænger

• #11   17. jul 2018 Svømmerhøjde bør måske justeres, elektrolyt rensning er en fordel, du får rystet alt ud.

• #12   18. jul 2018 Hej igen.
    Tilbage på matriklen, mange tak for jeres input. Jeg har jeg fået startet dyret og alle alle 4 cylindre er med nu, men jeg skal holde en hånd for indsugningerne for at tvinge benzinen frem med vakuum, ellers går den ud igen. Lyder det som om at jeg skal have fat i karburatorerne igen?

• #13   18. jul 2018 Jeps, den skal kunne gå som den står på foto, jeg har kørt med tragte på sådan en

• #14   18. jul 2018 Ok, som Allan skriver vil jeg prøve med elektrolyt rens og så virker de nye svømmerventiler sku ikke helt stabilt, der er desværre overløb fra et par af svømmerhusene en gang imellem, men det finder jeg en løsning på

• #15   18. jul 2018 Måske lukker de ikke pga dårlig tætning ved nåleventilen.

• #18   18. jul 2018 Okay allan du mener o-ringen på cylinderen til nåle/lukke ventilen?

• #19   18. jul 2018 Få styr på benzin højden i svømmerhusene, men du får ikke cv karburatorerne til fungere korrekt uden luftfilterboksen, eller filtrene de er dyset til at køre med

• #20   18. jul 2018 Jesper det er modtaget. Jeg har ellers justeret højden, men vil lige prøve igen. Luftfilter boksen kan jeg godt montere igen, men jeg har også luftfiltre til hver karburator, burde de ikke udgøre det samme.

• #21   18. jul 2018 Jeg ville bruge luftfilterboksen, når du nu har den.
    Løse filtre kan være noget bøvl at få til at fungere

• #22   18. jul 2018 Ok, det skal da prøves når jeg monterer karburatorerne igen. Tak for hjælpen

• #23   18. jul 2018 Den lille nåleventil skal kunne lukke af for benzinen, det kan den ikke hvis der sidder noget på kanten, eller gummi er defekt.

• #24   18. jul 2018 Man kan købe et sæt til renovering af systemet.

• #25   18. jul 2018 Allan jeg har monteret en sprit ny ventil i alle 4, men det tyder på at de ikke fungerer, der er ikke en pakning her, men messing mod messing

• #26   18. jul 2018 Så tror jeg på svømmerhøjde er forkert.

• #27   19. jul 2018 Ok, jeg får adskilt delene og prøver en gang til smiley

• #28   19. jul 2018 Det er noget pis at skrive, at den ikke kan køre med seperate ( KN ) filtre, min gik fint og rykkede 101 hk på hjulet, jeg har dog siden monteret fladspjældskarburatorer

profilbillede
  • #29   19. jul 2018 Jørgen i første omgang skal jeg bare have liv i dyret, uden at den går ud igen. bag efter skal den trimmes, og så kan man jo prøve sig frem med hvad der virker bedst. Men det er pisse hamrende besværligt at montere den luftfilterkasse ved jeg smiley

• #31   7. aug 2018 Hej Hans Henrik. Ja jeg har fået liv i dyret i dag efter at karburatorerne er blevet renset i ultralyd, men jeg har lige nøjagtig de symptomer som du beskriver med separate filtre og måske for lille dyse som giver for lidt benzin, så jeg skal lige prøve mig frem. Men mange tak for din hjælp, jeg smider en kommentar når jeg er blevet klogere smiley

• #32   19. aug 2018 Ok. Nu står jeg med adskilte karburatorer og de er blevet ultralyds renset. Da de var monteret havde jeg brugt en 37,5 dyse til tomgang, det lykkedes mig ikke at få gang i dyret uden startspray, ville det give mening at skrue en 40 dyse i ?

• #34   19. aug 2018 Ok jeg beholder 37,5 som er opgivet i haynes bogen, jeg har en 112,5 som jeg kan montere i stedet for 110 som hoveddyse Og jeg monterer luftfilterkassen, så må jeg se om det giver det sidste

• #36   20. aug 2018 Sejler! Ja har du sku nok ret i Hans Henrik smiley , nu prøver jeg det setup som du beskriver her, så håber jeg dælme at jeg kan få den til at sidde lige i skabet smiley

• #37   21. aug 2018 Nu er der sku styr på dyret, Hans Henrik jeg fulgte dit råd med dyserne, men kunne ikke rigtig holde gang i den, så på med luftfilterkassen og nye gummi manifolde, for at forbedre vakuum og det hjalp. Så det var sku en lang vej, men fedt at det nu virker. Mange tak for alle de gode råd smiley

• #39   24. aug 2018 Min med KN filtre var helt oppe på 150 hoveddyse og den gik fint

Kommentér på:
GPZ starter ikke

Annonce