Kawasaki gpz 750 starter ikke {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg ville høre om der er nogen her i forum som har erfaring med havelåger som ikke starter?
Jeg har har en GPZ 750 fra 85, som jeg prøver at få liv i, men det er sku lidt mere besværligt end jeg regnede med.
Nyt batteri - Tændrør er skiftet -der er tænding på - tændspoler er tjekket og ohm er ok - knaster står hvor de skal i forhold til cyl. 1,4 - kompression er ok på 1,2,4 - 3 er ikke helt ok, har tjekket ventil clearence og den er 0 på indsug, så ikke helt samme kompression på cyl. 3 - karburatorer er renset efter bedste evne, dog er jeg ikke sikker på de små rør til start dysen - karburatorerne (Mikuni BS34) bliver fødet med benzin direkte , for at sikre at det ikke er tankventilen som driller. når jeg tørner motoren reagerer den hvis jeg sprayer karb. rens i indsugninen, det er 1 og 4 som bliver mest varme på udstødningen - har forsøgt både med og uden indsugnings filter monteret.
Ventil clearence er generelt ikke helt ok, og det er noget jeg vil kigge på, dog mener jeg ikke, at det nok til ikke at få liv i dyret.
Er der der en som har erfaring med kawasaki eller den type karburator som sidder på denne model eller bare kunne have en idé til, hvad hulen som er galt?
Håber på lidt hjælp her
Venlig hilsen
Bo
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 395
Prøv at løsne bundskuerne på karburatorerne og se om der er benzin i alle svømmerhusene..
jun 2018
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
Det er nu kontrolleret, og Der var benzin i alle svømehuse. Jeg har også tjekket svømmer højden, og den er rimelig ens på alle 4
Venlig hilsen
Bo
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 395
jun 2018
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
Hmm, det ved jeg faktisk ikke. Jeg trækker ckokeren ud for at starte den, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan kontrollere, at den rent faktisk virker.
jun 2018
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
Tænker du at cyl. 3 det er et problem, i forhold til at få liv i dyret?
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 395
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 395
jun 2018
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
Tak for billederne, ja det er sådan jeg gør. Jeg tænkte mere på om jeg, så er sikker på at der rent faktisk kommer mere brændstof i cylindrene. Jeg kunne være usikker på om, de små kanaler fra det lille rør i svømmerhuset er stoppet, det må jo også have noget med chokeren at gøre tænker jeg.
Altså hvis den har stået natten over og jeg prøver at starte den, så slår den i gang et sekund eller 2, så jeg hælder jo også til at den ikke får nok benzin. Har nu bestilt et rep. kit til karburatorne, med nye dyser og svømmerventil.
jun 2018
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
Jeg prøver lige at forstå, hvordan denne karburator hænger sammen, og håber at der er en som ved det. På billedet hænger nr 1 sammen, og nr 2 sammen, nr 3 sammen. Men nr 4 aner jeg ikke hvor er forbundet til, er der en venlig sjæl som har et bud
jun 2018
Følger: 1 Svar: 1
Har haft samme problem med min. Godt nok en 500. Det var tomgangs dyserne som var stoppet. Fik min renset med ultralyd. Nu starter og køre den godt igen.
jun 2018
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
Det lyder godt, jeg har bestilt rep. kit til alle 4 karburatorer med nye dyser osv. så ud fra din erfaring, lyder det som det rigtige at gøre.
Mange tak for dit svar
Venlig hilsen
Bo
Kawasaki gpz 750 starter ikke