1.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Knapt så meget Rebel.. Knapt så meget Rebel..

Hey i kloge teknik-guru'er..

Jeg har fået den gode ide, at bygge en low-budget bobber.. Valget faldt derfor på en sød lille cmx 250 Rebel, til en meget fin pris..

MEN - vilddyret vil ikke rigtigt nærme sig de opgivede 120 km/t.. Nærmere 90, hvis den har lidt hjemve.... smiley

Den har stået stille de sidste par år (dog med få korte ture ind i mellem).. Den står snorlige i tomgang og trækker ellers fint i de første 3 gear (op til ca.80 km/t), men så flades der ud..

Hvad kan det skyldes? Er ikke så kyndig i kaburator-modeller, men er da ellers rimelig hobby-motor-kyndig..

På forhånd tak for respons..

- Marcus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knapt så meget Rebel..
  • #1   14. aug 2015 karburator justering evt?
    sidder der originale udstødninger og luftfiltre på? (kan det være den skal omdyses, hvis der er sat ny udstødning og luftfiltre på?)

• #2   14. aug 2015 Der sidder original alt på pt.. Men en rens af kaburator har jeg også overvejet... Og nyt filter er selvfølgelig på vej...

• #3   15. aug 2015 Tjek dit luftfilter. Jeg har flere gange sæt at det kan være helt smuldret væk og ødelagt! smiley

• #4   15. aug 2015 Sådan en havde min kørelærer i sin tid, med en mand på kunne den absolut primo 90'erne heller ikke opnå motorvejshastighed.
    Den kunne trække ca 100 kmt under gunstige forhold.

Husk topfart er målt med en meget lille japaner der ikke er højere end to træsko på højkant.
    Så ret meget rebel bliver du altså ikke når du forlader by zonen.

• #5   15. aug 2015 du ka evt lige aktivere choker når du kør hvis det hjælper kør den for mager-jeg har også lige taget filter ud af luftkassen det ka også hjælpe så kør den for fed.
    men hvis du har værktøj er det bare ud på cyklen og når den så kør dårli eller ikke når toppen ska du slukke den på dødmannsknappen -træk in til siden og tag tændrør ud -så du ka se farven.
    jeg har også prøvet en gammel cykel som hang i choker-den model som ikke lukker et spjæld.den kunne jeg trykke chokeren ned med finger.
    mkh kk

• #6   15. aug 2015 Rens karburator (ordenligt), skift dyser (nemmere og så er man sikker på ingen ir osv) skift luftfilter, skift tændrør, skift motor olie, rens og smør kæde, tjek dæktryk, synkroniser karburator, rens og tøm din tank - grundigt, nyt v-power benzin på, skift dit benzin filter.........
    Alt dette vil kunne hjælpe på den og så er du sikker på at den vil gå ordenligt efter at have stået stille så længe.
    Og så ud og give den noget pryl så den kan komme til live igen.

• #7   15. aug 2015 Fenris har ret ... lige bortset fra prygl da der næppe gror mos indeni motoren og sod er heller ikke en plante der gror uhæmmet under stilstand smiley , giv den hellere en vask og en sjat additiv/rens , der lige kan løsne det sidste efterladenskab af fordampet benzin

go fornøje3lse

• #8   15. aug 2015 Pryl er sku kun fordi at det er sjovt smiley

• #9   15. aug 2015 Ha ha Fenris smiley Spørgsmålet er så om det overhovedet kan frembringe det mindste smil at prygle en Rebel 250 smiley smiley har mine tvivl smiley

• #10   15. aug 2015 Og du er sikker på at den ikke kommer fra Tyskland? Tjek om der sidder noget begrænser i indsugningsstudserne, for tyske maskiner i den størrelse er tit dæmpet til 17-18 heste ifm forsikring.
    Jeg har kørt sådan en cmx 250'er med min kæreste bagpå, og den træk klokkerent op til 110km/t med to mand.

• #11   15. aug 2015 Tak for hurtig respons... Jeg har ikke haft skilt carb'en ad endnu, men det må jo nok gøres..

Mht til begrænsninger i indsugningen - hvordan ser man det (hvordan ser det ud?

Og mht fart og prygl, så forventer jeg ikke det store (har jo 145 ponyer på den anden kværn - så der mangler jeg ikke.. smiley )... Men ville nu gerne kunne forvilde mig ud på motorvejen uden frygt for liv og lemmer...! smiley

• #12   15. aug 2015 indsugningerne vil være meget tydeligt indsnævret eller monteret med skive med betydeligt mindre hul ..begge dele er monteret indvendigt i indsugningen selvfølgelig - tjek det når du alligevel afmonterer kaburatorerne ,
    der findes dog forskellige metoder at begrænse på , knaster , cdi eller flere dele

• #13   15. aug 2015 Ok.. Jeg må få fingrene i en Haynes eller lignende og kaste mig over dræbermaskinen... smiley

Ps. Nye tændrør og olie er selvfølgelig købt og på vej i dyret...

• #14   21. sep 2015 Fejlen er fundet! En yderst revnet og utæt vacummembran i karb... Ny bestilt og resten er cyklen på vej mod Bobber-stil...

• #15   21. sep 2015 Måske burde du skifte begge ud nu da du er igang - hvis du vil gå med livrem og seler. Så er begge nye. Og tjek også og se om dine indsugnings gummi er møre og med revner. Hvis de er det så skudt også dem. Det bliver de hurtigt - der går ikke mange år fordi de skide japaner altid laver dem af gummi

• #16   21. sep 2015 Der er (desværre smiley ) kun en karb på sådan et vilddyr.. Og den skiftes nu.. Og resten ser faktisk ret fint ud.. Tak for svar mm..

Kommentér på:
Knapt så meget Rebel..

Annonce