{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Så måtte jeg i asfalten pga en bil {{forumTopicSubject}}

Så var der en af de forpulede mobil snakkende billister der fik ramt på mig idag ... Burde være tilladt at nakkeskyde dem på stedet

Skete i Kolding V. storcenter

Holder for rødt på skovvangen og skal svinge ud på vejlevej
Dobbelt svingspor jeg holder midt i højre med en bil i røven venstre spor er tom.
Er frit for modkørende da vi får grønt og holder min bane rundt.. Ser der kommer en i venstre bane og fame ikke om IDIOTEN skifter fra venstre til højre bane midt i svinget med sidedøren direkte ind i mig
Ser den heldigvis komme med eftersom DTeren hverken har vejgreb eller motorkraft nok til at undgå at han rammer mig
Styret laver en FED ridse og knalder ruden før det går modsat retning og et knapt så blidt møde med asfalt og cykelsti/fortov

Han kunne godt selv se fejlen var hans men var ikke meget for at indrømme det med mobilen trods vidner havde set det (Bilen bag mig) "Han havde ikke set mig".. Køre i "sikkerhedsvest farvet" jakke med kæmpe reflekser .. Hvordan kan man undgå at se den ?
Politiet kom også så de har taget hånd om det... Sad 3 mand i bilen bagved så de så jo det hele + 1 af dem der holdte for rødt på vejle vej så det og holdte ind (Hjemmeplejebil)
Ikke sket mig noget udover små knubs og DTeren kunne køres hjem men skal have nye håndtag IGEN smiley smiley smiley ..
også flere ridser til samlingen smiley

Det er så 2. gang en billist får ramt på mig i Kolding pga mobil snak .. Sidst kostet det 1 mdr på sygehuset og næsten 3 i kørestol

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så måtte jeg i asfalten pga en bil
  • #1   12. sep 2014 ffs

Godt der er ikke skete dig noget. Cyklen kan altid laves.
    Har selv oplevet noget ligende, dog nåede føreren at få øje på mig, nu forsøger jeg aldrig befinde mig ved siden af biler og slet ikke i den blinde vinkel.

• #2   12. sep 2014 Godt at der ikke skete noget med dig.Vi skal sku passe på de skide bilisrter. smiley

profilbillede
  • #3   12. sep 2014 Har prøvet præcis det samme som dig, heldigvis var jeg hurtig med hornet, men det virkede ikke engang, så fik panik bremset i sidste øjeblik inden at tøsen rammer mig.. Vi bliver bare overset.

Hvordan fanden lærer man de billister at se over skulderen??

• #4   12. sep 2014 hvor random er det lige at smide pic af sin mc i sådan en kommentar.

Fik du ordnet det med ham og hans forsikring så?

• #5   12. sep 2014 Jeppe M ja politi kom somsagt til stedet og et par vidner

Mads A .. Havde jeg kørt på runneren (tunet 45er med bløde dæk og store skivebremser) så var der heller ikke sket noget her .. Men DTer på knopdæk har sving og bremse egeskaber som en havelåge med vognhjul

• #7   12. sep 2014 Hvis det er en Gul vest med Reflekser ligner du jo en scooter/vejarbejder som alle bare overhæler/køre forbi
    Det er Falsk sikkerhed. med de Refleks veste.
    Men godt du ikke kom til skade smiley

• #8   12. sep 2014 Og få så nogle gade dæk på den havelåge smiley det er din helbred og førelighed du gambler med..

• #9   12. sep 2014 Godt dig ikke skete dig noget videre. Det kan nemt give nogle svære knobs. Glæder mig at du tilsyneladende gjorde større skade på bilen, end den gjorde på dig og din DT. Forhåbentlig får han også en god bøde og måske endda betaler dine håndtag, i hvilket tilfælde jeg syntes at du skal finde nogle super dyre håndtag smiley

Jeg har flere gange prøvet tilsvarende. Ikke i et sving, men i morgentrafikken på motorvejen syd for Aalborg. Folk der skifter vejbane(typisk enten sover de eller snakker i telefon) uden at kigge sig for og derfor er tæt på at kollidere med mig.
    Efter første gang lærte jeg heldigvis hurtigt at kigge mig ekstraordinært godt for i den morgentrafik og heldigvis er der trods alt andre bilister der er vågne og giver plads til at man kan undvige sovende bilister der ikke kigger sig for.

• #10   13. sep 2014 Er glad for der ikke skete dig det store, hospitalbesøg er aldrig sjove...

profilbillede
  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

MC-er: 1 Svar: 78
    #11   13. sep 2014 #6 Jeg ser ingen ridser, men et spejlbilled af noget...

Godt der ikke skete dig noget Paul !

• #12   13. sep 2014 godt der ikke skete mere med dig .

og
    sikken spasser i den bil der .

mvh

• #13   13. sep 2014 hader folk der snakker i mobil mens de kører.

har kørt en ind til siden før, da hun bakkede foran mig på svingbanen til motorvej-nedkørslen. overhalede hende efter nedkørslen og så hun snakkede i mobil. så blinkede hende ind.

godt du ikke kom mere til:)

• #14   13. sep 2014 Der er da ingen ridser derpå?

profilbillede
  • #15   13. sep 2014 Manglende orientering, så er det sku lige meget om man så klæder sg som et juletræ med elektriske lys og en stor stjerne på toppen

Misforstå mig ikke, jeg kan sagtens se fordelene ved refleksvest.
    Sørgeligvis har folk det bare med at være fuldstændig "fra'en"

Forestiller mig han ikke kunne se dig gennem den bil du havde bag dig, rodede efter en cd eller noget mens han passerede bilen i svingbanen og kiggede skråt op bagud gennem bagruden om han var forbi bilen.

Hvis man kigger på et ur med sekundviser, oplever man hvis man lægger mærke til det, at sekundviseren står stille mere end et sekund før den bevæger sig første gang.
    Som om det første sekund er længere

Det er fordi vores perception ikke kan bruge de slørede synsindtryk man får det splitsekund hvor man drejer hovedet.

Vores perception af vores synsindtryk er desuden forsinkede en smule.

Hjernen lyver for os ved at give os det indtryk at der var det som øjnene landede på, i den tid man bruger på at fokusere på det.

Så hvis bilisten drejer hovedet for hurtigt, ja så lyver hans øjne faktisk smiley
    Han får simpelthen ikke lov at se dit slørede, om end fluorescerende og refleksfyldte omrids smiley

Jeg kan godt linke til en mere fyldestgørende videnskabelig dokumentation gor det her fænomen
    Men det vil tage mig en del tid at finde tror jeg smiley som i mere end en time..

Tænkte bare jeg lige så godt kunne komme med den naturlige forklaring på hvordan han kan undgå at se dig smiley

Bedre held fremover

• #16   13. sep 2014 Tog mig to sekunder at finde en wiki artikel om fænomenet smiley
    Skrev "when you look at a clock" og så foreslog google selv "... The first second seems longer"
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chronostasis

• #17   13. sep 2014 det hedder ikke ridser men fartstriber

Kommentér på:
Så måtte jeg i asfalten pga en bil

Annonce