Så måtte jeg i asfalten pga en bil {{forumTopicSubject}}
Så var der en af de forpulede mobil snakkende billister der fik ramt på mig idag ... Burde være tilladt at nakkeskyde dem på stedet
Skete i Kolding V. storcenter
Holder for rødt på skovvangen og skal svinge ud på vejlevej
Dobbelt svingspor jeg holder midt i højre med en bil i røven venstre spor er tom.
Er frit for modkørende da vi får grønt og holder min bane rundt.. Ser der kommer en i venstre bane og fame ikke om IDIOTEN skifter fra venstre til højre bane midt i svinget med sidedøren direkte ind i mig
Ser den heldigvis komme med eftersom DTeren hverken har vejgreb eller motorkraft nok til at undgå at han rammer mig
Styret laver en FED ridse og knalder ruden før det går modsat retning og et knapt så blidt møde med asfalt og cykelsti/fortov
Han kunne godt selv se fejlen var hans men var ikke meget for at indrømme det med mobilen trods vidner havde set det (Bilen bag mig) "Han havde ikke set mig".. Køre i "sikkerhedsvest farvet" jakke med kæmpe reflekser .. Hvordan kan man undgå at se den ?
Politiet kom også så de har taget hånd om det... Sad 3 mand i bilen bagved så de så jo det hele + 1 af dem der holdte for rødt på vejle vej så det og holdte ind (Hjemmeplejebil)
Ikke sket mig noget udover små knubs og DTeren kunne køres hjem men skal have nye håndtag IGEN ..
også flere ridser til samlingen
Det er så 2. gang en billist får ramt på mig i Kolding pga mobil snak .. Sidst kostet det 1 mdr på sygehuset og næsten 3 i kørestol
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 297
Godt der er ikke skete dig noget. Cyklen kan altid laves.
Har selv oplevet noget ligende, dog nåede føreren at få øje på mig, nu forsøger jeg aldrig befinde mig ved siden af biler og slet ikke i den blinde vinkel.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Svar: 8
jul 2013
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 226
Hvordan fanden lærer man de billister at se over skulderen??
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
Fik du ordnet det med ham og hans forsikring så?
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Mads A .. Havde jeg kørt på runneren (tunet 45er med bløde dæk og store skivebremser) så var der heller ikke sket noget her .. Men DTer på knopdæk har sving og bremse egeskaber som en havelåge med vognhjul
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
Det er Falsk sikkerhed. med de Refleks veste.
Men godt du ikke kom til skade
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Jeg har flere gange prøvet tilsvarende. Ikke i et sving, men i morgentrafikken på motorvejen syd for Aalborg. Folk der skifter vejbane(typisk enten sover de eller snakker i telefon) uden at kigge sig for og derfor er tæt på at kollidere med mig.
Efter første gang lærte jeg heldigvis hurtigt at kigge mig ekstraordinært godt for i den morgentrafik og heldigvis er der trods alt andre bilister der er vågne og giver plads til at man kan undvige sovende bilister der ikke kigger sig for.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
mar 2014
MC-er: 1 Svar: 78
Godt der ikke skete dig noget Paul !
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
og
sikken spasser i den bil der .
mvh
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.672
har kørt en ind til siden før, da hun bakkede foran mig på svingbanen til motorvej-nedkørslen. overhalede hende efter nedkørslen og så hun snakkede i mobil. så blinkede hende ind.
godt du ikke kom mere til:)
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Misforstå mig ikke, jeg kan sagtens se fordelene ved refleksvest.
Sørgeligvis har folk det bare med at være fuldstændig "fra'en"
Forestiller mig han ikke kunne se dig gennem den bil du havde bag dig, rodede efter en cd eller noget mens han passerede bilen i svingbanen og kiggede skråt op bagud gennem bagruden om han var forbi bilen.
Hvis man kigger på et ur med sekundviser, oplever man hvis man lægger mærke til det, at sekundviseren står stille mere end et sekund før den bevæger sig første gang.
Som om det første sekund er længere
Det er fordi vores perception ikke kan bruge de slørede synsindtryk man får det splitsekund hvor man drejer hovedet.
Vores perception af vores synsindtryk er desuden forsinkede en smule.
Hjernen lyver for os ved at give os det indtryk at der var det som øjnene landede på, i den tid man bruger på at fokusere på det.
Så hvis bilisten drejer hovedet for hurtigt, ja så lyver hans øjne faktisk
Han får simpelthen ikke lov at se dit slørede, om end fluorescerende og refleksfyldte omrids
Jeg kan godt linke til en mere fyldestgørende videnskabelig dokumentation gor det her fænomen
Men det vil tage mig en del tid at finde tror jeg som i mere end en time..
Tænkte bare jeg lige så godt kunne komme med den naturlige forklaring på hvordan han kan undgå at se dig
Bedre held fremover
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Skrev "when you look at a clock" og så foreslog google selv "... The first second seems longer"
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chronostasis
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
Så måtte jeg i asfalten pga en bil