{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.504 visninger | Oprettet:

Magnus G
Magnus G
Tilmeldt:
21. mar 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43

Problemer med mc'en {{forumTopicSubject}}

Har lige købt MC, de første prøve tur her på min vej har været fine Jeg synes sgu at der er problemer med mc'en lige pludselig. Som om at den har mistet alle kræfter. Den var stort set løbet tør for benz, men nu har fyldt på, og den har stadig ikke kræfter, troede ellers at det var det. Batteriet er næsten dødt, men så længe at den lige snart startes, så har batteriet vel ikke betydning ellers ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med mc'en
  • #1   26. mar 2015 Det er vel ikk chokeren du ikk har slået fra? Mvh kim smiley

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #2   26. mar 2015 Hehe nej, chokeren virker. Men de første gange jeg har startet den MENER jeg (er ikke sikker) at den ved tomgang med fuld choker er gået over 4000 rpm. Nu tager den 3000. Men den vil slet ikke tage fat når jeg rykker håndtaget i bund. Det er lidt som om at noget er galt med tænding eller karburator. Men den har kørt fint de andre dage, og har et helt andet træk end nu. Det er så frusterende. Det er min første
    MC, og går bare og venter på at få kortet om et par uger. Jeg ville ikke været tryg ved at køre på vejen med den nu. Hmm smiley


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #3   26. mar 2015 Den vil ikke afsted

  • #4   26. mar 2015 hvad er det for en cykel? Kører den på alle cylindre?

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #5   26. mar 2015 Det er en GS500, og ja nu må i ikke lave sjov med det og side at så er det klart den ikke vil tage fat. det er altså noget i vejen. Ja tomgangen lyder fin tror jeg. Men ved ikke.

  • #6   26. mar 2015 haha, det er bare nemmere at have et udgangspunkt for at hjælpe dig, hvis man ved hvad cykel der er tale om. Men en gs500 er der da ikke noget galt med smiley

    Prøv at mærke efter på forrørene, bare lige for en god ordens skyld. Så kan du hurtigt finde ud af, om begge cylindre tænder.


  • #7   26. mar 2015 Prøv at lade dit batteri op.

  • #8   26. mar 2015 Går den på begge cylindre(kan testes ved at mærke om begge udstødningsrør bliver varme), hvis ikke og du har fyldt benzin på fra en dunk, kan det være der har været skidt i dunken som nu har stoppet den karburator til(det er i hvert fald ikke noget der er sket for mig smiley )

  • #9   26. mar 2015 Snavs i karburatoren måske.
    Manglende tænding.


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #10   26. mar 2015 Søren, jeg er bange for at du har ret. Venstre forrør er varmt, højre er brændende, men de er jo forbundet så går ud fra at det måske er venstre cylinder?

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #11   26. mar 2015 Ja okay, batteriet er som sagt næSten helt dødt, men jeg har fået et godt og helt nyt batteri med i handlen, som først lige skal have en gang syre. Vil det måske med nyt batteri få gang i begge cylindre? Tak for jeres hjælp, jeg er jo helt ude af den herhjemme

  • #12   26. mar 2015 Okay, hvis de har meget forskellig temperatur kan det være en god indikator. Prøv at pille tændrørene ud, og se på dem. evt læg et billede op af dem. Du kan evt rense dem i lidt rensebenzin med en børste af en art, og se om det så går bedre bagefter.

  • #14   26. mar 2015 Så min pointe er sådan set, at det nok er noget med karburatoren smiley højst sandssynligt skidt. du har luftfilter i, ikke?

    Men ja, ang batteri. det skader i hvert fald ikke at montere det friske:)


  • #15   26. mar 2015 Tænk at der stadig er nogen der anbefaler karburatorsprit smiley
    Hvis den har været løbet tør eller næsten tør kan det være møg fra tanken der er kommet i benzinfilteret. Prøv evt at fjerne filteret helt og se om det hjælper. Et fladt batteri har intet med din situation at gøre


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #16   26. mar 2015 Jeg har intet rensebenzin. Jeg går ud fra at der er luftfilter på. Men der er også fuld kåbe på. så jeg spiser lige en mad nu, og så vil nok prøve at pille tændrørene ud og tage et billed. Men skal jeg måske bare prøve at få købt noget syre og sætte det nye batteri på, og se om det kan gøre det. Liltorp, jeg har læst det samme om
    Karbsprit, men har dog noget herhjemme hvis det er.
    Jeg er helt grøn med MC: kan man bare pille benzinfilteret fra? Forstår det ikke helt. Og er det en god ide, hvis nu der skulle være mere snavs hvor det kom fra?


  • #17   26. mar 2015 Karburator sprit er det i hvert fald ikke smiley

  • #18   26. mar 2015 Er det slet ikke gået op for nogen af jeg at der allerede ER tilsat 5% ethanol til al benzin smiley hvad skulle ekstra karburator sprit så hjælpe med smiley

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #19   26. mar 2015 Jo det er vi klar over liltorp

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #20   26. mar 2015 Men ellers tak for tippet søren 7000

  • #21   26. mar 2015 Og så giv den et par nye tændrør, de kan sagtens have taget skade. Og det hjælper hat at bruge renset benzin, hvis det skulle være bedre end det den kører på, du kan ikke rense et tændrør der er dårligt!!

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #22   26. mar 2015 Ok, Tom. Jeg køber et par nye så. Men prøver lige at se om det kunne virke at rense dem. Kan man rense med alm. Benzin? Og tøre dem godt af?

  • #23   26. mar 2015 Få nu det nye batteri på....

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #24   26. mar 2015 Per, tror du at det kan starte den ordentligt?

  • #25   26. mar 2015 Tændrørerne kan godt have taget skade ja, men gør det typisk ikke, skift batteri, hvis det ikke virker(og det gør det nok ikke), så af med karburatoren og rens den, uanset hvad, så er den sikkert fuld af snask.

  • #26   26. mar 2015 Den eneste grund til, at jeg ville rense tændrørene, er for at diagnosticere problemet. Jeg er helt enig i, at hvis de er stoppet med at gniste, er det bedst at få dem skiftet. Men jeg har flere gange prøvet at rense, for lige at forsinke deres død lidt, og for at finde ud af hvor den var gal henne smiley

    Held og lykke


  • #27   26. mar 2015 To nye tændrør, et batteri der er fuldt opladet og prøv lige om cyklen kan få spændingen op på 14,2 volt, evt sluk lyset imens du måler!

  • #28   26. mar 2015 Det med tændrør er så også lidt min egen helt personlige lille kæphest som jeg elsker at ride på smiley Men de tændrør (ngk) som vi har i vore dage, ER bare ringe, følsomme og dårlige!! De VAR bedre førhen!! Det er slet ikke så usædvanligt, at de bare holder op med at virke, og hvis cyklen har været druknet/kørt tør eller noget andet, har de en tilbøjelighed til at stå af! Men så koster de til gengæld heller ikke mere end ca. 40 kr. smiley

  • #29   26. mar 2015 Jeg giver sgu 100,- pr styk, så koster det lige pludselig det samme som et olieskift.

  • #30   26. mar 2015 Forkromede guldrør???? smiley smiley

  • #31   26. mar 2015 næh, helt standart ngk pløkker til en gsxr 750'er.. de koster 100 pr styk alle steder.. :S

  • #32   26. mar 2015 Nye tændrør så kører den sku igen. Og drop så de små pis-ture op og ned af din vej. En mc har ikke godt af alle de starter uden at få lov at kører. Det brænder dine tændrør af

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #33   26. mar 2015 I skal have mange tak for hjælpen. Hvad skulle jeg dog gøre uden jer :b betale mig fra det, og det er ikke let med mit budget. kender ingen som jeg ellers kan spørge.
    Jeg tjekkede tændrørene, det ene var mere tørt end det andet. Ved venstre cylinder hvor forrøret ikke bliver varmt, er tændrøret ikke lige så tørt, det kunne godt se ud til at det ikke har kunne tænde benzen. Men jeg testede om der var gnist og det var det! Men jeg har alligevel været ude og købe to nye tændrør nu, og syre som jeg har fyldt på batteriet. Det står lige og lader nu. Giver det en halv time mere, så det i alt får en time. Den lader med 9amp, og det er et 12v batteri. Hvad siger i? Passer det ikke med en times opladning? Jeg er meget spændt på om begge cylindre bare kører når jeg sætter det nye batteri og tændrør på. Jeg giver lige besked. Er meget spændt og nervøs.


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #34   26. mar 2015 Venstre tændrør er fra venstre cylinder. Så mere vådt ud end det til højre som så mere mat sort ud.

    profilbillede
  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #35   26. mar 2015 rettelse:
    Autocorrect drillede lige i beskeden. Der skulle stå: at der ER gnist med de gamle tændrør! Men jeg prøver med de nye alligevel.


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #36   26. mar 2015 Ok Chris godt at vide, så må jeg lige holde mig i skindet indtil jeg får kortet, men altså min vej er 1.5 km, så der er da lidt vej, dvs når jeg er kørt op og ned to gange er det 6 km.

  • #37   26. mar 2015 Slet ikke nok til at din mc bliver rigtigt varm. Og at stå og varme den op i indkørslen skal du HELLER ikke . Det hjælper ikke en dyt. En mc er start og kør. Det har den bedst af. Men gør som du lyster. Det er dig selv der skal skifte dine rør i tide og utide smiley

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #38   26. mar 2015 Ja ja, jeg skal nok jeg skal nok :b hehe det er selvfølgelig svært, når man glæder sig så meget. Men som sagt, jeg vidste det ikke, det gør jeg nu. Tak for jeres tips smiley

  • #39   26. mar 2015 Mht gnist. Så vil du næsten altid ha` gnist på et tændrør. Spørgsmålet er bare om det er korrekt gnist. Der skal virkelig ikke meget til før et tændrør kan fucke din dag op. så i med de nye og så er jeg ret overbevist om at den vågner igen .

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #40   26. mar 2015 Og okay, jeg antog jo at det var langt nok for at få varmet den op smiley

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #41   26. mar 2015 Okay, tak. Det giver lidt forhåbninger nu. smiley

  • #42   26. mar 2015 Husk nu at melde tilbage i tråden om den spinner eller om den er på vej i havnen smiley

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #43   26. mar 2015 Ang opladning af mit batteri.
    Det har nu ladt op i 45 minutter med 9amp lader. Hvordan passer en times opladning af sådan et 12v batteri?


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #44   26. mar 2015 Jep, jeg melder tilbage så snart jeg ved noget!

  • #45   26. mar 2015 Siger din lader ikke til når det er færdigladet?

    Anyway, tændrøret til venstre ser ganske rigtig vådt ud. Det til højre ser ganske sundt ud, men tager nok ikke skade af at blive skiftet ud smiley

    Så mangler du bare årsagen til den druknede cylinder. Er der vacuum benzinhane på sådan en GS500'er?


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #46   26. mar 2015 Nu står pilen midt i. Betyder det at det er færdigladet?

    profilbillede
  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #47   26. mar 2015 Søren, Kan det være fordi at jeg kørte den næsten tør for benzin?
    Ved ikke hvad sådan en vakkum hane er?


  • #48   26. mar 2015 Der er ingen der kan svare på dit spørgsmål når du ikke oplyser Amp på dit batt. Begge tal skal så vidt jeg ved være til stede for den beregning.
    Men lader du med 9 Amp !. Det lyder satme voldsomt. Du bør ikke lade med mere end ca 30% af batteriets power. så risikere du bare at brænde det af.


  • #49   26. mar 2015 Haha, aner det ikke. Oldschool lader smiley

    Det kan, som tidligere nævnt, godt hænge sammen med at der er kommet skidt fra tanken ned i dine kaburatorer da du kørte den næsten tør. Men har den stået stille længe med det samme benzin i eller lign.? Det kan forsage stoppede karbs. Under alle omstændeligheder ville jeg nok rense karbs igennem inden for en overskuelig fremtid smiley


  • #50   26. mar 2015 Har du tankhane på din mc så skal den stå på ON eller res. Hvis der er en PRI funktion så er den kun til kortvarigt brug efter længere tids stilstand.

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #52   26. mar 2015 JEG ER NU KØRENDE IGEN! Mange tak for hjælpen alle sammen! Det er virkelig værdsat. Det skal i vide smiley den blæser bare afsted nu. Hehe. Håber dog ikke at det nye batteri er opladt forkert, men det finder jeg vil ud af smiley vi ses snart derude på vejene.

  • #53   26. mar 2015 Jeg sidder her og krydser fingre på at den starter. Kom med en Update . Spændingen er ulidelig. Håber virkeligt den bare går i gang. Min 1. Var en gs500 og det er altså en dejlig maskine.

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #54   26. mar 2015 Jeg er kørende igen Jacob. Hehe og tak fordi du krysede fingre! Jeg har lige laver en Update for 8 min siden om at jeg er kørende, men det er måske forsinket? :s

  • #55   26. mar 2015 Sådan super

  • #56   26. mar 2015 Ja jeg vil ikke sige "jeg sagde det jo" så det lader jeg være med smiley .

    Og få så købt en vedligeholdeleseslader. Evt i biltema. De koster ikke alverden og de lader med langt mindre Amp. det vil dit batt blive glad for smiley


  • #58   26. mar 2015 Fed tråd at gennemlæse. smiley

  • #61   1. apr 2015 Måske skulle man slå sig ned som tændrørspakningssælger, markedet er enormt smiley smiley

  • milan n
    milan n Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #62   1. apr 2015 Hvis det er en lidt ældre mc, og du har kørt den tør for benzin og den er begøndt på at drille lige efter du kørte den tør,så har den jo suget møg i kaburatoren fra tangen. Ny tændrør, rense kaburator og tang,og ny batteri på

  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 10
    #63   1. apr 2015 smiley

  • #65   1. apr 2015 rens benzin hanen og filter / slanger + vacum slangen. Det er et ganske normalt problem og nemt at løse selv.

    Jeg afventer svar og hvis det ikke hjalp så ser vi på hvad der ellers kan være galt.


    Mvh.


    EDIT:

    Og nej, nyt batteri er ikke løsningen.


  • #66   1. apr 2015 EDIT: nej nyt batteri er måske ikke løsningen! Men løsningen KUNNE være at læse tråden inden man kommer med den eneste rigtige løsning, på et problem der ER løst!!!!

  • #67   1. apr 2015 Kondensvand i karburatoren efter du har kørt den tør så har de sidste dråber i tanke Været vand rens karburatoren så snurrer den sku igen

  • #68   1. apr 2015 Gad vide hvornår det går op for folk at de kan undgå at blive til grin, ved at læse en tråd igennem, inden de kaster sig over tasterne.

  • #70   1. apr 2015 # 69 Jeg vælger så, fint at du giver et valg, at tro på at det er en god historie! Og så er NGK nok det dårligste tændrør der findes, men sjovt nok det alle bruger, mig selv indbefattet!! I mit tilfælde er der ingen undskyldning, det er rent dovenskab (fås overalt) og nærighed (billigt)""""

  • #71   2. apr 2015 #66

    Ja det er jo fint at han er ude at køre igen, nej jeg havede ikke lige set at han havde fået maskinen til at gå igen, men er det ikke lidt barnligt at gå så højt op i det? det er vel bare at slette/lukke tråden så behøves du ikke at tude smiley


    God dag og godt forår.


  • #72   2. apr 2015 Beklager, det er bare mig i en nøddeskal, et tudefjæs af dimensioner - VRÆL, hvor er du ond, fyyy smiley

  • #73   2. apr 2015 Det kunne godt have været batteriet

  • #74   2. apr 2015 Jeg tror at det er lille mus der hedder Hugo der har gnavet i ledningerne, så udskift ledningsnettet smiley

Kommentér på:
Problemer med mc'en

Annonce