2.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

nico n
nico n
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Problemer med kobling Problemer med kobling

Hej herinde . Jeg har haft skiftet begge tandhjul samt kæde på min Yamaha 175 dt . Nu er jeg nået til at trille en tur i det gode vejr . Den starter første gang , jeg trækker koblings håndtaget i bund, og sætter den i 1 gear men så hopper MC'en
og går ud . Det er ligesom om at koblingen ikker tager ved . Jeg har ikke rørt koblingen da jeg skiftede tandhjul og det virkede da jeg parkerede mc'en for 4 mdr siden . Håber kan hjælpe mig :).

PS . Alt hvad jeg kan se uden for motoren bevæger sig når jeg tager og slupper koblingen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med kobling
  • #1   24. jul 2016 Sensor ved støtteben?

• nico n
    nico n Tilmeldt:
    jan 2008

#2   24. jul 2016 Sensorern ved støttebenet er den ikke aktiv uanset hvad eller er det kun når den er i gear jesper ?

• #3   24. jul 2016 Pladerne hænger nok, sæt den i gear og træk koblingen også hiv frem og tilbage i dyret

• #4   24. jul 2016 Der er jeg et svar skyldig. Tænker bare det er i det område du har mekket. Hopper den lige så snart den er i gear, før du slipper koblingen

• nico n
    nico n Tilmeldt:
    jan 2008

#5   24. jul 2016 Den hopper når jeg har sat den i gear og vil koble ud smiley

• nico n
    nico n Tilmeldt:
    jan 2008

#6   24. jul 2016 Hvis nu det ikke hjælper Morten skal jeg så skille det hele af for at tjekke / kan man nemt det ?

• #7   24. jul 2016 Hvis det kun er tandhjul du har rodet med så kig på det forreste tandhjul, at det kan løbe frit, tjek om der er noget galt der.
    Tjek også om baghjulet løber som det skal.

• #8   24. jul 2016 Sorry, så ikke at det var 4 måneder siden. Det er måske dine koblingsplader der hænger sammen.

• #9   24. jul 2016 Eller fordi de er blevet tørre fordi den har stået så længe.
    Det tror jeg mest på.
    Så kan du ikke koble blødt til men den vil hugge og gå ud.

• #10   24. jul 2016 Koblings plader er "groet" sammen pga stilstand, skub den i gang, kør i et lavt gear med koblingen trukket og hug så på bagbremsen, derefter sørg for at der er den rigtige MC OLIE på!

• nico n
    nico n Tilmeldt:
    jan 2008

#11   24. jul 2016 Tak for alle fif , super fedt med mange forskellige løsninger jeg må hellere komme igang smiley vi ses på vejen

• #12   25. jul 2016 Gør som #10 foreslår, det kræver blot lidt plads at ligge og trille rundt på til den giver slip smiley
    Det er samme problem med trial cyklerne, de vil også gerne hænge i koblingen hvis de har holdt stille mere end en uges tid og den med at trille afsted og vriste den løs med bremsen virker til at være det mest skånsomme.
    Det sker uanset olievalg på trial'erne, men der er så også nærmest mere kobling end motor smiley

• nico n
    nico n Tilmeldt:
    jan 2008

#13   25. jul 2016 Tak Niels jeg må hjem og løbe den igang her til eftermiddag . smiley

• nico n
    nico n Tilmeldt:
    jan 2008

#14   30. jul 2016 Det lykkedes mig at skubbe den igang og sætte den i 2 gear og så slap koblingen da jeg skiftede gear derefter:) tak for hjælpen

Kommentér på:
Problemer med kobling

Annonce