1.991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

CX problemer med gear/kobling CX problemer med gear/kobling

Hej. For et halvt år siden købte jeg en honda cx 650, som jeg har kørt på med jævne mellemrum. Den kører fint, men gearskifte og koblingen forekommer mig problematisk. Ved nærmer inspektion, har jeg identificeret følgende:
- Gearskiftet er noget "groft" med en del mekanisk støj
- Den slipper lidt i 5 gearet, når jeg giver gas (og jeg har prøvet at løsne koblingskablet, men så bliver det endnu svære at skifte gear)
- Når cyklen er i gear og jeg kobler ud, fx 1 gear, trækker cyklecn stadig, dvs. koblingen slipper ikke helt, og jeg skal bruge kræfter på at holde cyklen på plads?

Er min kobling defekt? Jeg forstår ikke, hvorfor den både slipper/glider i det høje gear og samtidig ikke kobler ordentligt ud???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CX problemer med gear/kobling
  • #1   13. jul 2019 Du skal melde dig ind i CX klubben. Der er folk der kender dem ud og ind. Husk den er meget gammel efterhånden, og 650 var noget skrøbelig sammenlignet med 500 modellen.

• #2   13. jul 2019 OK. Tak

• #3   13. jul 2019 ... men er der nogen der lige på stående fod kan givet et bud på, hvad problemer er?

• #5   13. jul 2019 ingen tvivl om at din kobling er slidt, olien har ingen betydning

• #6   13. jul 2019 CX klubben er en rigtig god ide, men...…….i min ellers dårlige hukommelse er der noget der siger mig om ikke der er en koblingssnegl , hvor sneg som muligvis ér gnavet godt ned. Så påvirker den ikke koblingspinden så langt og muligvis derfor er kabel eller just skrue i snegl just for hård op, for dog at kunne koble noget. Så af med dækslet og se om min hukommelse er helt tosset. Men mener nu at have sådan noget åbnet for 30 år siden.

• #7   14. jul 2019 Tak for svarene. Jeg overvejer selv at lave det uden nogen stor erfaring. Ud fra diverse videoer på youtube, ser det ikke ud som om det er vanskeligt at skifte koblingspladerne, men jeg tænker umiddelbart, at det også må være noget andet end koblingspladerne, når cyklen trækker selvom jeg kobler ud. Er det så den den snegl, som Thomas A beskriver??

• #8   14. jul 2019 Honda cx500/650 v twins
    Hvis du er på FB og kan gøre dig på engelsk, så meld dig ind i ovenståede gruppe. Jeg havde stor gavn af den da jeg lavede min cx500.

• #9   14. jul 2019 når cyklen trækker selvom du kobler ud, så er det fordi at dine koblingsplader er slidt ned, det har intet med sneglen at gøre

• #10   16. jul 2019 Tak for de mange svar. Jeg har noget at gå videre med nu.

Kommentér på:
CX problemer med gear/kobling

Annonce