1.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Afkorte udstødning Afkorte udstødning

Nogen der har prøvet det? Jeg korter mine af for lige at prøve det, den venstre er jo alligevel ødelagt.

Tror det kommer til at buldre en smule:oD

Hvis der er nogen der har erfaringer, vil jeg da gerne høre om det. Tænker også om en form for forkammer kunne være en ide, det gave en fed lyd på min XT

Nu vi er ved det, nogen der har en prisliste over Akrapovic udstødninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afkorte udstødning
  • #1   28. jul 2006 Spørg Glenn fra Randers. Han har afkortet sine IXIL potter på sin Free Flow SV1000...

Men pas på, han er meget kritisk over for alle andre motorcykler end lige den han har stående i garagen.
    Håb på hjælp fra ham, men vær forberedt på en masse klynken.

Mvh,

Bjarke

• #2   28. jul 2006 www.holtugmc.dk Der har de prisliste.

god fornøjelse med projektet.

Mvh

Nikolaj

• #4   28. jul 2006 Nicolai: Takker! 17.500, det er også en slags penge. Gad vide hvad et originalt Aprilia koster? De er jo kendt for at være dyre.. Og langsomme til at levere, ikke at forglemme..

Hekto: At lave dem bliver ikke noget problem, det klarer jeg selv. Har fri adgang til rustfri, alu, CNC drejebænke, fræsere, MAG og TIG svejsere.. Det var mere med hvordan lyden bliver, om der er nogle brugbare erfaringer i den retning.

Men det ender nok bare med at jeg halverer dem i længden, forreste del af den venstre er ret skidt, så sådan må det nok være.

Strada: Åh nej, jeg vil jo helst kunne snige mig ubemærket rundt i trafikken:oD

• #5   28. jul 2006 Ah, ham Glenn.. Tror jeg klarer mig ved jeres og egen hjælp;oD

• #6   28. jul 2006 Nydeligt.

• #7   28. jul 2006 OT: Hvad er der sket med venstre potte?

• #8   28. jul 2006 Kristoffer: Skulle ud af 2. vej i en rundkørsel, men en kvinde kom fra 1. vej, lige ud foran mig. Ned med Falco, med mange skrammer til følge. Venstre side er slet ikke køn længere, men det hjælper ikke at tude. Så hellere bygge lidt om på de stumper der er, indtil jeg får den lavet. Skal have den splittet ad til vinter for at give den en større tur. Har en del planer om hvad der skal laves ved den. Ny udstødning, anden bagdæmper, alternativ lakering, andre spejle, andre fodhvilere, anden bremsemaster og hvad har vi. Montere carbonhugger, den nåede jeg ikke at sætte på den gamle bagsvinger som nu er bulet.

Måske der også skal bellypan på, det kunne se godt ud!

Den anden udstødning jeg skal have på kræver nogle modifikationer af cyklen, så jeg låner et andet mellemrør og sætter de modificere Wolf potter på indtil da.

• #9   28. jul 2006 Jeg regner ikke med at lave om på udstødningen, andet end selve afkortningen, så mon det rigtigt gør en forskel, effekmæssigt? Der er jo fri udblæsning i forvejen..

Håber der bliver mønt til det Akra system, det kunne se godt ud på Falcoen!

• #10   28. jul 2006 Glenn: Tja, jeg bliver nødt til at korte en del af selve potten for at få den pæn. Det koster jo automatisk en del af inderrøret.

Undlader at proppe dem for meget med uld..

Det er rent forsøg, og for at køre sæsonen ud. Hvis det ikke gavner, hører det ikke hjemme på min MC :o)

• #11   28. jul 2006 Nå ok, så korter jeg naturligvis af det almindelige rør. Takker!

• #12   28. jul 2006 Good news! Har lige lagt min klamme hånd på et fuldt akra system med 2 skorstene, kulpotter og titanium rør. Nui, det bliver godt!

• #13   28. jul 2006 Har lige smidt et billede ind af det Akra system jeg ligger i forhandling med. Fine sager :o)

Kommentér på:
Afkorte udstødning

Annonce