2.674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Afkorte udstødning Afkorte udstødning

Hej rødder

Jeg har en Micron potte på min mc. Jeg syntes den er lidt for lang og det ville IMO pynte at korte ca. 10cm af den. Er der nogen af jer der ved hvor man kan skaffe det store popnitter der bruges til potter? Og er der nogen af jer der har en ide om hvilken ende det er bedst at afkorte (har selv tænkt på den del der er tættest på motoren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afkorte udstødning
  • #1   4. apr 2010 Jeg ved ikke hvordan micron er lavet indeni, men når du skærer det perforerede rør indeni over skal det jo igen svejses fast i "enden" hvor det var svejst før ellers vil pottens vægt blive båret i nitterne.
    Hvis du skære i enden længst fra motoren så vil det kun være selve ende dækslet nitterne bærer vægten af, derfor syntes jeg ikke det er helt ligegyldigt hvor du skære

Håber det er forståeligt
    MVH Simon J

• #2   4. apr 2010 jeg er helt klar på det skal svejses igen det er klart.

• #5   4. apr 2010 Som rene siger så blev min akra. skåret i bagenden og den er ikke punktet sammen igen da det er unødvendigt

• #6   4. apr 2010 har også taget 10 af min... uden at svejse på den.. kun nittet den igen... det virker fint

• #7   4. apr 2010 Lazer - Det er det samme som akrapovic og LeoVince, hvis du skærer bagfra så skal der ikke svejses.
    Men når det er gjort, så tjek lige hvordan motoren går, eller som den skal rulles ind.

// Jakob

• #8   4. apr 2010 med hvad og hvordan saver i jeres potte over?? Har selv en oval akrapovic i titanium der godt kunne trænge til at komme på skrump. spænder i potten op i noget ?? ville jo nødig gøre den deform ved at klemme den.

• #9   4. apr 2010 thomas, du bruger ikke en sav, du skal bare slå til i ægte ninja style, hak og den er ovre i 1 forsøg smiley
    ellers hvis du ikke har kræfter til det, kan du bruge en rundsav, en båndsav eller en afkorter, for et pænt snit.
    husk at brug den rigtige klinge smiley

• #10   4. apr 2010 Hvis du går ind på Alternativecruisers.com så kan du se en der har kortet af sin udstødning på sin GV650, ved ikk om den metode han bruger kan bruges på din, men det er da værd at kigge på, smider lige linket til dig her:
    http://www.alternativecruisers.com/pdfs/gv650exhaustmod.pdf
    Og lad oz se nogle billeder både før og efter, eventuelt en guide ( Taget med et godt kamera, så man kan se hvad der sker )

• #11   4. apr 2010 Hej alle

fedt med alle jeres svar, og et særlig tak til Rene a smiley Jeg bor i slangerup, så der er et stykke imellem os, jeg vil lige se om ikke jeg kan købe lidt i Silvan (de er jo ikke så dyre) ellers siger jeg lige til (tak igen)

Der er vel ingen anden vej end at bore nitterne ud og se hvordan min micron er samlet.

Mht at rulle den ind, så tvivler jeg sgu på det har noget at sige. jeg er ikke motor ekspert, men kan beregne hasigheder i rør og tryk fald, og kan fortælle at forskellen er nærmest ikke eksistrerende ved 10 cm afkortning, medmindre der er vildt meget der skal igennem.

Kommentér på:
Afkorte udstødning

Annonce