1.419 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Svar
rens af 2 takt udstødning rens af 2 takt udstødning
Hvad skal man bruge til at rense udstødning med ?
Har noget petroleum og noget bremserens
i haynes bog står der petroleum og paraffin
hvis det ikke fjerner det skal man bruge en gasbrænder
mine udstødninger er helt sodet til fordi jeg har kørt med for stor dyse i karburator. nu har jeg sat mindre i men den køre dårligt på den ene cylinder. gnist ok.
fuck hvor jeg hader 2 takt ! den er lige så følsom som min kone.
den ene dag går den godt næste dag brokker den sig
Den gamle Suzuki gt 250 giver mig det ene problem efter det andet.
hilsen Kenneth.
0 synes godt om
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Rengøring af udstødning gøres nemmest med varme - sod er normalt temmelig svært at opløse med noget som helst.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Har du ikke det, kan du fylde benzin i udstødningen og stikke ild i det.
Det gjorde man i gamle dage og det virkede da dengang
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
har en ukrudtsbrænder med gasflaske der kan lave en god flamme
kan den bruges ?
ud med fløjten og giv udstødningerne noget bål
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
og hvad er det ?
hilsen Kenneth.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Paraffin er godt til bla koks men da det er i et rør kan det være svært at få det renset ordentligt ud.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
så brug det, benzin fordamper hurtigt i denne varme,
1 tag udstødningen af
2 afmonter så meget du kan på udstødningen, nogen gange er de i flere dele
3 hæld petrolium i udstødningen, bare sådan en kop fuld ;o)
4 læk udstødningen på noget ikke brandbart
5 sæt ild til den, I den
6 sæt dig i havestolen og nyd en pils mens den brænder ud
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
1. Sod i Udst. . Det er det punkt hvor du absolut IKKE skal spare .. Middel go´ & billig olie soder -meget. Både i din udst,men også i din udst-kánal. Det gor det hurtigt meget sløvere,og sværere at justere ind ..
Noget at det bedste olie: Bel-Ray H1R olie. Denicol´s dyreste. Silcolenes dyreste. De soder IKKE. Hvis du har en tilsluttet separat "-T olie tank : tag den af !! .. JEg ved godt at man så skal lave nogle så flasker man skal ha´med når man tanker, med det virker MEGET bedre. Så skaL du super-polere dine udst kanaler i cylinderen. , Den kører bedre, og soder mindre.
Derefter skulle det være meget lettere i fremtiden, og din -MC holder meget bedre i motoren
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
NEJ - hold da oliepumpen på! Den doserer mindre olie ved lave omdrejninger - som man jo vil have det ;o)
Og det kan være svært at få benzin til at brænde INDE i udstødningen, da ilten lynhurtigt bruges op...
Mekanisk rensning er et alternativ: en tynd stålwire som åbnes op i den ene ende, sættes på en boremaskine, og så igang!
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
min oliepumpe er fuck up den levere alt for meget olie selvom timing mærkerne står rigtig i forhold mærke på spjæld.
Er 4 % ok med selvblanding i tank ?
oliepumpen er det eneste jeg ikke har skilt ad ! ved ikke hvad de tidligere ejere har fusket med den.
har fundet 5 brugte oliepumper hos en tysk ophugger, så jeg køber snart en anden hos bikerteile.de
Jeg skal for resten tage nogle nye billeder af Suzukien med resten af delen på. billederen er 1.5 år gamle.
hilsen Kenneth.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Havde problemer der olie ud af udstødningerne
gik ned i dyse på karburator fra 112.5 til 100
blev lidt bedre men ikke godt nok
gik ned til 92.5 dyse nu gik den godt men efter 1000 km. er tændrør helt sodet til.
og den mere dårligt og venstre udst. er helt stoppet til med sod.
Der står i Haynes manual at udstødningen er rimelig vigtig for performance på en 2 takter. Det er nok derfor at jeg har haft svært ved at dyse den rigtig ind når mine udstødninger var sovset ind fra starten.
Der nyt rep. kit og svømmere i karburator ny tænding og nye stempler
så den burde køre ordenligt.
nu er der 87.5 dyse i karburator men køre kun en cylinder selvom der er gnist og vådt tændrør.
Så nu prøver jeg at rense begge udstødninger så håber jeg det spiller igen.
hilsen Kenneth.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Jeg bruger Castrol fuldsyntetisk men er det ok på gamle cykler ?
skal man bruge mineralsk ? og hvilket mærke er god kvalitet ?
Hilsen Kenneth.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Køb en helt alm. mineralsk af et fornuftigt mærke, til omkring 30-35kr/L. Jeg køber normalt 60L ad gangen i Tyskland og så får jeg det til 2,50euro.............
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Moderne fuldsyntetisk 2-takt olie hæfter bedre på metal, smører bedre og brænder renere end mineralsk olie - men man skal vælge den helt rigtige olie til det helt rigtige temperaturområde, for at få noget ud af det.
Mineralsk olie passer til flere maskiner, men er ikke optimal til nogen af dem.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Til sajmon ! hvad er det rigtige temperaturområder til min cykel ?
hilsen Kenneth.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Joh helt sikkert er Castrols TTS en fin olie, men det jan også gøres bedre endnu Der er da ingen tvilv om at specielt på en ældre T2.T´er er det SIDSTE man vil spare på da blandningsolien !! .. De gamle har sværere ved at komme af med varmen, , hvorimod nye nikasik belægninger og andre mere nøjagtige materialer, hjælper de nye maskiner ..
Endda på en ældre maskine, hvor det kan være sværere og ksbart at skaffe nye dele, vil man da helt sikker ( hvis man er smart ), drage fordel af de bedste olier ..
Varme/ brændpunkt.. Lav oktan benzin udvikler varme, fordi hver forbrændning er mere unøjagtig, og tager længere tid hver gang ,og det giver varme, som er "fjenden", det tage effekt, og giver slid. Det er en nisforståelse at oktan forhøjer additiver slider mere på motoren .. Det er lige det modsatte.. F.eks, er der nogle additiver som hæver brændhastigheden op til 7 gange. Dvs at hver eksplosion bliver hortigere antændt, og er overstået hurtigere, det nedsætter temp, og forbrændningskammeret, giver mindre effekttab, og mindre slid .. DET er det samme med en fin 2-T olie !!
Det er heller ikke rigtigt at en 2-T helst skal holdes ved 12-14.000 omd, for at gå bedst .. Det er rigtigt at man på nogle 2-T ere har hævet udst port tiden , så den åbner hurtigere, for at de kan komme af ed gassen hurtigt, og det giver top effekt, men tager bund .
Yamaha var omkring de første til at løse det problem med deres YPVS system ( så man kunne ha´top, uden af "gå af med bunden" ..
jeg kan anbefale ( og der er kun af personlige tester af mange produkter ) lier som Bel Ray H1R, Dyr Silkolene, Denicoil bedste, Maxima´s bedste, specielt også fordi de olier IKKE efterlader sold/uforbrændt i udst porten, hvilket jo må være en simpel indikator på et fint brændpunkt/samspil med benzinen ..
Og JA .. SELVFØLGELIG får man da en beder smøring ved at blende i benzinen, end at få dryppet blandningsolien ind dennen en olietanksdysse, som så skal blande som med benzinen først NÅR det Er inde i motoren .. simpel logik
mar 2014
MC-er: 1 Svar: 78
Jeg er igang med at gøre en RD 350 YPVS klar til sommer, og går netop og tænke på hvad for noget olie jeg skal køre med. Og jeg vil ikke bestille Bel Ray over nettet altid, så fandt frem til castrol power 1 fuldsyntetisk olie som kan købes ved thansen bla. Jeg vil da mene at det er mere end i orden?
rens af 2 takt udstødning