1.419 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

rens af 2 takt udstødning rens af 2 takt udstødning

Hvad skal man bruge til at rense udstødning med ?

Har noget petroleum og noget bremserens

i haynes bog står der petroleum og paraffin

hvis det ikke fjerner det skal man bruge en gasbrænder

mine udstødninger er helt sodet til fordi jeg har kørt med for stor dyse i karburator. nu har jeg sat mindre i men den køre dårligt på den ene cylinder. gnist ok.

fuck hvor jeg hader 2 takt ! den er lige så følsom som min kone.
den ene dag går den godt næste dag brokker den sig
Den gamle Suzuki gt 250 giver mig det ene problem efter det andet.

hilsen Kenneth.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rens af 2 takt udstødning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   21. jul 2013 Du behøver ikke hade den, men du er nødt til at være meget pernitten med indstilling og karburering på en 2takter.

Rengøring af udstødning gøres nemmest med varme - sod er normalt temmelig svært at opløse med noget som helst.

• #2   21. jul 2013 Paraffin er rigtig godt.
    Har du ikke det, kan du fylde benzin i udstødningen og stikke ild i det.
    Det gjorde man i gamle dage og det virkede da dengang smiley

• #3   21. jul 2013 hej sajmon
    har en ukrudtsbrænder med gasflaske der kan lave en god flamme
    kan den bruges ?
    ud med fløjten og giv udstødningerne noget bål

• #4   21. jul 2013 Når det er gået ud, kan du banke lortet ud ved at banke det mod en træklods du ligger på jorden.

• #5   21. jul 2013 Bevares smiley

• #6   21. jul 2013 hvor køber jeg paraffin ?
    og hvad er det ?
    hilsen Kenneth.

• #7   21. jul 2013 Brug benzin metoden, den virker og er billig, du bliver overrasket over hvor meget lort der kommer ud smiley
    Paraffin er godt til bla koks men da det er i et rør kan det være svært at få det renset ordentligt ud.

• #8   22. jul 2013 Du skriver du har petrolium.
    så brug det, benzin fordamper hurtigt i denne varme,
    1 tag udstødningen af
    2 afmonter så meget du kan på udstødningen, nogen gange er de i flere dele
    3 hæld petrolium i udstødningen, bare sådan en kop fuld ;o)
    4 læk udstødningen på noget ikke brandbart
    5 sæt ild til den, I den
    6 sæt dig i havestolen og nyd en pils mens den brænder ud

• #9   22. jul 2013 har set nogle som hælder benzin i udstødningen, tænder det og så får den ellers bare fuld skrald med kompressoren

• #10   22. jul 2013 Du behøver LANGT fra at hade den gamle fine 2-T´er .. ( den er godt nok flot ), med der er forskellige ting du kan gøre for at gøre det MEGET lettere at få motoren til at "makke ret "

1. Sod i Udst. . Det er det punkt hvor du absolut IKKE skal spare .. Middel go´ & billig olie soder -meget. Både i din udst,men også i din udst-kánal. Det gor det hurtigt meget sløvere,og sværere at justere ind ..

Noget at det bedste olie: Bel-Ray H1R olie. Denicol´s dyreste. Silcolenes dyreste. De soder IKKE. Hvis du har en tilsluttet separat "-T olie tank : tag den af !! .. JEg ved godt at man så skal lave nogle så flasker man skal ha´med når man tanker, med det virker MEGET bedre. Så skaL du super-polere dine udst kanaler i cylinderen. , Den kører bedre, og soder mindre.

Derefter skulle det være meget lettere i fremtiden, og din -MC holder meget bedre i motoren smiley

• #11   22. jul 2013 Ja, brug kvalitetsolie, fuldsyntetisk!

NEJ - hold da oliepumpen på! Den doserer mindre olie ved lave omdrejninger - som man jo vil have det ;o)

Og det kan være svært at få benzin til at brænde INDE i udstødningen, da ilten lynhurtigt bruges op...
    Mekanisk rensning er et alternativ: en tynd stålwire som åbnes op i den ene ende, sættes på en boremaskine, og så igang!

• #12   22. jul 2013 Lampeolie kan også bruges. Hæld lidt i, hold hånderne over enderne og ryst den lidt. Det virkede fint på min gamle Kreidler smiley

• #13   22. jul 2013 Kautisk soda smiley

• #15   22. jul 2013 De sidste 20 år har jeg også brugt tricket, med at skille potten ad og brænde den ud, på alle mine Simson og MZ - det har sgu virket fint til nu!

• #16   22. jul 2013 Jeg bruger castrol 2 takt olie som jeg blander i benzintank
    min oliepumpe er fuck up den levere alt for meget olie selvom timing mærkerne står rigtig i forhold mærke på spjæld.
    Er 4 % ok med selvblanding i tank ?

oliepumpen er det eneste jeg ikke har skilt ad ! ved ikke hvad de tidligere ejere har fusket med den.
    har fundet 5 brugte oliepumper hos en tysk ophugger, så jeg køber snart en anden hos bikerteile.de

Jeg skal for resten tage nogle nye billeder af Suzukien med resten af delen på. billederen er 1.5 år gamle.

hilsen Kenneth.

• #18   23. jul 2013 Hvis en T-takter er trimmet ordenligt, og kører på rigtig godt olie, så er der INGEN sodaflejeringer nogen steder .. INGEN .. ikke engang i udstødningsporten på cylinderen -- zero, nada, nul .. kun en tynd olieflim, som er klar, og gennemsigtig .. det fortæller også meget om olien, hvorvidt den er god eller mindre god

• #19   23. jul 2013 Hej morten l

Havde problemer der olie ud af udstødningerne
    gik ned i dyse på karburator fra 112.5 til 100
    blev lidt bedre men ikke godt nok
    gik ned til 92.5 dyse nu gik den godt men efter 1000 km. er tændrør helt sodet til.
    og den mere dårligt og venstre udst. er helt stoppet til med sod.

Der står i Haynes manual at udstødningen er rimelig vigtig for performance på en 2 takter. Det er nok derfor at jeg har haft svært ved at dyse den rigtig ind når mine udstødninger var sovset ind fra starten.

Der nyt rep. kit og svømmere i karburator ny tænding og nye stempler
    så den burde køre ordenligt.
    nu er der 87.5 dyse i karburator men køre kun en cylinder selvom der er gnist og vådt tændrør.
    Så nu prøver jeg at rense begge udstødninger så håber jeg det spiller igen.

hilsen Kenneth.

• #20   23. jul 2013 Har kørt 2T de sidste 20-25 år nu - startende med Simson, så Trabant, så MZ og nu også Barkas, så kender til problemet! De første DDR motorer jeg havde åbnet for at renovere, var helt sat til indvendig at oliekul..... Simpelthen fordi den gamle russiske mineralolie de var kørt med i første liv, havde været for ringe og for dårligt filtreret! Alle de motorer jeg siden har renoveret og kørt på vestlig kvalitetsmineralolie, har stort set været helt rene indvendig, efter de igen er blevet lukket op og checket!

• #21   23. jul 2013 hvad er egentligt den bedste 2takt olie til gamle cykler ?

Jeg bruger Castrol fuldsyntetisk men er det ok på gamle cykler ?

skal man bruge mineralsk ? og hvilket mærke er god kvalitet ?

Hilsen Kenneth.

• #22   23. jul 2013 Kunne aldrig finde på at bruge det dyre fuldsyntetiske olie på en gl. 2T motor - for det første er olien ofte for tynd og giver dårligere smøring/køling og for det andet er det for dyrt!
    Køb en helt alm. mineralsk af et fornuftigt mærke, til omkring 30-35kr/L. Jeg køber normalt 60L ad gangen i Tyskland og så får jeg det til 2,50euro.............

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #23   23. jul 2013 Hvad er det dog for noget sludder?

Moderne fuldsyntetisk 2-takt olie hæfter bedre på metal, smører bedre og brænder renere end mineralsk olie - men man skal vælge den helt rigtige olie til det helt rigtige temperaturområde, for at få noget ud af det.

Mineralsk olie passer til flere maskiner, men er ikke optimal til nogen af dem.

• #24   23. jul 2013 Jamen så er den ged jo barberet sajmon - BUM!

• #25   23. jul 2013 Men hvilken olie er så ok til en 2 cylinder Suzuki 250 ccm med svimlende 32 hk ?

Til sajmon ! hvad er det rigtige temperaturområder til min cykel ?

hilsen Kenneth.

• #26   24. jul 2013 du ved godt at sådan en 2 takter helst skal skrige på bare at tage 12-14000 omdrejninger smiley

• #27   24. jul 2013 Thomas Z .. Det er altså ikke rigtigt det du siger ,, På en 2-T motor er det eneste er smøre hovedlejer, plejlstang, stempel/cylinder osv, altså 2-T olien .. Jeg ved ikke hvor du har fra at nyere dyre olier ikke smører og køler så godt !?!?, for det er jo LIGÉ DET de gør de nye dyre olier ..

Joh helt sikkert er Castrols TTS en fin olie, men det jan også gøres bedre endnu Der er da ingen tvilv om at specielt på en ældre T2.T´er er det SIDSTE man vil spare på da blandningsolien !! .. De gamle har sværere ved at komme af med varmen, , hvorimod nye nikasik belægninger og andre mere nøjagtige materialer, hjælper de nye maskiner ..

Endda på en ældre maskine, hvor det kan være sværere og ksbart at skaffe nye dele, vil man da helt sikker ( hvis man er smart ), drage fordel af de bedste olier ..

Varme/ brændpunkt.. Lav oktan benzin udvikler varme, fordi hver forbrændning er mere unøjagtig, og tager længere tid hver gang ,og det giver varme, som er "fjenden", det tage effekt, og giver slid. Det er en nisforståelse at oktan forhøjer additiver slider mere på motoren .. Det er lige det modsatte.. F.eks, er der nogle additiver som hæver brændhastigheden op til 7 gange. Dvs at hver eksplosion bliver hortigere antændt, og er overstået hurtigere, det nedsætter temp, og forbrændningskammeret, giver mindre effekttab, og mindre slid .. DET er det samme med en fin 2-T olie !!

Det er heller ikke rigtigt at en 2-T helst skal holdes ved 12-14.000 omd, for at gå bedst .. Det er rigtigt at man på nogle 2-T ere har hævet udst port tiden , så den åbner hurtigere, for at de kan komme af ed gassen hurtigt, og det giver top effekt, men tager bund .

Yamaha var omkring de første til at løse det problem med deres YPVS system ( så man kunne ha´top, uden af "gå af med bunden" ..

jeg kan anbefale ( og der er kun af personlige tester af mange produkter ) lier som Bel Ray H1R, Dyr Silkolene, Denicoil bedste, Maxima´s bedste, specielt også fordi de olier IKKE efterlader sold/uforbrændt i udst porten, hvilket jo må være en simpel indikator på et fint brændpunkt/samspil med benzinen ..

Og JA .. SELVFØLGELIG får man da en beder smøring ved at blende i benzinen, end at få dryppet blandningsolien ind dennen en olietanksdysse, som så skal blande som med benzinen først NÅR det Er inde i motoren .. simpel logik

• Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

MC-er: 1 Svar: 78
    #28   27. apr 2014 Spændene....

Jeg er igang med at gøre en RD 350 YPVS klar til sommer, og går netop og tænke på hvad for noget olie jeg skal køre med. Og jeg vil ikke bestille Bel Ray over nettet altid, så fandt frem til castrol power 1 fuldsyntetisk olie som kan købes ved thansen bla. Jeg vil da mene at det er mere end i orden?

Kommentér på:
rens af 2 takt udstødning

Annonce