1.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ventil teknik Ventil teknik

har mål følgele på cylender 3 på udstødningssiden..
tollerance 0.20-0.30

mål ventil 1 0,25 blad kan gå i 030 kan ikke..
mål ventil 2 0.30 blad kan gå i 0,35 kan ikke
lad os antage ventil nr 2 eller shims ikke er høj nok
så lægger jeg 0,05 til det mål ventil shims er nu?
og bestiller sådan en

er det nok til at en ventil kan tikke en bette smule?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bugsering af motorcykel 1.660 kr.
  • Rodfræsning og tilpasning af træ 2.500 kr.
  • Montering af 3 personer sofa 700 kr.
  • Afmontering af gaskomfur 500 kr.
  • Vende dørlås eller indsætte ny 899 kr.
  • Put a lamp 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventil teknik
  • #1   9. maj 2013 hvis du køre med brikker burde spillerummet på dine ventiler kun blive strammere og ikke løsere smiley så hvis den ikke har tikket før kan du udelukke det. og 0,05 burde ikke kunne høres eller mærkes

• #2   10. maj 2013 Det er ikke korrekt den kun kan blive strammere. Sod og koks på ventilerne giver øget ventilspillerum. Jeg ville stille den ventil 2 indenfor tolerancen. har du ikke "finere" søgerblade? Det er væsentligt om der er 0,31 eller 0,35 mm smiley

• #3   10. maj 2013 HAr desværre kun søger blade der springer 0.05
    Med mindre der er en fra mit område der har lyst til og kigge forbi til en cola
    Lige ledes knast strammer kæden er strammer på mærket på krumTap men lidt mere løs når jeg tørner motoren en halv omgang hvad skyldes det skulle sådan en ikke være lige stram spå alle punkter i forhold til hvordan motoren tørnes

• #4   10. maj 2013 Jo kæden skal være lige stram. Men hvis der er et led eller flere der er strukket kan den være længere der. I så tilfælde ville jeg skynde mig at skifte den.

• #5   10. maj 2013 Hænger man den nye kæde i den gamle og trækker den med rundt om krumtap?
    GÅr ud fra det er med clipsled?

• #6   10. maj 2013 De fåes hvis med og uden klipsled. Man ja du kan godt sætte den på den gamle og snurrer den nye på sådan. Pas på at din motor står på mærkerne og du kan tørne den i hånden inden opstart...

• #7   10. maj 2013 ER der andre måder og skifte knastkæde på?

• #8   10. maj 2013 Hvis der er så meget sod og koks på ventilerne så de hænger bør man adskille og rense...... og knastkæde ned clips led ?!?! Har jeg sku aldrig set eller hørt om. Men du skal uden tvivl vælge nitte led...

• #9   10. maj 2013 Du skal samle din knastkæde med nitteled, det er klart nr et. Men du kan bruge en clipsled til at sætte den nye og gamle sammen med når du monterer den nye kæde. Nikolaj S, ventiler bliver ikke kun strammere det er et faktum, de kan gå begge veje og der er mange grunde til begge dele. Bla. koks/sod, ventil og knast slidtage, ventiler der arbejder sig op i ventilsædet etc.

Håber du kan bruge det til noget Tue

• #10   10. maj 2013 JA klart jeg kan . KRæver knastkæde en speciel tang . ?og bliver kæden ikke smurt i olie bad ? Syntes den så tør ud men der lå olie i top stykke .

• #11   10. maj 2013 En speciel tang? Jeg tror ikke jeg forstår, men umiddelbart nej. Sørg for den ikke falder ned i motoren!! Det er rigtig træls smiley Brug en strip eller andet til at holde den. Knastkæden er smurt af motorolien. Den burde ikke være tør.

• #12   10. maj 2013 en nittetang sku der stå:)

• #14   10. maj 2013 det gør den gamle knaststrammer den gir sig 0,3-0,5 mm baglæs og fjeder ud igen lige meget hvor lidt eller hårdt fjedern er spændt
    det gør ape strammern ikke.... der problem ligger?

• #15   14. maj 2013 Alt mellem 20 og 30 er ok. Så længe den holder så inden for tollerancerne. 0.30 må ik ku komme i.

Vh

Kommentér på:
Ventil teknik

Annonce