{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.072 visninger | Oprettet:

HJÆÆLP!! Den driller.....igen :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal tikke og be på mine tyndslidte knæskaller!

Her efter vinteren, så gjorde mc'en det sædvanlige. Gider ikke starte og karburatoren drypper benz igennem som et vandfald.
Jeg fik så skilt dem ad og så at o-ringene til svømmeventilen(den dyse den går ned i) sad helt skævt. jeg monterede nye så de sad lige. Dette afhjalp drypperiet. Dog så når den startede bagefter, så røg den op på 6000 rpm og når man gav choker gas så døde den nærmest.

Vi skiftede benzinen fra vinteren ud med frisk og så stod den nogenlunde i tomgang. Tændrøret på cylinder 2 var dog helt sort og efter en god lang tur, så var det rent igen.

Nu driller den med at:
Når man starter den, så kan man kun styrer gassen med choker til at starte med. Ved fuld choker blæser den op på 4-5000rpm og uden choker dør den. Når jeg giver gas så siger den bvåååm og dør nærmest.
Når man så kører på den, så er det som om at den lige skal op over 4000rpm før den trækker. hvis man vrider hanen, så dør den lidt og knurre nærmest før den så trækker helt rent over 4000rpm men knurre så lidt igen når dne falder i omdrejninger og i tomgang.

I tomgang plejer man at kunne give hurtig gas og den så falder igen i rom med det samme, men nu hænger den lidt, altså der går ca 1 sek. før der respons og så hænger den lidt før rpm falder igen.

Kan det være synkronissering der skal? Og er der i så fald nogle der kan assistere med det nær næstved til en billig lun øl?

Efter 30 km kørertur var det hele lidt bedre, men kom igen efter den havde stået stille nogle dage.

Nogle spørgsmål? så svare jeg gerne smiley

På forhånd tak kloge mennesker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆLP!! Den driller.....igen :(
  • #1   16. apr 2012 tigge staves med G...

    men kan godt være en suzuki tikker i tomgang , tror skisme noget er samlet forkert eller også har du overset nogle fejl i kaburatorerne



  • #2   16. apr 2012 lyder dog lidt som falsk luft når du skriver du skal bruge choker ved alle opstarter også varm ?


  • #3   16. apr 2012 skal det være stort G? smiley
    Der en del stavefejl så jeg smiley

    Den er skilt og samlet 10000000 gange og med automekaniker assistance, den skulle være samlet korrekt - "desværre" smiley


  • #4   16. apr 2012 når den er varm, så starter den fint, dog med samme langsomme respons og at den ikke trækker ordenligt til at starte med.


  • #5   16. apr 2012 eller dyser der er tilstoppet med lort , hvis det er efter længere tids stilstand fordamper benzinen men aflejrer et lag og især tomgangsdyserne er temmeligt små og lukkes nemt til , af og rens alle 4 og giv benzinen en slat rensene additiv efterfølgende og nyt filter så kører den sikkert fint igen

  • #6   16. apr 2012 agreed.. lyder som falsk luft.. Hvis den har været skilt ad så meget er dit karburator gummi måske blevet træt/mørt eller andet irriterende

  • #7   16. apr 2012 ville man ikke kunne se det med et vaccum-meter(staves?)?

    Men giver det så mening at den her den anden dag kørte perfekt efter 30+ km?


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #8   16. apr 2012 Det kan vel ikke være menbranen i bensinhanen der er blevet utæt.
    Prøv at suge hårdt i vacumslangen, og se om den kan komme bensin denvej.


  • #9   16. apr 2012 skil ad og kig gummier og dyser alle 4 , køb noget kaburatorrens og tag dyserne ud og læg dem i blød en halv time førend du blæser dyserne igennem med trykluft - ingen spidse genstande skal igennem !!!! kun luft
    imens dyserne ligger i blød - tjekker du gummierne for revner osv. - når du er 110%sikker
    evt. tag mixerskruerne ud og blæs alle kanaler igennem på kaburatorerne (husk at tjekke mixerskruernes indstilling fra bund og ud eks.1 3/4 omgang ud) giv dem gerne 1/4 omgang mere end de står originalt da blandingen ofte er mager fra standard pga miljøkrav

    derefter sætter du vacuumurene på og tjekker at alle indsugninger suger ens !


  • #10   16. apr 2012 nej benzinhanen og efter fungere fint. har også prøvet at skifte den med en anden. smiley

  • #11   17. apr 2012 Tror det er dine tomgangsdyser der er stoppet eller irret

  • #12   17. apr 2012 Det lyder som om dit problem er værst ved lave omdrejninger hvilket tyder på noget med tomgangssystemet.... Altså tomgangsdyser og kanaler....
    Hva med dine membraner ? Jeg går ud fra at det er vacum-karbuer...
    Test dem ved at trykke spjældene op med en finget og så blokere "trykudligningshullet" bag på karbu'en med en finger.... De skal blive hængene oppe i laaaang tid - Og alle 4 i lige lang tid...

    Held og lykke med det smiley


  • #13   17. apr 2012 jeg prøver her i weekenden at tjekke det med spjældene. Men hvad nu HVIS de ikke hænger i lige lang tid?

  • #14   17. apr 2012 Ja så er en eller flere af membranerne Jo utætte, hvilket resuterer i at spjældene ikke løfter sig hurtigt nok. Den vil derfor få en forkert og uens benzin/luft-blanding indtil den er godt oppe i omdrejninger....

  • #15   17. apr 2012 ok, det er vel i de småtterier at man ikke kan se det med det blotte øje hvis de ikke løfter sig ens? Vi har nemlig haft den startet og umiddelbart så de ud til at løfte ens når man gav gas, men jeg har jo ikke spionøjne smiley

Kommentér på:
HJÆÆLP!! Den driller.....igen :(

Annonce