HJÆÆLP!! Den driller.....igen :( {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg skal tikke og be på mine tyndslidte knæskaller!
Her efter vinteren, så gjorde mc'en det sædvanlige. Gider ikke starte og karburatoren drypper benz igennem som et vandfald.
Jeg fik så skilt dem ad og så at o-ringene til svømmeventilen(den dyse den går ned i) sad helt skævt. jeg monterede nye så de sad lige. Dette afhjalp drypperiet. Dog så når den startede bagefter, så røg den op på 6000 rpm og når man gav choker gas så døde den nærmest.
Vi skiftede benzinen fra vinteren ud med frisk og så stod den nogenlunde i tomgang. Tændrøret på cylinder 2 var dog helt sort og efter en god lang tur, så var det rent igen.
Nu driller den med at:
Når man starter den, så kan man kun styrer gassen med choker til at starte med. Ved fuld choker blæser den op på 4-5000rpm og uden choker dør den. Når jeg giver gas så siger den bvåååm og dør nærmest.
Når man så kører på den, så er det som om at den lige skal op over 4000rpm før den trækker. hvis man vrider hanen, så dør den lidt og knurre nærmest før den så trækker helt rent over 4000rpm men knurre så lidt igen når dne falder i omdrejninger og i tomgang.
I tomgang plejer man at kunne give hurtig gas og den så falder igen i rom med det samme, men nu hænger den lidt, altså der går ca 1 sek. før der respons og så hænger den lidt før rpm falder igen.
Kan det være synkronissering der skal? Og er der i så fald nogle der kan assistere med det nær næstved til en billig lun øl?
Efter 30 km kørertur var det hele lidt bedre, men kom igen efter den havde stået stille nogle dage.
Nogle spørgsmål? så svare jeg gerne
På forhånd tak kloge mennesker
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
men kan godt være en suzuki tikker i tomgang , tror skisme noget er samlet forkert eller også har du overset nogle fejl i kaburatorerne
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
Der en del stavefejl så jeg
Den er skilt og samlet 10000000 gange og med automekaniker assistance, den skulle være samlet korrekt - "desværre"
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 407
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
Men giver det så mening at den her den anden dag kørte perfekt efter 30+ km?
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
Prøv at suge hårdt i vacumslangen, og se om den kan komme bensin denvej.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
imens dyserne ligger i blød - tjekker du gummierne for revner osv. - når du er 110%sikker
evt. tag mixerskruerne ud og blæs alle kanaler igennem på kaburatorerne (husk at tjekke mixerskruernes indstilling fra bund og ud eks.1 3/4 omgang ud) giv dem gerne 1/4 omgang mere end de står originalt da blandingen ofte er mager fra standard pga miljøkrav
derefter sætter du vacuumurene på og tjekker at alle indsugninger suger ens !
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 35
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Hva med dine membraner ? Jeg går ud fra at det er vacum-karbuer...
Test dem ved at trykke spjældene op med en finget og så blokere "trykudligningshullet" bag på karbu'en med en finger.... De skal blive hængene oppe i laaaang tid - Og alle 4 i lige lang tid...
Held og lykke med det
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
HJÆÆLP!! Den driller.....igen :(