2.163 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Skal jeg købe gearindikator til Bandit 600? Skal jeg købe gearindikator til Bandit 600?

HEJ!

Jeg ville mægtigt gerne have en gearindikator på min Bandit, da jeg triller rundt og tæller gear smiley

Jeg ved dog ikke meget om det, men har da googlet mig til mange anmeldelser og omtale af især Gipro.

Jeg er dog mere vild med denne; http://www.mo2parts.dk/vare/917045

Er der nogle der ved bedre, har erfaringer eller andre vise ord inden jeg køber? *ss*

Ps; jeg har elektronisk speedometer og omdrejningstæller

Glade hilsner BanditBikerBabe :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg købe gearindikator til Bandit 600?
  • #1   1. jul 2011 ja det burde være standart på mc

• #2   1. jul 2011 Ud at køre noget mere - så kommer det helt naturligt til dig... Gearindikator er noget fancy unødvendigt gejl der ser godt ud ved grillen smiley

• #3   1. jul 2011 Næh, man er vel klar over hvad gear man er i!

• #4   1. jul 2011 jeg må sku ærlig indrømme, at efter at have haft kørekort i 4 år og to forskellige cykler (ikke at jeg har kørt rigtig mange km) så er jeg da tit i tvivl om det er 5 eller 6 jeg ruller, så lige et vip med foden for at mærke efter. jeg ville egentlig også gerne have en gearindikator...

• #5   1. jul 2011 enig med Andreas. Må også ofte lige tippe efter om det er 5. eller 6. Jeg SKAL ha' mig en Gipro indikator ved lejlighed

• #6   2. jul 2011 Jeg vil også have en gipro på min Thunderace...

• #7   2. jul 2011 Jeg har en en gipro, og den er der da rar at ha, når den virker

• #8   2. jul 2011 Jeg havde også en på en ZX9R, den kom også meget forsinket med tallene, især ved nedskift!
    Men den er nu meget rar at have.........

• #9   2. jul 2011 jeg har næsten lige monteret modellen du linker til og den virker fint, den kan dog ikke helt finde ud af det hvis man holder koblingen inde.
    Men det er simpel at montere tog mig ikke lang tid.

Og efter at ha fået den på kan jeg sagtens forstå folk er glad for deres gearindikator, for så er man aldrig i tvivl om hvad gear man triller rundt i..

• #10   2. jul 2011 Har kørt MC i 21 år, sidder stadigt og rykker efter 7'ende gear, nåh ja på Teneri'ffen er det 6. I 10 år har jeg overvejet en indikator men ikke taget mig sammen. Så køb du endeligt sådan en.

• #11   2. jul 2011 "Lær din cykle at kende, så er det ikke nødvendigt" smiley
    Men ja, efter selv på 4. sæson ka jeg også nok være i tvivl en gang i mellem... Så, ja, køb en smiley
    Fin forhandler iøvrigt!

• #12   2. jul 2011 Det betyder ikke noget. Hvis du mangler omdrejninger, eller har for mange, så skifte du. Gearindicator kan man ikke bruge til noget. Og hvis du gør, så lær din mc at kende.

• #13   2. jul 2011 Har lige monteret en gipro DS på min, er jeg glad for. Kørte også tit i 6. fiskede efter 7.

• #14   2. jul 2011 Kan ikke helt se hvad man skal bruge det til hvis man har omdrejningstæller. Så ved man i hvert fald når man er i sidste gear.

Når det så er sagt, så er jeg sikker på du bliver rigtig glad for at have den på. Min første cykel var uden omdrejningstæller, og de første mange km manglede jeg det tit.

• #15   2. jul 2011 Jeg ville også rigtig gerne have det på, og så et skilt hvor der står " der er kun 5 gear" jeg sidder ofte og hugger efter 6' gear.

Jeg syntes også det virker billigt, og ville også bestille en, men jeg har ikke digital speedometer, så jeg skal også bruge den ekstra dims, til 309,- hmmmm, så jeg fortsætter med at være i tvivl.

• #16   2. jul 2011 Jeg har lige købt 2 stks af dem du linker til, som skal bruges på 2 racere. Jeg har også kørt mc/Cross i mange år, og kan stadig godt nogle gange komme i tvivl om hvilket gear jeg er i..

Jeg har været ved at kigge på montage igår, og det er ikke så svært igen. Der er 5 ledninger, og guiden er "ok" så det burde kunne monteres af en med fingrene skruet rigtigt på smiley

Btw. Så vil jeg klar anbefale Mo2Parts.dk - Han er virkelig flink, og hjælper gerne hvis du mangler noget smiley !!

• #17   2. jul 2011 jep du bliver glad for gearindikator ,dem der siger de ved præcis hvilket gear de køre i er rent pral ,de har ligeså tit været i tvivl ved lyskryds om de er nede i 1 st gear eller fisker som de skriver efter 7 gear .så køb og bliv glad

• #18   2. jul 2011 jaja, gør du bare det....

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #19   2. jul 2011 Det er standard på min GSX 650. Og jeg er rigtig glad for det.

• #20   2. jul 2011 Takker for svar.

Tendensen lader til at være noget i stil med; når du først har kørt med gearindikator vil du helst ikke undvære. Og de som "selvfølgelig altid ved hvilket gear de er i" lyver en lille smule - og har tydeligvis aldrig prøvet at have en god gerarindikator ;0)

Til dem kan jeg også lige tilføje, at det kan være lidt svært når ens speedometer smider rundt med tal fra 0 til 240 hurtigere end man kan blinke med øjnene - og omdrejningstælleren suser rundt som Roadrunner på speed.. Det skal laves - jeg ved det godt......

Anyways, jeg er dejligt overbevist - tak allesammen. Især til Martin H, da du netop har købt de samme - og til Mr. T som netop har monteret den uden videre besvær.
    Nu skal jeg blot finde ud af hvor sådan en grim lille dims bedst kan placeres på min nøgne cykel *s*

• #21   2. jul 2011 jeg kan godt se at jer der tøffer afsted med 5 gear og kæmpe spring imellem dem ved hvilket gear i er i fordi i har "lært" cyklen at kende..

Men når man har 6 gear der ligger supertæt op ad hinanden og der er kun 1k omdrejninger forskel ved gear skifte, så bliver man sgu i tvivl! Især hvis man pisker rundt på bane eller i hårnåle i bjergene!

• #22   3. jul 2011 Velbekomme smiley du kan forresten se min monteret på et af mine billeder, og skriv bare en besked hvis det driller med monteringen smiley

• #23   3. jul 2011 - BanditBikerBabe K -

Må jeg komme med et foreslag. Monter den evt. i inderlommen, så skæmmer den ikke udseenet af din mc smiley

Måske ikke så praktisk, men what the hell smiley

Lad mig lige vide hvordan det går, jeg går nemlig selv i samme overvejelser men er lidt skræmt af udseenet på gear indikatorene. Der er sku lidt lego-klods over dem. smiley

• #24   3. jul 2011 Peter > ike en dårlig ide, eller.. øh... ;-D

Will do - men hvis du tjekker str. på dem, så er de jo heldigvis dejlig små..

HEY - everybody loves LEGO :-))

• #25   3. jul 2011 Jeg kunne godt lide at vide, hvad det er for en Bandit 600, der accelererer fra 0 til 240 på et øjeblink!

• #26   3. jul 2011 Kasper K > prøv at læse hvad jeg skriver en ekstra gang...ellers skærer jeg det lige ud i pap her;

"Det skal laves - jeg ved det godt"

Dette burde tydeligt indikere at det er fordi det er defekt...........

• #27   3. jul 2011 - BanditBikerBabe K -

Hvad snakker du om, alle og enhver ved at en bandit kommer fra 0 til 240 på et øjeblik. smiley

• #28   3. jul 2011 Peter > hehhee, nårh ja - på de gode solskinsdage gør den selvfølgelig smiley

• #29   6. jul 2011 Flere med manglende motorøre her!

(link fjernet)

• #30   6. jul 2011 Tak for linket - der er mange gode svar nedenunder den total overflødige artikel, som kun overbeviser mig endnu mere om at en gearindikator er en rar ting at have.

Kommentér på:
Skal jeg købe gearindikator til Bandit 600?

Annonce