1.730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Knallert-jagt Knallert-jagt

Jeg har lige set i TV at politiet har fået fat i et lille mobilt rullefelt, for præcist at kunne måle en knallerts potentielle topfart.. MEN er det ikke sådan at man på et rullefelt får en meget urealistisk måling af topfart? Altså en væstentlig højere måling? I så fald kunne man mene at en måling af en knallert er ligeledes for høj..
Hvad mener I derude??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knallert-jagt
  • #1   27. okt 2008 jeg mener at de jo nok skal få et billede af om den ER tunet eller ej . og jeg er sikker på de har udstyr til at tjekke det efter 100% efter en begrundet mistanke .
    men de rullefelt har de nu haft i et års tid efterhånden .


  • #2   27. okt 2008 men jeg mener så også at det ikke hjælper en skid . vi tunede vores knallert og de tuner deres . og sådan vil det billede nok altid se ud .

  • #3   27. okt 2008 den holder sikkert fint nok til at de kan ringe efter falck og smide scooteren en tur omkring synshallen eller hvad de nu gør med sån en, det er jo bare en måde at kunne holde knejterne op på at den KAN køre for stærkt


    Kim.


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2008

    MC-er: 1 Svar: 19
    #4   27. okt 2008 (-: (præsi)(dækmanden) .


    Præcis.

    Og de felter holder ikke en meter, der er jo ingen modstand. Så en std. scooter kan snildt komme op på over 80 efter de felter :S


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2008

    MC-er: 1 Svar: 19
    #5   27. okt 2008 Nu snakker jeg ikke om scootere med skiver, men hvor skiverne er taget. Og nej, det tæller fandme ikke som tuning.

    Og en scooter kører ca. 60 std. UDEN skiver. Og der er ingen modstand i de felter som panserne kører rundt med.
    Så scooteren kommer til og tage en hel del flere omdr. end den ville ha gjort på vejen.


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2008

    MC-er: 1 Svar: 19
    #6   27. okt 2008 Men fuck it. De bruger dem jo i store træk for og se hvor kvik den er.
    Men man er jo heller ikke i tvivl når man hører en scooter som har cylinder olign.


  • #7   27. okt 2008 tror da ikke der er modsatand i de små rullefelter.... og så kan selv en cykel jo køre stærkt!!!

  • #8   27. okt 2008 mon ikke der er taget højde for den fejlvisning der vil vise sig . eller tror i seriøst at politiet slet ikke aner hvad de har med at gøre !! .


  • #9   27. okt 2008 Cartman - Mi6!
    Doddeltmoral er ikke dobbellt så godt, jeg kan godt huske hvordan jeg selv var, derfor siger jeg heller ingenting til at min søns scooter kører 80-90 kmt. om det så er rigtigt eller forkert
    Mvh. Jørgen


  • #10   27. okt 2008 Jeg tænker bare at det ikke er sikkert at der er taget højde for det med rullefeltets "evne" til at få knallerten til at køre urealistisk hurtigt..

  • #11   27. okt 2008 Og mht om jeg synes at det er i orden eller ej at tune sin knallert, er slet ikke aktuelt i spørgsmålet..
    Min Yamaha 4 gears kørte sg 130 km/t da jeg købte den og den del af ungdommen har vel ikke ændret sig..


  • #12   27. okt 2008 Jabbekot *Oxie*

    og det tror du eller ???.
    jamen klart at man ikke har gennemtænkt sådan en bagatel ha ha ha ha ha .


  • #13   27. okt 2008 Cartman-Mi6!
    Har du ingen børn


  • #14   27. okt 2008 hele denne kampange går nu nok heller ikke ud på at snuppe dem der køre 5-10 for hurtigt . men vi ved jo nok alle at der er mange scootere der render ca 100 . og sådan en tager man ikke lige fejl af .

    mon ikke det er DER der vil blive slået ned .



  • #16   27. okt 2008 Alle knægte har vel haft en tunet knallert ( har da stadig min gamle Honda CD stående), men syntes sgu de er blevet for hurtige efterhånden.
    Vi har utroligt mange små poptrolde der kommer blæsende igennem byen på den frække side af 100kmt uden hjelm eller lys.


  • #17   27. okt 2008 Cartman-Mi6!
    Ok, Så forstår jeg det bedre, det er så nemt med andres børn!!!!


  • #18   27. okt 2008 Cartman-Mi6
    Lige mine ord
    Ps. Kører du heller aldrig for stærkt


  • #19   27. okt 2008 Cartman-Mi6!
    Ja ja, det er godt med dig, få dig nogle børn så bliver du sgu nok klogere


  • #20   27. okt 2008 Ja det kan man jo altid gøre

  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2008

    MC-er: 1 Svar: 19
    #21   27. okt 2008 - Cartman - MI6

    Du har levet et kedeligt liv !

    Du føler sikkert selv at du har haft det sjovt, men OS som ved hvad sjov er kan sq ikke følge dig, sorry.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #22   27. okt 2008 Ja jeg kørte for hurtigt på knallert dengang i de gode gamle dage - og nej jeg har ingen børn.

    Men derfor kan jeg stadig godt synes det er komplet tåbeligt at en 12-13 årig knægt kører 120 på en plastikscooter i tæt bebyggelse. Lad være med at sige det aldrig / sjældent sker, for ulykkesstatistikkerne siger jer imod.

    Jeg er også i min gode ret til at mene at børn der er store nok til at køre så stærkt på noget der styrer og bremser så ringe, er gamle nok til at kunne straffes på lige fod med voksne (monster bøde og udsættelse af kørekortet), og at de er gamle nok til SELV at skulle betale i tilfælde af en ulykke fordi forsikringen bortfalder.

    Desværre er det eneste man ser, vatpikkede forældre som dyrker og forherliger alt hvad deres kneppeaffald render rundt og laver af stupiditeter i trafikken - enten fordi de mener deres egen barndom bør overgå til de kære poder, eller simpelthen fordi de ikke tør sige dem imod.


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2008

    MC-er: 1 Svar: 19
    #23   27. okt 2008 Jeg lover dig for, at når jeg engang får en unge, så vil jeg da aldrig være den gamle nar som sætter hans begrænsninger.
    Kan da godt huske mine egne forældre. De har da aldrig kunne lide mit behov for fart og konstant spænding, men de har da aldrig gjort et seriøst forsøg på og stoppe det.

    Men stemmer da heller ikke for, men at man skal prøve og lede ham uden om hvis man har chancen. Men får ungen interessen, så vil jeg da aldrig sige nej.
    Min egen far har sq altid syntes det var sjovt og låne min scooter, for og skulle ned og hente mælk smiley


  • #24   27. okt 2008 Jeg har sku en gammel Puch Maxi, fuldkomme standard, med snavs i tank og luftfilter, rusten kæde, hængende bremser, forkert indstillet karburator, rusttæret udstødning, slap kæde, slør i krumtap, hængende choker og utæt karburator.... Den går da lige over 40, uden pedal-assistance! Men igen, jeg har aldrig haft den på felt, så det kan da godt være at luften er specielt gunstig for sådan en gammel Maxi, her i det nordsjællandske... Ja, et slag på tasken, så smider den sku et sted mellem 11,352 og 16,74 HK!

  • #26   27. okt 2008 Jeg har en kammi som er MC-betjent, og de små rullefelter virker ganske udmærket.

    En anden ting, som man skal huske er at selv om knallert evt. kan køre mere end 30 i lovlig (typegodkendt) stand, så må man stadig ikke køre mere end 30 på den, da den ikke er godkendt til det! (samme gælder forøvrigt for traktorer!)

    Thore


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #28   27. okt 2008 Da jeg købte min første knallert (Yamaha Sting), var der absolut heller ikke mangel på forslag til hvad man kunne gøre med sådan en fætter for at få den til at gennembryde lydmuren, fra min gamle far.

    Til at starte med, var følelsen af at være fri og på egne hjul, dog meget mere afgørende end at komme hurtigt frem - og jeg skulle næsten et halvt år frem i tiden før min første Yamaha 4gears DX blev tunet bare en lille smule. Problemet er at mere vil have mere, og de 50km/t blev hurtigt til 75 - 80 og 100-110 som var en naturlig øvre grænse for datidens knallerter.
    Dengang var der ikke halvt så meget gruppepres fra alle sider, som der er idag - så jeg kan skam godt forstå at forældre er bange for at deres kære små poder skal føle sig udenfor. Af samme årsag er de bange for at være "den gamle nar" når knægten kommer hjem og tuder over at naboens unger kan køre 1,1km/t hurtigere på toppen end hans egen plastikscooter.

    Indse det - nogengange er det ikke lykken af være den hurtigste maxi på havnen.


  • #29   27. okt 2008 Det er da en forælders "sure" pligt at være den gamle nar, der siger at man ikke må køre for stærkt.. Jeg skal være far til februar og glæder mig til at blive en stiv og grå reglerytter.. Mavesur?? Ja tak!! he he he

  • #30   27. okt 2008 Forældrene bør tage ansvar og lære deres børn at gøre det samme!

    At man selv har dummet sig og bragt andres liv i fare i sin ungdom er ikke nogen undskyldning for ikke at forhindre sine egne børn i at gøre samme. Spørgsmålet er bare hvor mange grænser man bør sætte uden at pakke dem helt ind i vat... De skulle jo gerne selv have mulighed for at prøve tingene af og lære af det også.

    Når det så er sagt, så kommer man imo ikke uden om at en scooter med 70+ km/t på en cykelsti og en fører på 12-15 år er dømt til at gå galt - og tilmed et potetielt mordvåben. Der er en grund til at der er lavet regler for den slags. Nemlig at man i den alder slet ikke er moden nok til selv at kunne vurdere de farer man udsætter sig selv og andre for.

    At flygte fra sit ansvar som forældre og stille alt frit er sgu ikke at gøre sine børn en tjeneste. Bare ærgeligt at nogle først finder ud af det når deres børn har invalideret dem selv eller et andet menneske for resten af deres dage.


  • #31   27. okt 2008 I paragrafferne står der noget om hvor hurtigt en scooter må kunne køre på en rullefelt, mener det er noget med en 40-50km/t
    Der var fornyligt ratcia på den skole hvor jeg bedriver min hverdag, der var snittet noget der lignede 38 for en lovlig scooter på rullefeltet, mens de holdt op med at måle den hurtigste da den var kommet over 90, 65procent af knallerterne var desuden ulovlige.
    Det indtryk jeg får når jeg ser folk på de ulovlige scootere er at 90 procent har taget begrænsningerne, og køre de der 60-70 stykker på lige vej som dyret ny kan i pæn fordragelighed. De sidste 10 % var så de hjernedøde idioter som kørre med hjelmen mellem benene og banker den af med 90 gennem byen i zik zag mellem børnehavebørn og pentionister!
    Jeg vil mene at det mest fair ville være at lade knallerterne kunne køre hvad de kunne, altså en 60 stykker, og så lade dem køre ude på vejen, i stedet for på cykkelstierne.
    Jeg tror ikke så mange vil være interesseret i at tune lordet, og folk i byen ville måske bedre kunne nøjes med en scooter end en bil.


  • #32   27. okt 2008 der er vel heller ikke tale om dobbelt moral ved at sætte grnser for sine børn . ja vi har vel selv lavet noget lort . men pludselig voksede vi op og blev klogere . eller det må man da håbe .

    jeg kan da godt gå med til at der bliver prøvet grænser . det er jo naturligt , men man står til ansvar over for sine handlinger . også selv om man er barn . ellers så lære de sku ikke right vs wrong .


  • #33   27. okt 2008 Man må heller ikke glemme, at trafikken har udviklet sig temmelig kraftigt, siden man lå og høvlede rundt på knallert.
    Men uanset hvad, har man et ansvar som forælder, til at sørge for, at sine poder udvikler sig til ansvarsfulde samfundsborgere, med respekt for demokratiet og dets spilleregler, deriblandt loven i alle dens afskygninger!
    Men ok, hvis man synes, at det er helt i orden, at den kommende modtager af arvegodset i stedet skal afdrage på en milliongæld, fordi han netop med 110 km/t har braget gennem et børnehaveoptog på sin gennemtunede knallert, så fint med mig!


  • #34   27. okt 2008 De kan ike bruge de rullefelter til en skid.

    Lad os tage et eksembel som f.eks. en Aprilia RS50. UDemærket knallert45 med 6 gear. Den er ikke gearet ned, men udenlukkende droslet til udstødningen så den ikke kan komme af med liften. Den går ikke en dag over 50 km/t på landevejen, da den er for sløv. Men kommer den på et rullefelt uden modstand, så vil den godt kunne arbejde sig op i omdrejninger, og derfor vil en helt lovlig udgave af den mådel, snildt kunne vise 70-80 km/t på deres rullefelter!

    Der var en i fjernsynet tidligere idag med en helt lovlig scooter45 som de målte til 65 km/t. Det holder jo ikke. Skal de have en realistisk måling på den måde, så skal de have e 200 kg rulle i rullefletet!


  • #36   27. okt 2008 Er det ikke en akademisk situation?? Se sådan her på det:

    først blæser man i et alkometer - det indikerer, hvis der er et problem. Derefter verificeres det med en Valideret analyse af en blodprøve.

    , hvorfor skulle dette princip ikke kunne benyttes i andre sammenhænge med en anden indikator??


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 35
    #37   27. okt 2008 De nye knallertrullestande, som alle politikredsene nu har fået, er lavet med et specielt blæsehjul indbygget, der efterligner vindmodstanden og et par ruller ligesom i en bremserullestand og nogle elektriske kredsløb, der efterligner rullemodstanden. Hele apparatet har så været efterprøvet igen og igen, og retssystemet har nu accepteret producentens godkendelse hos Teknologisk institiut for dens virkemåde, og at den er så præcis, som tallene nu viser.

    Viser den i en måling 45,6 km/t., skal det rundes ned til 45 km/t., hvorfra der yderligere skal trækkes 1 km/t., som er apparatets tolerance, hvorfor man står tilbage med en måling på 44 km/t.

    Formålet med apparatet er nok til dels at undgå de farlige knallertjagter, hvor man nu blot kan møde op på diverse samlingssteder og tage samtlige knallerter igennem. Stille og fredeligt og stimulerende for færdselssikkerheden.

    De nye regler er iøvrigt kort beskrevet i færdselslovens nye paragraf 133a.


  • #38   27. okt 2008 Cartman:

    Jeg ved ikke om du har store børn, men du har angiveligt alderen til at have det:-)

    Jeg lovede en gang mig selv, at jeg aldrig ville glemme, hvad jeg lavede som 15 årig.

    Man kan lægge nogle gruindlæggende begreber om ret og fejl, skidt og godt i børn, mens de er relativt små. Sidder disse ting ikke fast, når ungerne bliver 13-14 år gamle, så har man som forældr en anden opgave. Den består i at forstå, at hvis ungerne vil et eller andet, så vil de det - uafhængigt af, hvad du så mener. Hvis du så vil sikre ungerne, så deltager du sammen med dem og forklarer og tilsikrer, at de mest risikable ideer bliver påvirket.

    Hvis du afviser ungernes ønsker blindt og bare fordømmer tåbeligheder, så bliver du den allersidste, der hører om det - og det er som forældr en rigtig skidt situation at stå i.

    I praksis har dette betydet, at min knægt har haft et par meget hurtige scootere, men de har altid kunnet bremse. De har heller aldrig kørt 80 kmt på en cykelsti! Han er heller aldrig røget seriøst på røven med dem, for har har kørt MC med sin gamle far siden han kunne nå fodhvilerne og lært spillets regler i trafikken.

    På samme måde har mine unger heller aldrig oplevet forbud mod sprut, men derimod har de fået lov at drikke en genstand eller to her i huset. Vil de drikke, så drikker de, og dset ser jeg hellere fremme i lyset iunder kontrollerbare former end i smug ude i hækken.

    Til sammen har det medført, at ikke en gang trædecyklerne kan køre med en brandert på.

    Nøglen i dette er at vise ungerne, at man deltager i deres liv, ikke bare at fordømme de handlinger man ikke kan lide.


  • #39   27. okt 2008 Knud ( Vestegnen ) J
    Jeg må sige at det er noget af det mest fornuftige jeg har set i aften, min knægt har 2 scootere, en til gaden og en til banerace den til banen er til læderdragt støvler handsker og selvfølgelig hjælm, den går 100+ kmt. og den gør at det som foregår på gaden er meget mere afdæmpet men stadig ikke lovligt, men rimeligt kontroleret, og ikke noget harsederet på fortove og i gågade, og det mener jeg er bedre end bare nægte alt ulovligt og så tro på at det bliver overholdt


  • #40   27. okt 2008 Jeg har ikke læst alle indlæggene, men synes det er en god debat. Selvfølgelig har jeg selv kørt ulovligt. I en tid hvor der ikke var så meget trafik. Jeg har selv været med til at lave knægtens Derbi ulovlig, men har nu fortrudt, og har så sent som idag lavet den lovlig igen.
    Havde en god snak med ham, først det sædvanlige med politiet er ude nu o.s.v. Så sagde jeg at jeg elskede ham for meget til at han skal ende som grøntsag, så var han sgu med på den! Fedt! Det kan godt være den kører lidt hurtigere når det bliver forår igen, men jeg kan sgu ikke lide det i den her mørke glatte tid. Daniel er blevet 16 i onsdags.


  • #41   27. okt 2008 Synes fanme også tendensen er at en stor del af de scootere jeg ser i dag, ingen lys har på !!! Det er sku da lige så farligt !!! Har sku været ved at køre et par stykker ned efterhånden på den bekostning.....



  • #42   17. jan 2009 Til det med at rullefelter er upræcist. Så siger de også at hvis scooteren køre over 46km/t på feltet, så napper de den. Ellers ikke.

Kommentér på:
Knallert-jagt

Annonce