1.730 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
38 Svar
Knallert-jagt Knallert-jagt
Jeg har lige set i TV at politiet har fået fat i et lille mobilt rullefelt, for præcist at kunne måle en knallerts potentielle topfart.. MEN er det ikke sådan at man på et rullefelt får en meget urealistisk måling af topfart? Altså en væstentlig højere måling? I så fald kunne man mene at en måling af en knallert er ligeledes for høj..
Hvad mener I derude??
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
men de rullefelt har de nu haft i et års tid efterhånden .
dec 2005
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Kim.
mar 2008
MC-er: 1 Svar: 19
Præcis.
Og de felter holder ikke en meter, der er jo ingen modstand. Så en std. scooter kan snildt komme op på over 80 efter de felter :S
mar 2008
Og en scooter kører ca. 60 std. UDEN skiver. Og der er ingen modstand i de felter som panserne kører rundt med.
Så scooteren kommer til og tage en hel del flere omdr. end den ville ha gjort på vejen.
mar 2008
Men man er jo heller ikke i tvivl når man hører en scooter som har cylinder olign.
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
dec 2005
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
Doddeltmoral er ikke dobbellt så godt, jeg kan godt huske hvordan jeg selv var, derfor siger jeg heller ingenting til at min søns scooter kører 80-90 kmt. om det så er rigtigt eller forkert
Mvh. Jørgen
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
okt 2004
Min Yamaha 4 gears kørte sg 130 km/t da jeg købte den og den del af ungdommen har vel ikke ændret sig..
dec 2005
og det tror du eller ???.
jamen klart at man ikke har gennemtænkt sådan en bagatel ha ha ha ha ha .
maj 2007
Har du ingen børn
dec 2005
mon ikke det er DER der vil blive slået ned .
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 49
Vi har utroligt mange små poptrolde der kommer blæsende igennem byen på den frække side af 100kmt uden hjelm eller lys.
maj 2007
Ok, Så forstår jeg det bedre, det er så nemt med andres børn!!!!
maj 2007
Lige mine ord
Ps. Kører du heller aldrig for stærkt
maj 2007
Ja ja, det er godt med dig, få dig nogle børn så bliver du sgu nok klogere
maj 2007
mar 2008
Du har levet et kedeligt liv !
Du føler sikkert selv at du har haft det sjovt, men OS som ved hvad sjov er kan sq ikke følge dig, sorry.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
Men derfor kan jeg stadig godt synes det er komplet tåbeligt at en 12-13 årig knægt kører 120 på en plastikscooter i tæt bebyggelse. Lad være med at sige det aldrig / sjældent sker, for ulykkesstatistikkerne siger jer imod.
Jeg er også i min gode ret til at mene at børn der er store nok til at køre så stærkt på noget der styrer og bremser så ringe, er gamle nok til at kunne straffes på lige fod med voksne (monster bøde og udsættelse af kørekortet), og at de er gamle nok til SELV at skulle betale i tilfælde af en ulykke fordi forsikringen bortfalder.
Desværre er det eneste man ser, vatpikkede forældre som dyrker og forherliger alt hvad deres kneppeaffald render rundt og laver af stupiditeter i trafikken - enten fordi de mener deres egen barndom bør overgå til de kære poder, eller simpelthen fordi de ikke tør sige dem imod.
mar 2008
Kan da godt huske mine egne forældre. De har da aldrig kunne lide mit behov for fart og konstant spænding, men de har da aldrig gjort et seriøst forsøg på og stoppe det.
Men stemmer da heller ikke for, men at man skal prøve og lede ham uden om hvis man har chancen. Men får ungen interessen, så vil jeg da aldrig sige nej.
Min egen far har sq altid syntes det var sjovt og låne min scooter, for og skulle ned og hente mælk
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 489
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
En anden ting, som man skal huske er at selv om knallert evt. kan køre mere end 30 i lovlig (typegodkendt) stand, så må man stadig ikke køre mere end 30 på den, da den ikke er godkendt til det! (samme gælder forøvrigt for traktorer!)
Thore
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
Til at starte med, var følelsen af at være fri og på egne hjul, dog meget mere afgørende end at komme hurtigt frem - og jeg skulle næsten et halvt år frem i tiden før min første Yamaha 4gears DX blev tunet bare en lille smule. Problemet er at mere vil have mere, og de 50km/t blev hurtigt til 75 - 80 og 100-110 som var en naturlig øvre grænse for datidens knallerter.
Dengang var der ikke halvt så meget gruppepres fra alle sider, som der er idag - så jeg kan skam godt forstå at forældre er bange for at deres kære små poder skal føle sig udenfor. Af samme årsag er de bange for at være "den gamle nar" når knægten kommer hjem og tuder over at naboens unger kan køre 1,1km/t hurtigere på toppen end hans egen plastikscooter.
Indse det - nogengange er det ikke lykken af være den hurtigste maxi på havnen.
okt 2004
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
At man selv har dummet sig og bragt andres liv i fare i sin ungdom er ikke nogen undskyldning for ikke at forhindre sine egne børn i at gøre samme. Spørgsmålet er bare hvor mange grænser man bør sætte uden at pakke dem helt ind i vat... De skulle jo gerne selv have mulighed for at prøve tingene af og lære af det også.
Når det så er sagt, så kommer man imo ikke uden om at en scooter med 70+ km/t på en cykelsti og en fører på 12-15 år er dømt til at gå galt - og tilmed et potetielt mordvåben. Der er en grund til at der er lavet regler for den slags. Nemlig at man i den alder slet ikke er moden nok til selv at kunne vurdere de farer man udsætter sig selv og andre for.
At flygte fra sit ansvar som forældre og stille alt frit er sgu ikke at gøre sine børn en tjeneste. Bare ærgeligt at nogle først finder ud af det når deres børn har invalideret dem selv eller et andet menneske for resten af deres dage.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Der var fornyligt ratcia på den skole hvor jeg bedriver min hverdag, der var snittet noget der lignede 38 for en lovlig scooter på rullefeltet, mens de holdt op med at måle den hurtigste da den var kommet over 90, 65procent af knallerterne var desuden ulovlige.
Det indtryk jeg får når jeg ser folk på de ulovlige scootere er at 90 procent har taget begrænsningerne, og køre de der 60-70 stykker på lige vej som dyret ny kan i pæn fordragelighed. De sidste 10 % var så de hjernedøde idioter som kørre med hjelmen mellem benene og banker den af med 90 gennem byen i zik zag mellem børnehavebørn og pentionister!
Jeg vil mene at det mest fair ville være at lade knallerterne kunne køre hvad de kunne, altså en 60 stykker, og så lade dem køre ude på vejen, i stedet for på cykkelstierne.
Jeg tror ikke så mange vil være interesseret i at tune lordet, og folk i byen ville måske bedre kunne nøjes med en scooter end en bil.
dec 2005
jeg kan da godt gå med til at der bliver prøvet grænser . det er jo naturligt , men man står til ansvar over for sine handlinger . også selv om man er barn . ellers så lære de sku ikke right vs wrong .
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Men uanset hvad, har man et ansvar som forælder, til at sørge for, at sine poder udvikler sig til ansvarsfulde samfundsborgere, med respekt for demokratiet og dets spilleregler, deriblandt loven i alle dens afskygninger!
Men ok, hvis man synes, at det er helt i orden, at den kommende modtager af arvegodset i stedet skal afdrage på en milliongæld, fordi han netop med 110 km/t har braget gennem et børnehaveoptog på sin gennemtunede knallert, så fint med mig!
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Lad os tage et eksembel som f.eks. en Aprilia RS50. UDemærket knallert45 med 6 gear. Den er ikke gearet ned, men udenlukkende droslet til udstødningen så den ikke kan komme af med liften. Den går ikke en dag over 50 km/t på landevejen, da den er for sløv. Men kommer den på et rullefelt uden modstand, så vil den godt kunne arbejde sig op i omdrejninger, og derfor vil en helt lovlig udgave af den mådel, snildt kunne vise 70-80 km/t på deres rullefelter!
Der var en i fjernsynet tidligere idag med en helt lovlig scooter45 som de målte til 65 km/t. Det holder jo ikke. Skal de have en realistisk måling på den måde, så skal de have e 200 kg rulle i rullefletet!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
først blæser man i et alkometer - det indikerer, hvis der er et problem. Derefter verificeres det med en Valideret analyse af en blodprøve.
, hvorfor skulle dette princip ikke kunne benyttes i andre sammenhænge med en anden indikator??
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 35
Viser den i en måling 45,6 km/t., skal det rundes ned til 45 km/t., hvorfra der yderligere skal trækkes 1 km/t., som er apparatets tolerance, hvorfor man står tilbage med en måling på 44 km/t.
Formålet med apparatet er nok til dels at undgå de farlige knallertjagter, hvor man nu blot kan møde op på diverse samlingssteder og tage samtlige knallerter igennem. Stille og fredeligt og stimulerende for færdselssikkerheden.
De nye regler er iøvrigt kort beskrevet i færdselslovens nye paragraf 133a.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg ved ikke om du har store børn, men du har angiveligt alderen til at have det:-)
Jeg lovede en gang mig selv, at jeg aldrig ville glemme, hvad jeg lavede som 15 årig.
Man kan lægge nogle gruindlæggende begreber om ret og fejl, skidt og godt i børn, mens de er relativt små. Sidder disse ting ikke fast, når ungerne bliver 13-14 år gamle, så har man som forældr en anden opgave. Den består i at forstå, at hvis ungerne vil et eller andet, så vil de det - uafhængigt af, hvad du så mener. Hvis du så vil sikre ungerne, så deltager du sammen med dem og forklarer og tilsikrer, at de mest risikable ideer bliver påvirket.
Hvis du afviser ungernes ønsker blindt og bare fordømmer tåbeligheder, så bliver du den allersidste, der hører om det - og det er som forældr en rigtig skidt situation at stå i.
I praksis har dette betydet, at min knægt har haft et par meget hurtige scootere, men de har altid kunnet bremse. De har heller aldrig kørt 80 kmt på en cykelsti! Han er heller aldrig røget seriøst på røven med dem, for har har kørt MC med sin gamle far siden han kunne nå fodhvilerne og lært spillets regler i trafikken.
På samme måde har mine unger heller aldrig oplevet forbud mod sprut, men derimod har de fået lov at drikke en genstand eller to her i huset. Vil de drikke, så drikker de, og dset ser jeg hellere fremme i lyset iunder kontrollerbare former end i smug ude i hækken.
Til sammen har det medført, at ikke en gang trædecyklerne kan køre med en brandert på.
Nøglen i dette er at vise ungerne, at man deltager i deres liv, ikke bare at fordømme de handlinger man ikke kan lide.
maj 2007
Jeg må sige at det er noget af det mest fornuftige jeg har set i aften, min knægt har 2 scootere, en til gaden og en til banerace den til banen er til læderdragt støvler handsker og selvfølgelig hjælm, den går 100+ kmt. og den gør at det som foregår på gaden er meget mere afdæmpet men stadig ikke lovligt, men rimeligt kontroleret, og ikke noget harsederet på fortove og i gågade, og det mener jeg er bedre end bare nægte alt ulovligt og så tro på at det bliver overholdt
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Havde en god snak med ham, først det sædvanlige med politiet er ude nu o.s.v. Så sagde jeg at jeg elskede ham for meget til at han skal ende som grøntsag, så var han sgu med på den! Fedt! Det kan godt være den kører lidt hurtigere når det bliver forår igen, men jeg kan sgu ikke lide det i den her mørke glatte tid. Daniel er blevet 16 i onsdags.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Knallert-jagt