15. feb 2008 Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
"Ret og Pligt" d.24-3,sygedagpengesag {{forumTopicSubject}}
- For evt. interesserede, så har jeg i dag modtaget en mail fra radioens p1 "Ret og Pligt"s socialrådgiver Susanne Lyngsø. Hvor hun skriver at mit spørgsmål, vedr. mine sygedagpenge beløb og, utilfredshed over kommune`s afgørelse, bliver taget op i programmet næste mandag d. 24 marts kl. 14.03.
Sagen ligger hos ankenævnet, da kommunen slet ikke ville forholde sig til, en § på Retsinfo.dk - som jeg er overbevist om, kunne være brugt i min sag.
Sagen handler om, at jeg har fået sygedagpenge for 33 timer, indtil jeg d. 7 januar, begyndte en ny uddannelse - Jeg havde i 3.5 uge før sygemeldingen været på 33 timer, for at se om jeg bedre kunne holde til, at blive i malerfaget. Reglen på Retsinfo.dk, siger at, hvis man i de sidste 4 uger før sygemeldingen, har haft anderledes timeantal, så skal beregningen af sygedagpenge, ske efter 13 ugers reglen. Havde kommunen gjort dette, havde jeg fået fuld sygedagpengebeløb.
- Jeg har sammen med mailen idag også modtaget "Ret og Pligt"s svar - og det var positivt.
Skulle andre sidde med lignende sager kan jeg kun anbefale at I bruger Retsinfo.dk,og forsøger at få jer en fair behandling.
- Hvordan sagen ender, ved jeg selvfølgelig først, når Ankenævnet har talt.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
Men også samtidig "spændende" på sin måde ,0))
- Men omvendt synes jeg også, at vi alle skal have lov til at holde på vores "ret", når vi mener vi har ret - indtil andet bliver bevist.
"Ret og Pligt" d.24-3,sygedagpengesag