1.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

"Ret og Pligt" d.24-3,sygedagpengesag "Ret og Pligt" d.24-3,sygedagpengesag

- For evt. interesserede, så har jeg i dag modtaget en mail fra radioens p1 "Ret og Pligt"s socialrådgiver Susanne Lyngsø. Hvor hun skriver at mit spørgsmål, vedr. mine sygedagpenge beløb og, utilfredshed over kommune`s afgørelse, bliver taget op i programmet næste mandag d. 24 marts kl. 14.03.

Sagen ligger hos ankenævnet, da kommunen slet ikke ville forholde sig til, en § på Retsinfo.dk - som jeg er overbevist om, kunne være brugt i min sag.

Sagen handler om, at jeg har fået sygedagpenge for 33 timer, indtil jeg d. 7 januar, begyndte en ny uddannelse - Jeg havde i 3.5 uge før sygemeldingen været på 33 timer, for at se om jeg bedre kunne holde til, at blive i malerfaget. Reglen på Retsinfo.dk, siger at, hvis man i de sidste 4 uger før sygemeldingen, har haft anderledes timeantal, så skal beregningen af sygedagpenge, ske efter 13 ugers reglen. Havde kommunen gjort dette, havde jeg fået fuld sygedagpengebeløb.

- Jeg har sammen med mailen idag også modtaget "Ret og Pligt"s svar - og det var positivt.

Skulle andre sidde med lignende sager kan jeg kun anbefale at I bruger Retsinfo.dk,og forsøger at få jer en fair behandling.

- Hvordan sagen ender, ved jeg selvfølgelig først, når Ankenævnet har talt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Ret og Pligt" d.24-3,sygedagpengesag
Kommentér på:
"Ret og Pligt" d.24-3,sygedagpengesag

Annonce