{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Her er så lidt statestik:) {{forumTopicSubject}}

Islam hæmmer integration og er skyld i overrepræsentation i kriminalstati­stikkerne - og Københavns Kommune vender det blinde øje til denne kendsgerning.

Det er det kontroversielle budskab i bogen 'Blandt kriminelle muslimer', der udkommer i næste uge.

Bogen er skrevet af psykolog Nicolai Sennels, som indtil sidste år arbejdede på Københavns Kommunes sikrede instititution for kriminelle unge, Sønderbro. Det skriver metroXpress.

For lidt pisk og for meget gulerod
Nicolai Sennels kritiserer kommunen for at drive en politik med for meget gulerod og for lidt pisk i indsatsen over for unge med muslimsk baggrund.

"Det er tabu, men det er et faktum, at kulturen og religionen betyder noget. Kriminelle unge med muslimsk baggrund oplever den danske pædagogik, de møder på de sikrede institutioner, skoler og andre institutioner, som svag. Den lægger op til selvrefleksion, men det forstår de ikke. De opfatter det, som om de ikke får nogen straf, og dermed mister de respekten for behandlingssystemet," siger Nicolai Sennels til metroXpress.

Vil åbne politikernes øjne
Han skyder skylden på opdragelsen i muslimske familier, der lægger vægt på konsekvens, tradition og religion. Han håber, at bogen kan åbne øjnene hos politikere og i behandlingssystemet.

Integrationskonsulent Manu Sareen giver Nicolai Sennels delvist ret.

"Sociale forhold kan forklare størstedelen af overrepræsentationen i kriminalitet, men kulturen har også en betydning. For eksempel at mange indvandrerforældre lader deres drengebørn være ude på gaderne til langt ud på natten, hvor de begår hærværk og anden kriminalitet. Der er det vores pligt som samfund at lære disse forældre at opdrage deres børn," siger Manu Sareen, der dog mener, at Nicolai Sennels laver en uholdbar sammenkobling mellem islam og kriminalitet.

Uenighed om udviklingen
Jan Andreasen (S), medlem af integrationsudvalget i Københavns Kommune, erkender, at kommunen gennem en årrække har negligeret de kulturelle problemer:

"Men de seneste tre år har vi fået knækket den negative kurve, og vi er helt med på, at der kan være brug for en mere konsekvent pædagogik på de sikrede institutioner."

Nicolai Sennels afviser, at kurven skulle være knækket.

"Faktum er, at andelen af indvandrere blandt ungdomskriminelle i hovedstaden steg fra 56 procent i 2007 til 67 procent i 2008," siger han.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Her er så lidt statestik:)
  • #1   18. dec 2011 Manden har muligvis ret, men at bruge 3/4 år gamle tal virker lidt amatøragtigt i mine øjne. Mener iøvrigt ikke man skal give Islam skylden men nærmere de unges forældre.

• #2   18. dec 2011 Statistikken skal sgu da lige være tilgængelig inden man kan bruge den, 9 mdr er da meget fair, og kan ikke kaldes gamle tal.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   18. dec 2011 Henrik C: Er det en tilfældighed at din MC er rød? Hvor naiv har man lov at være... jøsses!

• #4   18. dec 2011 Man kunne vel osse have lov at spørge hvor dum har man lov at være ...

Hvis det var religionen som gjore udslaget så ville det vel gælde ALLE muslimer, osse dem som har en grøntforretning eller et pizzaria eller for den sags skyld et ganske alm job ... osv..

Nææ som Henrik skriver så skal man nok mest af alt rette blikket mod forældrene.

• #5   18. dec 2011 Hold nu kæft en latterlig kommentar, Hans!
    Og nej, jeg stemmer ikke rødt...

Det er stadig et problem for mange unge af anden etnisk baggrund at de skal følge deres egen religion og kultur, når de er hjemme og danske, når de er ude... Jeg ved det, da jeg har haft en del samtaler med de unge i forbindelse med mit job...

Islam har absolut intet med det at gøre..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#6   18. dec 2011 @Jabbekot: Min kommentar er bestemt ikke mere latterlig end den naive holdning der udvises ift. *VORES* problem! Jeg kan ikke mindes, at jeg har peget på Islam som årsag, vel? Måske jeg skal bøje det ud i naivt neonlys; Kulturforskelle - og i det kan du finde mange underpunkter! Tolerance skal bestemt være tilstede... men naiv, nej tak!

• #7   18. dec 2011 Hans, din kommentar blev kun latterlig af din sammenligning af en farven på en mands motorcykel og hans eventuelle politiske overbevisning.. Jeg håber da i hvert fald ikke, at jeg har noget tilfælles med dig i den retning, bare fordi vi begge kører Kawa ;o)

I øvrigt har jeg heller ikke nævnt, at du skulle have noget særligt imod Islam?? Det var bare en sidebemærkning til Jakob's første indlæg...

• #8   18. dec 2011 Islam er også en faktor.

Ligesom man hævder at vores kultur er formet at kristendom, så er muslimers kultur formet af islam.

Når man læser koranen, er det tydeligt at der noget/nogen der skal respekteres, og også noget/nogen der ikke skal - Allahs åbenbarede ord er bestemt ikke gavnligt når det handler om fredelig sameksistens med folk af en anden observans.

Når man generation efter generation er indpodet at denne bog er den eneste og eviggyldige sandhed, er der jo ikke langt til at hærge de vantros enemærker, uden de store skrupler.

Respekten for dem der ikke har samme tro, kan ikke undgå at blive udvandet, og selvom nogle vil hævde at der ikke er direkte sammenhæng mellem islam og kriminalitet, så kan det had og "os mod dem" dogmet der helt åbentlyst ligger i koranen, ikke undgå at påvirke holdningen hos mange af de mennesker der bekender sig til det.

Ved Gellerupparken, står 2 skulpturer af islams fem søjler.
    Og i det område af den del af landet jeg bor i, med den højeste frekvens af hærværk - er det påfaldende, at de ikke er blevet rørt overhovedet. Det har de tilsyneladende respekt for.
    Det giver også et hint om at der er forskel på folk, - havde det været granitkors i stedet, vil jeg vædde en hel stang wienerbrød på at de ville være "grafittifarvede" i løbet af et splitsekund.

At der så alligevel er mange muslimer der er i stand til at se bort fra det had som koranen lægger op til, skal vi jo bare være glade for.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   18. dec 2011 @ Jabbekot: Du må åbenbart føle dig ramt eller mene, at fordi man kører på en rød MC, så er man politisk i den retning... hvorfor forsvare? Og undskyld, hvad latterligt er der i det? Og hvorfor gå efter benet, når det handler om kulturforskelle og den naive indstilling der er så udpræget i visse kredse? Det er efterhånden sådan, at hvis man påråber "et problem", så udråbes man til latterlig, medlem af DF eller racist.

Jeg har rejst meget og har altid ydet den fulde respekt for det folkeslag jeg har været gæst hos. Jeg følger deres regler, skikke og kulturforskelle. Jeg vil ikke udnævne religion som en synder. Det er blot én faktor. Jeg anser kulturforskellen og manglende respekt for den største synder - og her finder jeg desværre en alt for stor naiv holdning hos mange.

Har du en brugbar, konstruktiv kommentar eller måske spædt forsøg på problemløsning ift. trådstarters indlæg - eller er det "bare for latterligt" at ytre sig om?

• #10   19. dec 2011 Allan(Kolding) R, undskyld min tegnsætning mente selvfølgelig 3-4 år , håber du også har læst artiklen så vi udtaler os samme indlæg.

Hans GTR1400 ! Jeg er ikke ejer af en rød prototype mc - Hvor naiv har man lov at være... jøsses! Det er et PROFILBILLED! Jøsses!!!!!

Kommentér på:
Her er så lidt statestik:)

Annonce