4.483 visninger
|
Oprettet:
Motor går ud {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen jeg har et lille problem med min VS 750 den går ud fra tid til anden i 1 gear både ved nedgearing og fra neutral til 1 gear det er vildt irreterene nogen ideer hvad der kan være galt ?
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 71
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 947
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Nej jeg tror hun bare trænger til lidt opmærksomhed og ikke mindst lange køreture ligesom os andre hehe iguder jeg er træt af vinter.
Det bliver 4 sæson på hende nu har kørt 31000km ialt problemet startede sidste år men det er ireglen intet problem jeg skal bare være opmærksom på at hun kan finde på det, for hun har aldrigt kørt bedre end nu.
Forresten har i været inde på min hjside ? i er altid velkommen og tak for svar .mvh John
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Grunde til at jeg spørger er, at mange mennesker faktisk har deres V2 til at gå for lavt i tomgang. Når man så slipper gassen, vil motorens inerti medføre, at maskine for et lille skud federe blanding, hvilket får omdrejningstallet til kortvarigt at falde lidt. Går den så lidt lavt i forvejen, går den ud!
Det kan simpelthen også skyldes kulden, så maskinen simpelthen ikke er ordentlig varm.
NB! husk lige at lade maskinens tomgang være høj nok til at den også smører knaster og ventiler. V2 erne kan sagtens gå i tomgang, der er så lav, at det bliver et problem at presse olie helt op.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg kan et lille kunstgreb, der fastholder synkronisering meget bedre, men så kan du ikke længere frit lege med tomgangsskruen. Boer du i farvandet (Sjælland) skal jeg gerne modificere den i sommer.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
1000 tak for tilbudet det er bestemt ikke udelukket og især om sommeren, så ville jeg have mit gode telt med, og køre lidt rundt, jeg har aldrig kørt på sjælland før.Igen tak for tilbudet.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Jeg fandt også ud af at jeg skal have et varmeskjold på forrøret jeg brændte 2 huller i min køredragt surt show, brændte mig heldigvis ikke.
Måske pakker jeg forrørene ind i udstødnings bandage det virker jo fint på HD så hvorfor ikke lille trudy ? hehe
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 4
Har læst lidt om dit problem,og har lige set hvordan en kammerat havde skiftet tændrør og troded at alt bare var ding dong..Men det viste sig at det ene tændrør var der en fejl i hvilket gjorde at den gik meget ujævnt så på at sætte et gammel tændrør i skiftetvis cyl.1 og to...
Jeg gør noget andet for hele tiden at holde min 1400 fit for fight.Jeg fik en gang at vide fra en god kammerat at hvis man en gang om året tanker 2 tanke Shell Vpower skulle det rense hele møllen indvendig..
Syntes det virker ok..
Med hensyn til huller i tøjet har jeg en god skrædder der har syet noget tykt læder på der hvor udstødninger rør ved...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du lan snildt smide tape på rørene, men det gør ikke meget forskel, idet den er født med dobbeltrør:-)
At du har brændt dine bukser siger mig bare at du nok har fremrykkere på, så kommer venstre underben tæt på afgangsrøret. Lad bare varmeskjoldet sidde og synkroniser dyret med det på, så går det fint:-)
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Jeg HAR betalt for at få den synk troede alt var OK men hvad det er jo historie.
Har også prøvet vpower på den ca.2 år siden, kunne ikke mærke nogen forskel, det der for mig har virket er en tankfuld på motorvej den ene vej -tank- for så at køre hjem igen det virker. og sikke en lyd der også får bagefter.
Hehe dragten er en vinyl type og det er kun tykkelsen af kraniet der er i vejen, jeg vidste det jo godt griner....
Trudy har aldrig kørt bedre end nu,og kan jeg få mere kraft ud af hende ved at få synk cylinderne er det genialt.
Jeg vidste godt at der er dbrør på, men ideen var at få overflade temp lidt ned, men det æder også røret har jeg hørt så jeg gør det ikke.
Jeg har et varmeskjold i alu nok mest brugt på offroader håber det virker, så mangler jeg kun stål stripser, Tak gutter 1000 tak for tipsene.
PS der har lige været bikeshow i Fredericia , jeg så ikke en eneste Tøffedyr derovre, det passede fint med så fladt det show var. Så ses vi jo bare ude på vejene.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Fjerner man synkroniseringskablet, kan man justere tomgang ind på begge cylindre og låse dem helt, og så er der kun de to gaskabler, hvis justering kan give sig lidt. Det giver en meget mere robust justering, men man kan så ikke pille ved tomgangen ude at pille ved tomgangssynkroniseriongen. Ved gasgivning holdes synkroniseringen rimeligt.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Synk kablet ville jeg have tjekket for det sidder der bare, jeg tror faktisk det bare sidder fast jeg har aldrig set det bevæge sig.
Det eneste jeg har justeret er gaskablet for at få det stramt det var sidste år da det knækkede, herhjemme ville det tage ca.4 uger at få hjem i Flensborg dag til dag, Jeg kan se nu at bagerste cyl gaskabel trænger til at blive strammet der er mikro slack i inden den bevæger spjældet.
Endnu engang 1000 tak for de rigtig gode råd Knud , her gik jeg og troede jeg kendte tøsen ud og ind, især motoren.
MVH John
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Når man synkroniserer sådan en sjover synkroniserer man først tomgang vha den bageste tomgangsskrue og længdejusteringen på synk. kablet. Fjerner man synk kablet, kan man justere tomgangssynk direkte på begge skruer (selvf. uden tank påsat) og den forreste kan låses med kontramøtrik. Derefter giver man gas til ca. dobbelt tomgang og synkroniserer så igen ved at justere længden på kabelhuset til det ene gaskabel ved en karburator. Derefter stille man passende frigang i begge gaskabler på en gang ved at justere kabelhuslængden foran gashåndtaget. Så har du en helt anden MC, og holder man så bare nallerne fra tomgangsskruen, så får man en meget stabil synkronisering.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Forresten er du på fjæsbog Knud ? jeg er der ikke så tit må jeg erkende Jeg hedder John S.J. hvis du er interesseret.. og igen tak - din forklaring er nemmere end clymers
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du har fået mine kontaktdetaljer i en PB.
Du skal ikke spekulere så meget over det med plads. Kabler sidder i bøjler som kan løsnes og med kabelbindere. Kig lidt på det hele, og så kan du se, at det hele kan skubbes til side, så du kan komme til. Nemmeste måde at modificere på er, at pille de til vacuumportskruer ud på karnuratorenes udgangsside og sætte vacuummetre(carbtune) til. Derefter tager man simpelthen en skævbider og skaser synk kablet over!! stumperne kan du tage af, næste gang du har karburatorerne af.
Så er det ellers at startet og lade knallerten blive varm, og så drejer du bageste tomgangsskrue, til det hele kører stabilt rundt - den går muligvis meget pludrende og ujævnt. Når den er varm, løsner du forreste tongangsskrues kontramøtrik (7mm på skruetrækkerskaft), og så kan du stille den forreste skrue. Derefter arnejder du med begge tomgangsskruer, til der er ENS vacuum på cylindrene og tomgangshastigheden er passende - hellere en anelse høj end en anelse lav(smøring i topstykket). Så låser du møtrikken på den forreste tomgangsskrue og efterjusterer den bageste, til du igen har helt ens vacuum (inden for 1-2 cm HG). Det var tomgang!
Foran gashåndtaget justerer du kabelhuset så maskinen går ca 2 gange tomgangshastigheden, og så kigger du igen på dine vacuummetre. Juster Gaskablet ved en (den forreste er nemmest) karburator til der er ens vacuum (1-2cm HG som maksimal forskel), og give gas og lad den falde ned et par gang, til den selv finder ens vacuum. Du vil i denne proces opdage, at når maskinen begynder at blive mere synkron, vil omdrejningstallet stige - juster til to gange tomgang foran gasrullen undervejs.
God fornøjelse
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Tak for mail jeg vil ikke misbruge dine info bare rolig.
mvh John
dec 2005
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 45 Svar: 503
Har du også problemet om sommeren.?
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
men nu vil jeg til bunds i det og har lige købt et fin vacuummåler en af de få ting jeg manglede, så nu er jeg spændt på resultatet.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det kunne have været et problem sidste år, men siden september 2010 har al benzin i DK indeholdt 5 % bioethanol, og dermed er der ikke længere karburatoris på listen over problemer.
Men du har da ret i, at det kunne have været en mulighed. Tidligere var mellem 90 og 05% af alle den slags problemer løsbare blot ved at tilsætte karburatorsprit - dette burde nu været et dødt ,markedssegment:-)
dec 2005
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 45 Svar: 503
Kan bare huske jeg havde et lignende problem i kolde tider på den VS750 jeg havde i sin tid.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Jeg er spændt på resultatet stadigvæk.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
På venstre side kan du finde en tilsvarende på bageste - nemmere at komme til.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 87
Motor går ud
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside