Motor går ud i 1 gear {{forumTopicSubject}}
Jeg hentede en Aprilia Pegaso 650 forleden og kørte 250 km hjem uden problemer - pisse fedt tænkte jeg. Men Idag da jeg bare skulle rundt inde i byen blev motoren ved med at sætte ud i 1 gear. Både ved start og ved nedgearing ifb stop lys. Hvad kan det skyldes? Fejl på el benzinindsprøjtningen?
Yderligere info - jeg har meget meget lidt historik på cyklen da den er købt på auktion, men der fulgte en Power Commander med i købet. Den er dog ikke monteret og lå i topboksen, så den var nok ikke til megen hjælp. Derudover bed jeg mærke i at det lyder som om at motoren ryger under tomgang inden motoren sætter ud samt volt indikatoren tager et dyk fra 12 til 10-11 stykker. Den kan reddes hvis man er hurtig, men stadig møg irriterende det ikke bare funger
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 194
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Når spændingen er så lav, kører benzinpumpen ikke lige så hurtigt, og laver derfor mindre tryk, som giver mindre benzin, som derfor gør at motoren er svag i tomgang så den ikke kan holde sig selv i gang når du slipper gassen.
Den skal helst ligge på over 13 i tomgang, og stige til omkring 14,4 når du kører normalt på den.
Det er en HELT normal fejl, at spændingsregulatoren er slatten på sådan en - og at at ledningerne og stikkene til den, er sløje.
sep 2020
Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 21
aug 2013
Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 83
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
sep 2020
Jeg undrer mig over hvorfor motorcyklen ikke opførte sig mærkeligt i Lørdags, men der var den jo også løbet godt varm på motorvejen inden der gik bykørsel i den. Kan den besynderlige opførsel i 1 gear skyldes at cyklen har været kold og olien så ikke fungerer optimalt ift koblingen? Jeg har en anelse om at motorcyklen har stået stille siden hvertfald Maj måned og det er en del tid siden at olien og filter er blevet skiftet.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Det kunne jo godt forklare hvorfor den gik fint varm men træls kold?
Check også luftfilter og tændrør, hvis cyklen er lidt misligeholdt har de nok kendt bedre dage.
Her står beskrevet hvordan koldstarts anordningen skal justeres
https://www.manualslib.com/manual/363552/Aprilia-Pegaso-650-Ie-2004.html?page=73
sep 2020
Motor går ud i 1 gear