BMW-Riders

BMW-Riders

Medlemmer: 133
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.439 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Et par småting... Et par småting...

Har irriteret mig her på det sidste... Den ene har faktisk været gældende siden jeg fik BMW'en, men jeg har først bemærket det nu, efter jeg prøvekørte min fars CX'er i weekenden...

1. Koblingen er forfærdelig stram i forhold til min fars... Der er MEGET forskel... Er det normalt på BMW'erne eller er der noget man kan gøre? Jeg har prøvet at justere lidt på koblingskablet oppe ved grebet, men synes ikke rigtig det har en effekt.

2. Min cykel er begyndt at lyse i kølevæske-lampen... Den gør det efter 5-10 min. kørsel, men slukker som regel igen efter lidt kørsel. Det er noget den først nu er startet på, den gjorde det ikke sidste sæson. Noget man skal få gjort noget ved?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et par småting...
  • #1   6. jul 2010 Har selv en cx´er som nummer 2 cykel. CX´eren er nok også den mc på markedet, med den blødeste kobling + gearskifte. Så det er også en urimeligt sammenligning. Nok ikke så meget at gøre ved det andet end at prøve min kopling på min Suzuki........ så er du glad igen over din BMW.

    Med hensyn til væskestand, så hæld lidt mere kølevæske/vand på ekspensionsbeholderen. Så er problemet nok løst.

    Pøj - pøj.....


  • #2   6. jul 2010 Men væskestanden er allerede oppe ved max... Sådan ser det i hvert fald ud til. Det er vel denne måler, man kigger på: (link fjernet)

    Her er væskestanden i slangen oppe ved max (det kan man vidst ikke se på billedet)...


  • #3   6. jul 2010 Mht. koblingen... Så er jeg da glad for at høre det... Men ja, det har heller ikke været et problem før nu... Men det er faktisk som om at den bliver strammere/går mere trægt når motoren er varm, end når den er kold... Men det er måske bare mig?

  • #4   6. jul 2010 I så fald burde jo være OK.

    :O/


  • #5   6. jul 2010 Hej Erik, og tak for svarene.

    Hmm, så det er altså en nyt koblingskabel og en termostat... Det skulle vel aldrig være noget, du havde liggende? smiley

    Ellers, hvor køber man sådan noget billigst/bedst?


  • #6   7. jul 2010 Hej Erik.

    Jotak, jeg fik fat i meningen smiley

    Jeg sender Susanne en mail, og må høre hvor dyrt det bliver...


  • #7   9. jul 2010 Hej Erik,

    Så er mailen sendt... Men nu er der er jo nok ferie osv, så det går nok ikke så stærkt... Men kan jeg godt køre alligevel? Det er jo ikke i lang tid, den er varm... Og jeg kører meget på motorvej, så den bliver luftkølet en del... Men er det alligevel bedst at holde den hjemme?


  • #8   27. jul 2010 Hmm, jeg var lige et smut til Kalundborg (en tur på ca. 25km på landevej)... Lampen tændte efter kort tid (5-6 km) og slukkede sku så ikke igen :S Det samme var gældende på vej hjem.... Så nu er det vel bare at få skiftet termostaten... Men hvor sidder den henne? Og hvordan kommer man lige derind? smiley

  • #9   1. sep 2010 Så fik jeg endelig taget mig sammen, og skiftet termostaten... Det var jo noget lettere end frygtet, men fik selvfølgelig afmonteret alt for meget, og endte med at afmontere begge sideskjolde i stedet for kun det højre...
    Men den gamle kom af, og "hold da magle" hvor den kørte "trægt"... Den nye er smidt i, og jeg fik monteret sidedækslerne igen... Nu er jeg spændt på imorgen, når jeg skal tage turen ind til kbh...

    Men jeg syntes ikke rigtig, der var behov for genopfyldning af væsken... Standen var i hvert fald stadig mellem min og max, faktisk lige i midten...


  • #10   2. sep 2010 Hej Erik,

    Ja hmm... Det havde nok været en god ide med lidt påfyldning... Fordi på min vej herind, oplevede jeg nemlig følgende:
    Hvis jeg kørte 4000 omdrejninger eller mere, blev motorcyklen for varm... Men hvis jeg holdte den på max. 3500 omdrejninger, kunne jeg køre uden den blev for varm...

    Min kollega snakker om, at den måske skal udluftes? Uanset hvad, så giver jeg den en sjat vand og ser, hvordan den ter sig på vej hjem. Så længe jeg ikke overstiger 70-75km/t, så bliver den ikke for varm (ifølge indikatoren)


  • #11   2. sep 2010 Hmm. Jeg fik fyldt en sjat på, ca svarende til hvad der rendte ud. På vej hjem synes det dog også lidt bedre, men hvis jeg kører over 4000 omdr i længere tid, lyser lampeen. Jeg kan dog 'slukke' lampen igen ved at tage koblingen og lade mcen løbe i tomgang.

  • #12   3. sep 2010 Det må jeg prøve. På vej ind i dag, gik det overraskende godt. Jeg kan da komme op på ca 4500 omdr. uden den bliver for varm... Meeen, ved frisk kørsel bliver den stadig varm.

    Hvordan afmonterer jeg tanken nemmest?


  • #13   3. sep 2010 ... Og det siger du nu, hvor jeg netop har fyldt tanken op?

    hmm, det må lige prøves senere i aften. Den står lige nu nede ved den lokale brugs, da jeg ikke kunne få liv i den igen efter jeg havde tanket den og handlet ind... Den startede lige op, men uanset om jeg gav gas eller ej, døde den kort tid efter... Og så kom der hvid røg ud af udstødningen.... Sig ikke, at det muligvis er toppakningen eller lign, som er røget? smiley


  • #14   5. sep 2010 Hold da op, det skulle jeg jo have gjort for lææænge siden...

    Den drak over 2,5 liter kølervæske/vand... Desværrre tror jeg, at min toppakning eller lign. er røget... Fordi motoren ville ikke starte igen. I starten troede jeg, det var pga. for meget kølervæske (det sprøjtede op fra beholderen under sædet) og jeg troede måske at den ikke kunne danne vacum eller lign...

    Men så fik jeg øje på olieglasset, og det var helt tomt smiley så jeg tror desværre, der er sket noget mere alvorligt med den.

    Snøft.


  • #15   5. sep 2010 Rettelse:

    Mc'en har IKKE tabt olie... Var lige ude og kigge, og øjet er stadig fyldt... Så det var bare fordi, olien var rundt i systemet før, at jeg ikke lige kunne se den...

    Nå, jeg prøver at starte den i morgen tidlig, i krydser fingre...


  • #16   6. sep 2010 Snøft, toppakningen er gået.

    Jeg ringede til et nummer, som jeg heldigvis havde gemt i telefonbogen. Det var et nummer, jeg fik af en herinde fra, til en bmw kyndig her på Sjælland ved navn Søren.

    Han bad mig om at starte motoren, og samtidig have dækslet til kølervæsketanken foran af... Så jeg løsnede benzintanken, drejede den, og fik fjernet låget til kølervæsketanken... Og den slog kompressionen ud i kølervæskesystemet smiley hvilket ifølge Søren betyder, at pakningen er gået.

    Så nu står jeg med en hel defekt motor.... Den startede iøvrigt slet ikke... Så det ligner mest, at jeg skal ud og finde en ny motor til min cykel... Du har ikke sådan en liggende på lager, Erik? smiley


  • #17   14. sep 2010 suk...

    Søren har dødsdømt cyklen... Det pibler ud med olie og vand under cyklen... Så hele motoren er lige til lossepladsen...

    Han har fundet en k1100rs fra 93, som skulle passe lige over på stellet... Så jeg tror det må blive projektet... Så man kan holde liv i BMW drømmen.


  • mikki
    mikki Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #18   17. nov 2010 Hej med jer allesammen.
    Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvor jeg kan købe en værkstedbog til en BMW k 100 1985


  • mikki
    mikki Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #19   25. nov 2010 Hej mange tak for hjælpen
    Michael


  • #21   13. jan 2011 SÅDAN!

    Søren har meldt cyklen færdig... Nu kribler det i fingrene for at det bliver varmt nok til den kan afhentes.

    Den har fået ny k1100 motor samt paralever... Ny gearkasse, kobling osv... Det helt store service smiley HERLIGT smiley


Kommentér på:
Et par småting...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce