Et par småting... Et par småting...
Har irriteret mig her på det sidste... Den ene har faktisk været gældende siden jeg fik BMW'en, men jeg har først bemærket det nu, efter jeg prøvekørte min fars CX'er i weekenden...
1. Koblingen er forfærdelig stram i forhold til min fars... Der er MEGET forskel... Er det normalt på BMW'erne eller er der noget man kan gøre? Jeg har prøvet at justere lidt på koblingskablet oppe ved grebet, men synes ikke rigtig det har en effekt.
2. Min cykel er begyndt at lyse i kølevæske-lampen... Den gør det efter 5-10 min. kørsel, men slukker som regel igen efter lidt kørsel. Det er noget den først nu er startet på, den gjorde det ikke sidste sæson. Noget man skal få gjort noget ved?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Med hensyn til væskestand, så hæld lidt mere kølevæske/vand på ekspensionsbeholderen. Så er problemet nok løst.
Pøj - pøj.....
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
Her er væskestanden i slangen oppe ved max (det kan man vidst ikke se på billedet)...
apr 2008
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
:O/
apr 2008
Hmm, så det er altså en nyt koblingskabel og en termostat... Det skulle vel aldrig være noget, du havde liggende?
Ellers, hvor køber man sådan noget billigst/bedst?
apr 2008
Jotak, jeg fik fat i meningen
Jeg sender Susanne en mail, og må høre hvor dyrt det bliver...
apr 2008
Så er mailen sendt... Men nu er der er jo nok ferie osv, så det går nok ikke så stærkt... Men kan jeg godt køre alligevel? Det er jo ikke i lang tid, den er varm... Og jeg kører meget på motorvej, så den bliver luftkølet en del... Men er det alligevel bedst at holde den hjemme?
apr 2008
apr 2008
Men den gamle kom af, og "hold da magle" hvor den kørte "trægt"... Den nye er smidt i, og jeg fik monteret sidedækslerne igen... Nu er jeg spændt på imorgen, når jeg skal tage turen ind til kbh...
Men jeg syntes ikke rigtig, der var behov for genopfyldning af væsken... Standen var i hvert fald stadig mellem min og max, faktisk lige i midten...
apr 2008
Ja hmm... Det havde nok været en god ide med lidt påfyldning... Fordi på min vej herind, oplevede jeg nemlig følgende:
Hvis jeg kørte 4000 omdrejninger eller mere, blev motorcyklen for varm... Men hvis jeg holdte den på max. 3500 omdrejninger, kunne jeg køre uden den blev for varm...
Min kollega snakker om, at den måske skal udluftes? Uanset hvad, så giver jeg den en sjat vand og ser, hvordan den ter sig på vej hjem. Så længe jeg ikke overstiger 70-75km/t, så bliver den ikke for varm (ifølge indikatoren)
apr 2008
apr 2008
Hvordan afmonterer jeg tanken nemmest?
apr 2008
hmm, det må lige prøves senere i aften. Den står lige nu nede ved den lokale brugs, da jeg ikke kunne få liv i den igen efter jeg havde tanket den og handlet ind... Den startede lige op, men uanset om jeg gav gas eller ej, døde den kort tid efter... Og så kom der hvid røg ud af udstødningen.... Sig ikke, at det muligvis er toppakningen eller lign, som er røget?
apr 2008
Den drak over 2,5 liter kølervæske/vand... Desværrre tror jeg, at min toppakning eller lign. er røget... Fordi motoren ville ikke starte igen. I starten troede jeg, det var pga. for meget kølervæske (det sprøjtede op fra beholderen under sædet) og jeg troede måske at den ikke kunne danne vacum eller lign...
Men så fik jeg øje på olieglasset, og det var helt tomt
Snøft.
apr 2008
Mc'en har IKKE tabt olie... Var lige ude og kigge, og øjet er stadig fyldt... Så det var bare fordi, olien var rundt i systemet før, at jeg ikke lige kunne se den...
Nå, jeg prøver at starte den i morgen tidlig, i krydser fingre...
apr 2008
Jeg ringede til et nummer, som jeg heldigvis havde gemt i telefonbogen. Det var et nummer, jeg fik af en herinde fra, til en bmw kyndig her på Sjælland ved navn Søren.
Han bad mig om at starte motoren, og samtidig have dækslet til kølervæsketanken foran af... Så jeg løsnede benzintanken, drejede den, og fik fjernet låget til kølervæsketanken... Og den slog kompressionen ud i kølervæskesystemet
Så nu står jeg med en hel defekt motor.... Den startede iøvrigt slet ikke... Så det ligner mest, at jeg skal ud og finde en ny motor til min cykel... Du har ikke sådan en liggende på lager, Erik?
apr 2008
Søren har dødsdømt cyklen... Det pibler ud med olie og vand under cyklen... Så hele motoren er lige til lossepladsen...
Han har fundet en k1100rs fra 93, som skulle passe lige over på stellet... Så jeg tror det må blive projektet... Så man kan holde liv i BMW drømmen.
sep 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvor jeg kan købe en værkstedbog til en BMW k 100 1985
sep 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Michael
apr 2008
Søren har meldt cyklen færdig... Nu kribler det i fingrene for at det bliver varmt nok til den kan afhentes.
Den har fået ny k1100 motor samt paralever... Ny gearkasse, kobling osv... Det helt store service
Et par småting...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside