{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

TL1000S knasttuning m.m. (SE HER!) {{forumTopicSubject}}

Hvis alt går vel har jeg et sæt knaster fra en TL1000R!
Planen er at smide knasterne i S´eren.

TLR Indknaster er 10,8mm ved 280° åbningsvinkel, TLS Indknaster er: 9,8mm ved 278°.
Udknaster ved begge modeller er 9,0mm ved 278° åbningsvinkel

Dvs TLS Indknaster skal bruges som TLS Udknaster, og TLR Indknaster skal bruges som TLS Indknaster!
således at Ud er 9,8mm og Ind er 10,8mm

På den måde mister man IKKE den momentforskel der er på S og R modellen.
Istedet bliver HELE kurven løftet med 3-5HK, Dvs at man får en 3-5HK stigning ved et givent omdrejningstal! Momentet bliver ligeledes løftet i hele området!

Alt dette har jeg læst mig til på en tysk hjemmeside! smiley
Og der er flere der har gjort det smiley med succes smiley Det kræver dog bare lige at tandhjulene fra S knaster smides på R knasterne, da antallet af Tænder
ikke er ens. Det kan min mekker gøre billigt smiley

Skal give et 1000,- for et komplet sæt R knaster med 13000km på bagen! Så det er jo BILLIG tuning :D, og desuden skal vinteren jo gå med noget! smiley

Vil skyde på den kommer til at smide 100HK allerede ved 7000RPM!! LIge nu smider den 90HK ved 7000RPM.
De sidste par HK henter jeg ved at smide "bellmounts" i luftfilerkassen! Det giver en hævning på 1-2 HK i hele området også! (Dette kan gøres på alle cykler der IKK har dem monteret fra original af)

Anyway. Jeg vil hermed OPHÆVE den ry jeg har som fortaler for IKKE at smide TLR knaster i en TLS´er. Og det på den bagrund, at jeg først nu har fundet ud af at man skal genbruge INDknaster fra TLS som Udknaster! så man NETOP IKKE mister momentet!

Jeg kom så til at tænke på nu det hele er skilt af! kunne man vel ligeså godt porte topstykkerne også

Men hvem gør det? dvs hvorhenen kan jeg indhente tilbud og så vælge det billigste? (for samme arbejde)

Damn glæder mig til at køre svinet når det er lavet!

Skal lige siges at der udover dette her også er købt 3 stemplede kalibre i GULD, Öhlins bagdæmper, Powercommander og tid ved MR. dyno, gennemgående crash bobbins, bremseskiver med guldnav, fuld justerbart forhvilersæt i GULD, bagkaliber i GULD, og andre småting smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TL1000S knasttuning m.m. (SE HER!)
Kommentér på:
TL1000S knasttuning m.m. (SE HER!)

Annonce