980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hmm BMW eller KTM? Hmm BMW eller KTM?

nu havde jeg lige besluttet mig for at anskaffe mig en BMW f 650 GS, men min kammerat der er en del mere inde i offroad/enduro kørsel siger at en KTM 640 adv ville være et meget bedre køb...

hvad anbefaler i herinde???

nu er jeg ikke særlig høj, og en 640 adv har en sæde højde på 945mm intet problem når det er tærren kørsel der er tale om men det er det når jeg skal køre vej.

den har jo kæmpe fjedervandring og de er justerbare, så kan man ikke stille dem lavt til vej kørsel så jeg slipper for at hoppe af hver gang jeg skal holde for rødt..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmm BMW eller KTM?
  • #1   28. maj 2008 Spørg Henrik S fra Tenere klubben herinde, han er inde i de adventure.
    Havde selv en kort og med mine 179 cm var den ALT for stor til alm kørsel, vi prøvede lidt fusk for at få den sænket men det hjalp ikke. men han har nok nogle trix til at få den sænket. men jeg syntes den var alt for stor og tung selvom jeg ikke er en dejarm., medmindre den skulle bruges om rejse cykel. Men det er der delte meninger om, nu kender du min.

• #2   28. maj 2008 skal lige tilføjes det skal også være tåleligt at køre langt på den skal en tur til frankrig her til sommer så det bliver minimum en tur på 5000km men nok en del mere...

• #3   28. maj 2008 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7246
    Ham her du skal have fat i, han endte faktisk også med at eje den ADV jeg havde kort.

• #4   28. maj 2008 F650gs er nok mere vej end off-road, lidt allá min, den kan klare lidt grus, men elsker vejen, i sidste "bike" var der for øvrigt en test af all-round modellerne: Versys, V-strom, Transalp, F650GS og F800GS og Versys ig F650GS var dem der var gladest for vejen (med masser af sving) og F800gs i den anden ende, som den mest off-road venlige

• #5   28. maj 2008 Personligt ville jeg snupppe adventuren

• #6   28. maj 2008 har læst deres anmeldelser i bike. mit problem med deres test er bare at på 650gs er det standard fælge (støbt stål) istedet for nogle lettere egerfælge og så skal der helst 21" foran.

men det er jo hovedsageligt offroad den skal bruges, og det har de ikke testet, plus de kører på vej-dæk ikke knop... så er de fleste cykler meget gladere for vej...

men det er også deres anmeldelse der er med til at gøre mig i tvivl...

• #8   28. maj 2008 Prøv dem begge.

De er begge gode - jeg ville prøve en tur på begge. Mærke følingen, kontrolerbarheden og komforten på begge.

Holdbarhed tror jeg er meget identisk.

• #9   28. maj 2008 Hvis den skal bruges til off-road, hvorfor så ikke køber en der er mere off-road? f.eks. noget Honda XR650? (der er mange, rigtig mange). Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du bare vil køre på en grus vej, eller du vil kæmpe dig rundt inde imellem træerne?

• #10   28. maj 2008 lang ture, grus, sand, skov, hede og hvor man ellers nu ellers lige befinder sig men der skal være lidt kåbe på, den kommer til at køre nogle lange ture.

• #11   28. maj 2008 hmm, er det så næsten ikke noget transalp eller tenere du er ude i? evt. de nye udgaver. Den nye XT660Z tenere bliver jo rost til skyerne

• #12   28. maj 2008 se evt. her: http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49718 eller i det nye bike (hvis du har det)

• #13   28. maj 2008 se long way round så er du ikke i tvivl.

de ville i starten ha startet på KTM, men blev brændt af af KTM og valgte derfor BMW.
    og der udtaler Charlie boorman at han var enormt glad for det da han følte at det var en meget mere homogen cykel end KTM'en.

det er jo meget et religions spørgsmål

• #14   28. maj 2008 har set den lækker tur...

også derfor jeg ikke tror min kammerats mening er helt objektiv, han kører KTM...

• #15   28. maj 2008 Dumt spørgsmål - kørte de (Charlie m.fl.) ikke 1200GS'ere? Altså boxer-BMW?

Der er da mega forskel på boxer og en F650GS. Både vægtmæssig, kraft og balancemæssigt.

Personligt ville jeg nok vælge en F650 eller KTM til offrad i vildmarken. Er det langtur igennem europa + lidt grus så bliver det en R1200GS.

• #16   28. maj 2008 det skulle gerne blive til langtur i vildmarken om et år eller to...

Kommentér på:
Hmm BMW eller KTM?

Annonce