729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ændret fælge+bagsvinger og syn? Ændret fælge+bagsvinger og syn?

Hejsa...
Er meget tæt på at have fundet mig en bike...yeeessss!!!! smiley
det er en Honda BolDor fra 1982 med fælge, bagsvinger og forgaffel fra en suzuki gsxr...den skal synes ved ejerskiften, og sælgeren har ikke haft den synet med disse ændringer...

er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse, altså når/om den kan synes med ændringerne? skal der ydeligere papirer med til syn (type godkeldelse eller lign)..?

mvh Andreas, som har voldsom meget kriller i hånden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændret fælge+bagsvinger og syn?
  • #1   14. mar 2008 Kommer an på hvilken synsmand der er der.. som reglerne er kan du IKKE få den synet med de ændringer, og slet ikke når det er dele fra et andet mærke...

Hvis man tager og sætter en f.eks kraftigere svinger bagpå og lidt tykkere eller nyere forgaffel fra samme mærke, så kan du muligvis snakke dig fra det hvis det er noget som ikke ser voldsomt ud og ikke lyser for meget op..

Jeg har talt med en synsmand vedr min, og han mente godt han kunne syne den uden godkendelser, såfremt jeg kunne fortælle hvilken cykel det kom fra (skulle være samme mærke) og så måtte der ikke været ændret på kronrørs vinklen og efterløbet...

Motoren ville jeg ikke ku ha på til syn..

Så det er lidt af en chance du tager, medmindre du finder nogle originale dele og smækker dem på til syn og så bytter om når den er synet...

mvh Jannic

• #2   14. mar 2008 Okay...skal jeg tage changen uden at sige noget om det (det ser ikke så voldsomt ud, og cyklen ser ellers meget original ud)...og så fortælle at det er fra en CB 900 hornet hvis de spørg...?

Andreas

• #3   14. mar 2008 Ikke for at vifte med pegefingre, men har I tænkt på. hvorfor reglerne mon er som de er???

• #4   14. mar 2008 Ellers en rocker fed cykel du har dig Jannic...den jeg har kig har et mere Cafe-look, med en old-school sæde osv....

Andreas

• #5   14. mar 2008 Reglerne er squ for stramme her i Danmark, så det er ok at "glemme at fortælle lidt :o)
    Fik dog min Bandit synet uden de store problemer og der blev noteret hvad det var for dele der var bygget på, så ingen problemer der.
    Måske skal du bare købe min :o)
    Pøj pøj med købet

Mvh
    Rolf

• #6   14. mar 2008 Jannic: FED cykel! hvordan fik du kortet styrstammen op? og skar du selv gevind bagefter? er det ikke meget hårdt?

• #7   14. mar 2008 Jesper.. har skrevet til dig.. smiley

• #8   14. mar 2008 Knud synes ikke der er fair at reglerne er lavet så stramme at du egentlig ikke må skifte en rør bagsvinger ud med en profil bagsvinger for at få bedre stabilitet.. det var min synsmand også enig i.. for det er jo ikke noget der skader cyklen, men forbedre den.. og hvorfor skulle det ikke være lovligt? man må jo også smide brede fælge på en bil, opgradere bremser, og sågar smide en nyere motor i den uden det er ulovligt.. som det er på en mc..

• #9   14. mar 2008 Rolf: Ville MEGET gerne købe din cykel, tror bare ikke bankrådgiveren er med på den...men fed er den bestemt..

forhører med hos sælger om ændringerne og hvor de helt præcis stammer fra..så håber jeg sku den går, hvis de spørg..

Go weekend til jer alle, og kom gerne med flere indput hvis i har erfaringer eller ideer til bestikkelse af synsmanden..:-)

Andreas

• #10   14. mar 2008 Andreas J et godt råd, lad sælger syne den cykel, ellers skal den være meget billig. (penge til at købe originale stumper.)

Kommentér på:
Ændret fælge+bagsvinger og syn?

Annonce