{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

Vinteropbevaring. Sådan. {{forumTopicSubject}}

For at mit indlæg ikke drukner i den allerede eksisterende tråd om emnet starter jeg lige en ny.

Sådan her gør jeg ved min MC når den skal pakkes væk for vinteren:
Jeg starter motoren og lader olien blive varm, så er den mere flydende, og jeg er får dermed mere ud end hvis den var kold.
Skifter olie + filter.
Så bliver MC'en vasket grundigt og kæde og andre bevægelige dele bliver smurt godt med kædeolie og WD-40.
Batteriet bliver afmonteret og ladet om i løbet af vinteren.
Tændrørene bliver skruet ud og jeg sprøjter lidt motorolie ned i cylinderne og tørne hurtigt motoren. Og i med de gamle tændrør igen.
Fylde tanken op med karburatorsprit.
Luftfilter og vædsker bliver også kontrolleret.
Så bliver den sat under et halvtag med en MC-garage over (dækken).
Til foråret er det så bare at justere ventiler, nye tændrør (det skal ældre Honda'er åbentbart bare ha'), på med batteriet og start, evt med startspray/hjælp hvis der er fugt i luftfilterkassen.

Lad være med at starte motoren og lad den køre i et par minutter. Det danner kondensvand i båbe motor og udstødning. Og vand i olie er ikke godt, og vand i udstødning blandet sammen med udstødningsgasser danner syre, hvilket heller ikke er godt...

Det bedste er selvfølgelig at have en lun garage hvor MC'en kan stå vinteren over, men for dem der ikke har den mulighed fungere min metode ganske godt.

/
Jesper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinteropbevaring. Sådan.
  • #2   29. jul 2005 Meningen er sku god...Men du sku tidlig ude Jesper, vi har (forhåbentlig)lang køretid endnu, du må satme ikke snakke om vinter nu ha ha :-)...mvh. Michael

• #4   29. jul 2005 Michael: Ved godt det er tidligt, men i en tidligere tråd var emnet oppe og vende, så derfor mit indlæg.

Johnny: Når du har en Haynes er der ingen grund til at jeg laver en guide dertil. Brug et par aftner med haynes som godnatlæsning så er det ikke så svært.

Jonas: Forberedelserne er de samme, hvad enten den står ude, i en garage eller i stuen...

/
    Jesper

Kommentér på:
Vinteropbevaring. Sådan.

Annonce