{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Marlene T
Marlene T
Tilmeldt:
8. maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hvad kan ellers være galt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en Suzuki gs500 fra 1996, kørt 75.000. Jeg købte den meget billigt da den er defekt.
Tidligere ejers forklaring er "at den under en køretur pludselig stoppede med at trække og derefter ikke ville starte igen."
Jeg har skiftet tændrør og batteri, renset tank, hane og karburator.
Der er strøm på, men den tager ikke fat når jeg prøver at starte.
Hvad er det næste jeg bør tjekke -hvad tænker I, især i forhold til det at den pludselig stoppede med at trække under kørsel?
På forhånd tak for inputs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan ellers være galt?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #1   5. aug 2019 Tager ikke fat, som at motoren ikke drejer rundt?

    Eller starter den bare ikke?

    Har du kontrolleret at der er gnist på tændrørene?

    Har du kontrolleret om knastkæden er hel?

    Hvis de to ting er på plads, så burde du kunne få en reaktion ved lige at sprøjte lidt benzin i indsugningen på den.


  • #2   5. aug 2019 Kan også måle kompression, i tilfælde af at sælger ikke fortæller hele historien smiley

  • #3   5. aug 2019 Hvis den kan køre rundt med starteren men ikke vil starte, så prøv med nye tændspoler.


  • Marlene T
    Marlene T Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   5. aug 2019 @Sajmon Knastkæden er hel, men jeg kan ikke dreje den rundt manuelt oppe ved kæden -dog kan jeg dreje den rundt hvis jeg drejer på bolten i kassen nedenunder. Den går forholdsvist stramt -er det normalt, eller skal den kunne spinnes rundt med lethed?
    Tak for svar


  • #5   5. aug 2019 Hvis tændrør er skruet i burde det ikk være så nemt at rotere den.

  • #6   5. aug 2019 Du må ikke dreje motoren oppe fra knastakslerne. Motoren skal kunne gå nogenlunde nemt rundt, men vil være tung når der er kompression på en af cylinderene. Men kan starteren dreje den rundt?

  • #7   5. aug 2019 Har du lige købt denne motorcykle?
    Her i weekenden?
    På Sjælland?


  • Marlene T
    Marlene T Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   5. aug 2019 Tror knastkæden er ok, har ikke prøvet om starteren kan dreje den rundt, for hele cyklen er skilt ad lige nu .-)
    Den er købt på Sjælland, ikke denne weekend, men for 2 uger siden..
    Tak for imputs -jeg prøver at tjekke starter og tændspoler når jeg fåe samlet den igen!


  • #10   7. aug 2019 Jeg ville bare lige høre om du have fundet ud af hvad der var galt?

  • Marlene T
    Marlene T Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   11. aug 2019 Nej ikke endnu for jeg har brugt rigtig lang tid på at rense rust ud af tanken. Men tror ikke det varer længe før jeg er klar til at prøve at dreje tændingsnøglen igen. Skal nok lige opsummere når det er!

  • Marlene T
    Marlene T Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   26. aug 2019 Nu starter cyklen igen. Jeg tror faktisk det primære problem var, at slangen fra luftfilterkassen og op til cylinder/stempelkassen (ved ikke hvad den kaldes) var gået af. Jeg fik også renoveret karburatoren og satte nye tændrør i.
    Men derudover er var der og er der flere andre problemer jeg arbejder på. bl.a kommer der bankelyde nede fra knastkæden som jeg skal have kigget på.


Kommentér på:
Hvad kan ellers være galt?

Annonce