{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Mike A
Mike A
Tilmeldt:
14. jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Ansvar ellers kasko? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg starter på kørekort her den 5/9, og har kigget på en Kawasaki ER6-F.

Skal man tegne ansvar eller kasko? Sådan bare generelt?

Jeg har fået afvide at man skal nøjes med ansvar, da man ikke skal kører galt, for det kan kun gå værst ud over en selv smiley

hvad synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar ellers kasko?
  • #1   19. aug 2008 Det kommer an på prisen af cyklen, og hvad du kan få en kasko-forsikring til.

    Min cykel kostede små 60.000 kr, og da jeg skulle give 17-18000 kr for en kasko-forsikring, er det valgt fra.


  • Mike A
    Mike A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   19. aug 2008 I mit tilfælde er det en ER6-F

    Jeg har hus, hvor den kommer til at holde i en garage, og der bliver da købt lås til den!

    Ang. forsikrings pris ved jeg det ikke endnu, har ikke forhørt mig endnu..

    Jeg er 24år så regner med omrking 6.000 for en ansvar.


  • #4   19. aug 2008 Hej Mike . Klart det kommer an på prisen om det kan svare sig med kasko.Men kaskoen dækker jo ikke kun ved ulykke, men også hvis mcen bliver stjålet. Gert

  • #5   19. aug 2008 Jeg vil undersøge hvad prisen er for at få den ønskede MC dækket med Kasko.... og så gøre op med sig selv om man har råd til og lave den selv i tilfælde af skader...

    Som nu, skal man nok regne med, at kørefejl kan ske, og en tur I asfalten kan ske.... Det behøver jo ikke være din fejl, at du vælter.... en hund løber ud for an dig, du bremser for hårt og vælter... eller en undvige for en bil og du kører I en kantsten eller i grøften.... og hvem siger, du finder hunden ejer eller om bilisten mener han er skyldig....

    Så vælg hvad du mener du har råd til.... Jeg ville vælge kasko på en ny(ere) MC, og har man ikke råd, så ville jeg vente med ønske maskinen til at forsikringen er til og betale....

    Men det er kun en selv som kan afgøre hvad man vil....


  • #6   19. aug 2008 En ren ansvarsforsikring vil jeg mene du vil kunne finde billigere. Prøv at ringe til GF Forsikring.

    Om der skal kasko på er jo en vuderingssag. Kan du tåle at miste pengene hvis cyklen bliver stjålet, kontra hvor meget du kommer til at betale for en kaskoforsikring. Flere selskaber har 20% i selvrisiko ved tyveri, så det er ikke sikkert det kan betale med kasko.

    Selvom man ikke regner med at køre galt, kan uheldet jo godt være ude, og skaderne render hurtigt op i pris.

    Ring rundt til forsikringsselskaberne og få tilbud (husk at få det på skrift) og vurder så hvad der bedst kan betale sig for dig.


  • #7   19. aug 2008 jeg kan oplyse at GF er de billigste på markedet med deres ansvar, jeg har snakket med stort set alle selskaber idag... smiley De tager 2715 for ansvar med 500 kroner i selvrisiko... og det dækker op til 999 kubik

  • #8   19. aug 2008 "Jeg har fået afvide at man skal nøjes med ansvar, da man ikke skal kører galt, for det kan kun gå værst ud over en selv :)"

    Nej selvfølgelig skal man ikke køre galt, men følger man med i forum, opdager man at det ikke er et sjældent fænomen at en begynder overvurderer sine egne evner.
    Jeg lavede da mange begynderfejl de første par år, og det på maskiner der var mindre kraftige end en ER6'er.


  • #9   19. aug 2008 Hvad man skal vælge kommer an på hvad man har lyst til. Har man brug for sin mc hele tiden, og ikke lige har pengene til en helt ny en, så ville det måske være en god ide? Når jeg får mit kort skal jeg bruge min mc hver dag, hele året rundt, så jeg har en helårs forsikring med kasko.

  • #10   19. aug 2008 HVis du kun skal have anvar, så tegn forsikring ved GF. De tager 2100-2400 for en nybegyer under 999cc, alt efter hvor det er i landet.

  • #12   19. aug 2008 Du skal også være opmærksom på hvordan du betaler for din mc. Skal den finansieres igennem en forhandler kræver de kasko forsikring. Skal du låne pengene i banken, kræver de det sikkert også.

  • Mike A
    Mike A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   19. aug 2008 Jeg havde før jeg faldt for ER6-F'eren fået en pris på
    250R modellen og den ville de havde 3400,- for med kasko.

    men tak for alle de fine svar.. vender tilbage med forsikrings pris på ER6-F imorgen smiley


  • #14   19. aug 2008 Mike hvis du når at blive 25 er tryg helt klart en fordel , det eneste minus er dog at de kræver du har 3 forsikringer hos dem.
    Jeg købte min mc da jeg var 25 (SV650). hestekræftmæssigt og pris mæssigt ligger min og den du har kigget på ike så langt fra hinanden og jeg har kasko på min for 5600 årligt.


  • #15   20. aug 2008 Du har også lidt at handle med hos forsikringsselskaberne da du har hus,så bliver der straks lidt flere forsikringer at snakke om.

    Men du skal gøre op med dig selv om du har råd til at undvære kasko for den kan være rar at have hvis man lægger mc'en ned - så kan det hurtigt blive dyrt.

    Desuden er en ER-6F en kanon cykel - dejlig nem og letkørt. Jeg er rigtig glad for min. Hvis du køber fra ny, så vil jeg anbefale at købe med ABS-bremser.


Kommentér på:
Ansvar ellers kasko?

Annonce