{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

kristian s
kristian s
Følger: 2 Emner: 34 Svar: 42

hva ska jeg købe? sv650 vs. zxr750 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at tage mckort, og hermed også købe en motorcykel. Jeg er (meget) nybegynder på området for viden om motorcykler, og så småt ved at finde ud af, hvilken cykjel jeg skal kigge efter . . Budgettet siger ca 60.000-70.000 (og naturligvis gerne mindre). Som tingene ser ud lige nu, kunne der være følgende 2 alternativer (eksempel, ikke tale om nogn fakltisk cykel):

zxr 750 årg. ca. 92 km ca 50.000
SV650 S årg ca 99 km. 30.000

Alene udfra ovenstående fakta, kunne nok argumenteres for at s¨´eren ville være mest fornuftigt mht. forholdene omkring pris km samt alder, ELLER HVORDAN?

Jeg er 1.9 høj. Har ikke planer om at skulle ud at køre 200+ men lægger vægt på en god acceleration. HVordan syntes i umiddelbart mine 2 kandidater lyder?
Hvilkern ville i umiddelbart foreslå til mit behob, og hva har i ellers af bemærkninger til de 2 cykler?
Har læst flere steder, at sv´eren skule lyde så godt (findes der da ikke en side hvor man kan høre en v2 vs. v4 i ordentlig kvalitet.)

Forhold som forsikring spiller naturligvis også ind. Idag ringede jeg til TRYG forsikring for at få et prisoverslag på kasko + ansvar. Her fik jeg lidt af et chok. De tilbyder udelukkende forsikring på baggrund af nypris på cyklen. kubik, heste eller vægt er 100% uden betydning . . De skulle have 20.000 om året i præmie, med en selvrisiko på 5250 kr for en brugt cykel med en nypris på 100.000-150.000).

Er derfor interesseret i henvisning til forsikringsselskaber der er lidt mere til at tale med . .

Håber i vil komme med Jeres helt uforbeholdene mening, og høre gerne til deverse erfaringer med en af de 2 cykler . .

På forhånd tak.-