{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

kristian s
kristian s
Følger: 2 Emner: 34 Svar: 42

hva ska jeg købe? sv650 vs. zxr750 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at tage mckort, og hermed også købe en motorcykel. Jeg er (meget) nybegynder på området for viden om motorcykler, og så småt ved at finde ud af, hvilken cykjel jeg skal kigge efter . . Budgettet siger ca 60.000-70.000 (og naturligvis gerne mindre). Som tingene ser ud lige nu, kunne der være følgende 2 alternativer (eksempel, ikke tale om nogn fakltisk cykel):

zxr 750 årg. ca. 92 km ca 50.000
SV650 S årg ca 99 km. 30.000

Alene udfra ovenstående fakta, kunne nok argumenteres for at s¨´eren ville være mest fornuftigt mht. forholdene omkring pris km samt alder, ELLER HVORDAN?

Jeg er 1.9 høj. Har ikke planer om at skulle ud at køre 200+ men lægger vægt på en god acceleration. HVordan syntes i umiddelbart mine 2 kandidater lyder?
Hvilkern ville i umiddelbart foreslå til mit behob, og hva har i ellers af bemærkninger til de 2 cykler?
Har læst flere steder, at sv´eren skule lyde så godt (findes der da ikke en side hvor man kan høre en v2 vs. v4 i ordentlig kvalitet.)

Forhold som forsikring spiller naturligvis også ind. Idag ringede jeg til TRYG forsikring for at få et prisoverslag på kasko + ansvar. Her fik jeg lidt af et chok. De tilbyder udelukkende forsikring på baggrund af nypris på cyklen. kubik, heste eller vægt er 100% uden betydning . . De skulle have 20.000 om året i præmie, med en selvrisiko på 5250 kr for en brugt cykel med en nypris på 100.000-150.000).

Er derfor interesseret i henvisning til forsikringsselskaber der er lidt mere til at tale med . .

Håber i vil komme med Jeres helt uforbeholdene mening, og høre gerne til deverse erfaringer med en af de 2 cykler . .

På forhånd tak.-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva ska jeg købe? sv650 vs. zxr750
  • #1   30. nov 2006 HVor gammel er du? osv det spiller utrolig meget ind ja. men SV´eren er generalt billgiere at forsikre da det ikke er en R som en zxR:) Har du ike erme end et par års accentet så regn ja med købe kasko forsikring. Men da jeg kun havde 5 år ville tryk kun have 5400 kasko for en SV 650s da en går under deres touring. Men nu findes der jo amnge mange forsirkings selskaber i dk så grib knoglen og sæt et par timer af.. Ive been there done that. Købre mine mcs udfra forsikring og ja de er jo på en liste og drømme ting:) HVor i Landet er du fra spiller også ind.

• #2   30. nov 2006 SV'eren giver det bedste fornemellese af accelleration, specielt mellemaccelerationvil føles voldsommere...mmm V2 :o)

Mht forsikring så ring til GF, der kan du selv bestemme hvor meget den skal forsikres for, og betaler så derefter

• #3   30. nov 2006 Ja, der er jo lige så mange meninger som der er MC'ister. Du må jo ud og se dig lidt omkring. Et godt bud på en god begynder maskine ville være en Honda cbr 600, der får du god kvalitet for pengene og en maskine der kan bruges til lidt af hvert.
    Prøv at tale forsikring med top DK, det hjælper selvfølgelig hvis man har hus / indbo der skal sikres også. Men der er rabat hvis man er medlem af MC Touring klub.
    Hilsen Thomas

• kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    nov 2006

#4   30. nov 2006 Men der er altså ikk nogle som mener det kyder helt tosset med en sv650 til begyndercykel . . Det er jo altid svært at skulle bestemme sig foro noget specifikt, når man ikke har det komplette overblik over markedet . . derfor er jeg ret afhængig til at høre diverse erfaringer . .

Mht. forsikring kan jeg høre der kun er den hårde vej(bruge en halv dag på at ringe til forsellige forsikringsselskaber)
    Ellers ville der jo endeligt være den mulighed at droppe kaskodelen, men det kræver jo lige lidt overvejelse . . er lidt meget at have 60.000 kr stående på ren ansvar. . .

• #5   30. nov 2006 det skal vi ikke bestemme. Prøv en tur på begge ig vurder selv.
    Der er kæmpe stor forskel på køreegenslaber og motorkarakteristik! smiley Det er v2 vs r4 og race vs sportstouring
    Så se om du kan komme til at trille på nogen og se hvad du selv mener. Alene kørestillingen kan ødelægge alle ens drømme om en cykel, så man skal op på hesten og prøve

• #6   30. nov 2006 Jeg er lige med på en lytter - jeg står i præcis samme situation! Bortset fra at jeg under alle omstændigheder kun får fingrerne i en ansvarsforsikring smiley

Hygge

• kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    nov 2006

#7   30. nov 2006 hej mads, samme situation mht. at finde en "fornuftig" forsikring, eller at du skal ud at have enn y cykel, og har tænkt på en af mine forslag?

• #8   30. nov 2006 Jeg skal ud og have ny cykel til sommer, hvor jeg får det store kort. Mit valg står netop også mellem en SV650 og en ZXR750.

Ansvarsforsikringen bliver ved GF hvor den koster 2400 om året, indtil 999 ccm.

Hygge

• kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    nov 2006

#9   30. nov 2006 Okay, spændende, så er jeg da ikke ene om at tvivle mellem de 2 . . høre naturligvis gerne fra dig hvis du måtte kende til forhold som taler for den ene i forhold til den anden . .

I øvrigt tak for tippet mht. forsikring, tror jeg vil ringe til GF imrg . . de må sku tjene en hulens masse penge de forsikringsselskaber . .

• #10   30. nov 2006 uha uha... det er så meget fra person til person om du er til r4 eller v2... ingen kan fortælle hvilken du skal købe... da jeg fandt min prøvede jeg en zxr750, en gsxr750w og så denne som jeg har nu... da jeg havde kørt 200 meter var jeg ikke et sekund i tvil om at jeg havde fundet den rette og så bestemte jeg mig for at jeg godt kunne leve med lidt olie-forbrug... set ud fra at jeg sad skide godt på den og dens acc var lige til min temperement og så gjorde hvad jeg sagde i mit tempo... de andre føltes ikke som om de talte til mig... det er bare at prøve nogle forskellige og så bestemme der fra... altså den jeg har nu er den bedste til mig af de mc'er jeg har prøvet i min tid.. der kommer sikkert en anden til mig en gang men sådan er det jo når man får flere penge bliver den horisont man kigger på jo bredere... jeg har aldrig prøvet noget der lagde uden for min økonomiske rådighed for jeg ved at finder jeg så MASKINEN så bruger jeg bare en masse penge jeg ikke har...

• #11   1. dec 2006 Tjaaa alternativet kunne også være en Ducati 900ss fra 98 frem fed cykel gode egenskaber.. og så er det jo en duc duc

• #12   1. dec 2006 ZXR750 smiley

• #13   1. dec 2006 Jeg kan kun være enig med Kent O.
    ZXR750 er vejen frem! smiley

• #14   1. dec 2006 Hej
    Som de andre har skrevet er det individuelt hvilken maskine man kan lide. Men du skriver du er høj og siddekomforten er noget bedre på en SV'er kontra en ZXR. Ydermere skal ZXR'eren have noget mere "rulle" inden der sker noget og er stærkt racerpræget iforhold til SV'eren. SV'erens mellemaccelrationer (som er det man bruger mest) er kanon gode (80-140 km/t klarer den 0,1 sek. langsommere end en Honda CBR 1000) og den er meget lettere at køre. Ydermere er der jo intet der slår lyden på en V-2'er!!! Ved køb af en SV'er får du også en noget nyere cykel som sikkert ikke har fået så mange "tæsk" som en ZXR. Men i bund og grund er valget jo dit.
    Held og lykke med afgørelsen.

Mvh
    Poul

• #15   1. dec 2006 SV'eren er det bedste af de 2 bud i mine øjne. V2 motoren gør du ikke kommer til at mangle kræfter.
    I samme klasse kan du også rette øjnene ind på en Honda CB600f Hornet. De er også nede i den pris, eller en Yamaha FZS600 Fazer fra slutningen af 90'erne og frem til ca 2003.

/
    Jesper

• #16   1. dec 2006 hvad er det for noget ævl alle sammen... ok det kan da godt være at min den har en exup-ventil... men jeg har prøvet at ligge på motorvejen sammen med en kammerat på en sv 650... vi lagde i 6.gear ved 100km/t og så vred vi ellers bare øret... det gik faktisk lige op den første stykke tid men da vi kom lidt op i omdr. så kunne sv'eren da godt vinke farvel... ja ok hvis vi havde lagt på 80 km/t så havde han været væk men det er altså ikke så svært at geare en tak ned... min mangler intet i mellem acc... ihvertfald ikke i forhold til en sv 650

• #17   1. dec 2006 Morten: Det var nu mere sammenlignet med en R4 600ccm maskine. Med en 750'er er der er moment tilskud til den store motor.

• #18   2. dec 2006 jeg ville sige en sv´er...den har ikke de der grimme rør som fylder det hele....

Sjovt at Sv´folk siger sv´eren og ZXR750 siger den...

Prøv dem begge

Kommentér på:
hva ska jeg købe? sv650 vs. zxr750

Annonce